betreft motorombouw en rdw

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje

ccoupe
C geïnteresseerd
Posts: 50
Joined: Tue Oct 10, 2006 9:48 pm
Location: siebengewald

Post by ccoupe » Thu Sep 24, 2009 7:33 am

Hey Erik.

Hoe kan het dat jij 110kw bij een 2.4 hebt?

Gr Mark

User avatar
Automatic-freak
C gestoord
Posts: 1803
Joined: Mon May 15, 2006 10:56 pm
Location: Twente
Contact:

Post by Automatic-freak » Thu Sep 24, 2009 9:37 am

ccoupe wrote:Hey Erik.

Hoe kan het dat jij 110kw bij een 2.4 hebt?

Gr Mark
Hallo Mark,

Gewoon netjes antwoorden op de vraag van de keurmeester; "hoeveel kw heeft deze motor ?"
Ik; "Normaal 92kw"
Keurmeester; "En nu ?"
Ik; "Ergens rond de 110, misschien wel meer ..."
Keurmeester; "Dan houden we 110kw aan, goed !?"
Ik; "Prima !!" :wink:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------

Tijs
C gestoord
Posts: 2280
Joined: Mon Sep 15, 2008 1:43 pm
Location: geldrop

Post by Tijs » Thu Sep 24, 2009 12:33 pm

haha, als ze dat bij mij ook vragen moet ik maar eens even denken over het vermogen van het blok wat erin komt, dan geef ik dat meteen op.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Image

schrump
C verslaafd
Posts: 987
Joined: Tue May 16, 2006 7:39 pm
Location: Apeldoorn

Post by schrump » Tue Sep 29, 2009 7:16 pm

Image
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]

Tijs
C gestoord
Posts: 2280
Joined: Mon Sep 15, 2008 1:43 pm
Location: geldrop

Post by Tijs » Tue Sep 29, 2009 7:26 pm

uuh 83 kw? geen cilinder inhoud?
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Image

schrump
C verslaafd
Posts: 987
Joined: Tue May 16, 2006 7:39 pm
Location: Apeldoorn

Post by schrump » Tue Sep 29, 2009 7:31 pm

vond ik ook al raar, maar nu kan er ook een2.0 ne in.....
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]

Tijs
C gestoord
Posts: 2280
Joined: Mon Sep 15, 2008 1:43 pm
Location: geldrop

Post by Tijs » Tue Sep 29, 2009 9:16 pm

oom agent weet toch niet hoeveel kw een 20ne heeft....
hoop eigelijk dat de mijne gewoon 2L op kenteken krijgt te staan..
want ik ga ne rijde, en dan klopt de cilinder inhoud in elk geval..
die paar kw... dat mag de pret niet drukke
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Image

ccoupe
C geïnteresseerd
Posts: 50
Joined: Tue Oct 10, 2006 9:48 pm
Location: siebengewald

Post by ccoupe » Sat Oct 03, 2009 6:47 pm

hey Erik .

Zo ging dat bij mij dus niet , ik had zo,n verklaring van de opel en daar hielden ze zich dus aan,Zo zie je maar dat ze bij de rdw ook maar mensen zijn.maakt ook niet uit verder maar wel leuk natuurlijk.

Groetuh Mark

schrump
C verslaafd
Posts: 987
Joined: Tue May 16, 2006 7:39 pm
Location: Apeldoorn

Post by schrump » Thu Oct 29, 2009 2:42 pm

Na 3 dagen de aero helemaal nagelopen te hebben, vandaag naar RDW geweest.

wat is er zoal aan gedaan:

-nieuwe veerschotels op de achteras.
-gele kentekenplaten
-stuurstang gelagert( er zit een manta stuur in, maar het onderste lager, waar de stuurstang uit het schutbord komt, miste nog altijd.
extra geluidsdemper ontwikkeld voor in de klasse A simons.http://www.oldtimeropelforum.nl/forum/v ... =32&t=6312
en ook even alles nagelopen.

