wat zijn de nieuwe regels APK/RDW

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje

Tijs
C gestoord
Posts: 2280
Joined: Mon Sep 15, 2008 1:43 pm
Location: geldrop

Post by Tijs » Thu Jun 04, 2009 1:44 pm

hoe wil je het nou zeker zeggen zonder rdw citaat?
de enige die het zeker weet is de rdw!
volgens mij staat het er vrij duidelijk.. voor 1998, is apk + db test
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Image

User avatar
Bear79
C gestoord
Posts: 1420
Joined: Mon May 12, 2008 9:06 am
Location: Posterholt (L)
Contact:

Post by Bear79 » Mon Jun 08, 2009 8:55 am

uh..
en wat komt er dan op kenteken te staan
want nu staat er allen 4 cilinders en/of automatic
zou mooi zijn als er 2.0E / 5 bak op komt ?

Greetz,
Lexie
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com

Tijs
C gestoord
Posts: 2280
Joined: Mon Sep 15, 2008 1:43 pm
Location: geldrop

Post by Tijs » Mon Jun 08, 2009 8:58 am

gewoon de cilinderinhoud en of het handbak of automaat is.
de rest staat er bij een moderne auto toch ook niet op.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Image

joel
C gestoord
Posts: 1049
Joined: Sat Mar 21, 2009 11:19 am

Post by joel » Mon Jun 08, 2009 9:09 am

en hoe zit dat nu dan met 6-cilinder op kenteken krijgen?

kost dat nu ook maar 80euro?

Tijs
C gestoord
Posts: 2280
Joined: Mon Sep 15, 2008 1:43 pm
Location: geldrop

Post by Tijs » Mon Jun 08, 2009 9:25 am

daar zal je pipo om moeten vrage, die is daar druk mee bezig.
het probleem schijnt de aslast te zijn.
omdat zoon cih 6 cilinder bijna net zoveel weegt als een complete 1200 kadett ;)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Image

User avatar
Jigsaw
C ervaren
Posts: 409
Joined: Mon Apr 16, 2007 12:17 pm
Location: Landgraaf / Limburg

Post by Jigsaw » Mon Jun 08, 2009 9:26 am

corsa-erik wrote:
Jigsaw wrote:in prinicipe is dus het typegoedkeuring verhaal te komen vervallen en heeft elke auto tot 1998 dus dezelfde regels als voorheen auto's hadden die voor 10-1973 waren. dus in principe kun je, mits goed ingebouwd, bijna alles goedgekeurd krijgen :P ?
Met dat verschil dat de APK weer op cilinders keurt.

6 cilinder er in blijft een probleem.
waarom? als je het toch op kenteken krijgt is het geen probleem ? dat probeer ik ook aan te geven
ex '78 C2 coupé

Tijs
C gestoord
Posts: 2280
Joined: Mon Sep 15, 2008 1:43 pm
Location: geldrop

Post by Tijs » Mon Jun 08, 2009 9:30 am

moet je het dus wel eerst op kenteken zien te krijgen..
en een cih 6 cilinder op kenteken krijgen gaat lastig worden, omdat die de aslast te zwaar maakt.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Image

User avatar
Bear79
C gestoord
Posts: 1420
Joined: Mon May 12, 2008 9:06 am
Location: Posterholt (L)
Contact:

Post by Bear79 » Wed Jun 10, 2009 10:38 am

2.0e gaat naar de RDW... ben benieuwd!!!!
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com

User avatar
Bear79
C gestoord
Posts: 1420
Joined: Mon May 12, 2008 9:06 am
Location: Posterholt (L)
Contact:

Post by Bear79 » Mon Jun 22, 2009 5:33 pm

Hi allen,
de coupe is vandaag naar RDW geweest en...
goedgekeurd, ook zonder CVO etc. kan het
omdat 2.0E blok ook in de rally zat was het
geen probleem.

Nu wachten op de papieren!

Kreeg vanmiddag nadat ik bij de RDW was
geweest een telefoontje van Opel NL
mijn emailstalking heeft blijkbaar toch
zijn vruchten afgeworpen, papieren
worden alsnog opgestuurd.

Greetz,
Alex
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com

joel
C gestoord
Posts: 1049
Joined: Sat Mar 21, 2009 11:19 am

Post by joel » Mon Jun 22, 2009 5:35 pm

Bear79 wrote:Hi allen,
de coupe is vandaag naar RDW geweest en...
goedgekeurd, ook zonder CVO etc. kan het
omdat 2.0E blok ook in de rally zat was het
geen probleem.

Nu wachten op de papieren!

Kreeg vanmiddag nadat ik bij de RDW was
geweest een telefoontje van Opel NL
mijn emailstalking heeft blijkbaar toch
zijn vruchten afgeworpen, papieren
worden alsnog opgestuurd.

Greetz,
Alex
geen rijgedrag test gehad?

kriekje
Moderator
Posts: 889
Joined: Fri May 19, 2006 7:41 pm
Location: Ambjörnarp

Post by kriekje » Mon Jun 22, 2009 6:28 pm

En nu een 2.0E in iets anders dan een coupe???
Want een rally is een coupe geweest..
Dus een station/city/sedan enz.??

ciao,

Marcel
beCeten

User avatar
Daan D
C ervaren
Posts: 289
Joined: Mon May 12, 2008 9:02 pm

Post by Daan D » Mon Jun 22, 2009 8:05 pm

Ben ik ook benieuwd naar, maar volgens mij zijn er alleen gekeurde coupé
Smoking...

kriekje
Moderator
Posts: 889
Joined: Fri May 19, 2006 7:41 pm
Location: Ambjörnarp

Post by kriekje » Tue Jun 23, 2009 5:56 pm

En dan horen we vast hoe dat gaat aflopen!!
beCeten

User avatar
Bear79
C gestoord
Posts: 1420
Joined: Mon May 12, 2008 9:06 am
Location: Posterholt (L)
Contact:

Post by Bear79 » Fri Jun 26, 2009 2:35 pm

Ik had het geluk dat ik de zelfde meneer had, waar ik al met gemaild had en door de telefoon met gesproken had.. hij was "toevallig" mijn keurmeester.
Maar volgens mij had hij er gewoon zelf plezier in !

Hij heeft alleen naar de motor gekeken
onder de auto en in
remtest
hierbij zat ik met de vooras op het plato!
gelukkig was hij nog niet 85/85 verlaagd
anders had ik vastgestaan
toen geluidtest, net eronder
+ gewicht...

THAT'S IT!

Ja, ik had het geluk dat de 2.0E ook in de rally ligt
hoe het met city station etc is ??

Succes!
Greetz,
Alex
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com

User avatar
Automatic-freak
C gestoord
Posts: 1803
Joined: Mon May 15, 2006 10:56 pm
Location: Twente
Contact:

Post by Automatic-freak » Fri Jun 26, 2009 3:46 pm

Ok, dus ik hoef er niet naartoe te gaan met mijn verlaging begrijp ik al ... :cry:

Maar ben ook zeker benieuwd hoe het gaat met een sedan of ander type !!

Hebben ze nog naar je motornummer gekeken en/of genoteerd !?

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------

Post Reply