deze keer had ik 2 mannen, die vroeger ook kadett hadden gereden en het mooi vonden om mijn auto te keuren.
wel werd me heel nadrukkelijk gevraagd hoe ik aan die motor kwam, wat het kenteken was van de donorauto.
schijnt dat ze ook moeten kijken of er niets van diefstal afkomstig is.
ook vroegen ze heel nadrukkelijk of het dak er zo orgineel op zat; Ja hoor dat is orgineel zo door opel gelevert, was mijn antwoord.

eind van het verhaal: bij RDW staat alleen kadett in register, mogelijk passen ze dat aan in aero.....
nog wel een paar opmerkingen:
mijn remleiding op de achteras mist een klembeugeltje; heb ik beloofd te maken.
bij een klem lekt de uitlaat( kan ook haast niet anders met zo'n prop achterin de einddemper.
een rubber van een achterveer zit niet helemaal goed; ja dat ga ik vandaag nog maken!

eindoordeel: mooie auto; veel geluk er mee!
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]

User avatar
Automatic-freak
C gestoord
Posts: 1803
Joined: Mon May 15, 2006 10:56 pm
Location: Twente
Contact:

Post by Automatic-freak » Thu Oct 29, 2009 7:50 pm

ccoupe wrote:hey Erik .

Zo ging dat bij mij dus niet , ik had zo,n verklaring van de opel en daar hielden ze zich dus aan,Zo zie je maar dat ze bij de rdw ook maar mensen zijn.maakt ook niet uit verder maar wel leuk natuurlijk.

Groetuh Mark
Ik had trouwens helemaal geen verklaring; werd ook niet na gevraagd door de keurmeesters ...
Heb daar wel een uitdraai van de originele verklaring gekregen zoals die destijds gebruikt werd door de Rdw bij eerste toelating !! :roll:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------

User avatar
Automatic-freak
C gestoord
Posts: 1803
Joined: Mon May 15, 2006 10:56 pm
Location: Twente
Contact:

Post by Automatic-freak » Thu Oct 29, 2009 7:52 pm

@Ids, mooi gevonden die extra 'demping' !! :D

Heb je ook ervaren dat ze stiekem toch wel 'iets' strenger worden bij motorombouw of valt dit jouw inziens wel mee !?

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------

schrump
C verslaafd
Posts: 987
Joined: Tue May 16, 2006 7:39 pm
Location: Apeldoorn

Post by schrump » Thu Oct 29, 2009 10:53 pm

@ erik,

bij het keuren van de city een poosje terug, had ik een man die het maar niets vond, een oude auto met een (te) grote motor.
dus deed hij moeilijk.

vandaag had ik 2 man, een vond het fantastisch, een oude kadett en wees me op 2 apk punten, maar deed daar neit moeilijk over.
de ander was iets nauwkeuriger, maar ging met zijn collega mee.

dus ik heb denk ik geluk gehad vandaag

die grap met die pannensponzen, was een gok, als ze het er uit hadden getrokken, was ik niet verbaast geweest
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]

schrump
C verslaafd
Posts: 987
Joined: Tue May 16, 2006 7:39 pm
Location: Apeldoorn

Post by schrump » Wed Nov 04, 2009 7:31 pm

vanvandaag even op de site RDW gekeken.

alles klopt nu, dak en motor staat er netjes op!

Image
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]

User avatar
pipo
C ervaren
Posts: 406
Joined: Wed Feb 21, 2007 1:47 pm
Location: astencity
Contact:

Re: betreft motorombouw en rdw

Post by pipo » Thu Dec 03, 2009 11:49 pm

ppff wat is die van jou zwaar mijn city met 6 lijn weegt maar 960 kg :shock:
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]

schrump
C verslaafd
Posts: 987
Joined: Tue May 16, 2006 7:39 pm
Location: Apeldoorn

Re: betreft motorombouw en rdw

Post by schrump » Fri Dec 04, 2009 7:03 pm

pipo wrote:ppff wat is die van jou zwaar mijn city met 6 lijn weegt maar 960 kg :shock:
mijn city 2.2 weegt 1024 kilo.

ik heb er bij de city en d aero niet aan gedacht om alle overbodige spullen er uit te halen, voordeel is dat ik nu een hoger eigen gewicht heb, dus ook meer kan trekken.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]

Post Reply