apk en dubbele carburateurs

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

[quote="Danoontje"]in kentekenbewijs staat idd niets over aantal cc's. Maar ik meen dat het plaatje onder de motorkap dit wel verraad. Maar je hebt gelijk, dat is dan ook 1 van de redenen waarom de kans zo klein is.

Verzekering technisch is natuurlijk w
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

[quote="patrick de boer"][quote="Danoontje"]in kentekenbewijs staat idd niets over aantal cc's. Maar ik meen dat het plaatje onder de motorkap dit wel verraad. Maar je hebt gelijk, dat is dan ook 1 van de redenen waarom de kans zo klein is.

Verzekering technisch is natuurlijk w
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

cilinderaantal is een apk-punt... :? per 1 mei weer in ieder geval. klopt aantal niet dan volgt afkeur. Steekproefcontroleur is een RDW medewerker, dat wil zeggen dat hij het recht heeft om je kenteken in te nemen als hij ziet dat er iets niet klopt. Maar in 99% van de gevallen zal er geen probleem van gemaakt worden als alles netjes voor elkaar is.

Staat er een breedte van een auto op het kenteken? :? bij mij staat er alleen maar de wielbasis op, de afstand tussen voor en achterwielen dus en die mag je niet veranderen. Is geen apk punt maar als de rdw een afwijking constateert(en dan bedoel ik niet een paar mm) nemen ze het kenteken in.

Voor een baksteun zijn er geen regels behalve dat het deugdelijk moet zijn. Een goede constructie met bouten is zeer zeker geen afkeur, ook bij de RDW niet.
Saab powerrr
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

giuliettaevo schreef:cilinderaantal is een apk-punt... :? per 1 mei weer in ieder geval. klopt aantal niet dan volgt afkeur. Steekproefcontroleur is een RDW medewerker, dat wil zeggen dat hij het recht heeft om je kenteken in te nemen als hij ziet dat er iets niet klopt. Maar in 99% van de gevallen zal er geen probleem van gemaakt worden als alles netjes voor elkaar is.

Staat er een breedte van een auto op het kenteken? :? bij mij staat er alleen maar de wielbasis op, de afstand tussen voor en achterwielen dus en die mag je niet veranderen. Is geen apk punt maar als de rdw een afwijking constateert(en dan bedoel ik niet een paar mm) nemen ze het kenteken in.

Voor een baksteun zijn er geen regels behalve dat het deugdelijk moet zijn. Een goede constructie met bouten is zeer zeker geen afkeur, ook bij de RDW niet.
de breedtes van een auto zijn bij het rdw wel bekend. als je een keurmeester hebt die een beetje een zeikerige bui heeft gaat hij dat nameten enzo.
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Wat voor breedte willen ze nameten dan? :? De gehele breedte van de carrosserie of de breedte van de assen?

het enige in de breedte waar ze naar kunnen kijken zijn spoorverbreders, deze mogen maar een bepaald % van de breedte van de as hebben. Hiervoor zuden ze dus moeten meten en rekenen. :roll:

Ik heb al verscheidene auto's rdw gekeurd en ook bij echte mauwerds maar ik heb ze nog nooit de breedte van een auto of as oid op zien meten. Het enige wat ze een keer gemeten hebben was diagonalen onder de auto om te kijken of hij wel recht was aangezien het een herstelde schade auto betrof. Ook met hotrods en flink verbouwde auto's bij de rdw geweest, nooit gemeten. :?
Saab powerrr
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

giuliettaevo schreef:Wat voor breedte willen ze nameten dan? :? De gehele breedte van de carrosserie of de breedte van de assen?

het enige in de breedte waar ze naar kunnen kijken zijn spoorverbreders, deze mogen maar een bepaald % van de breedte van de as hebben. Hiervoor zuden ze dus moeten meten en rekenen. :roll:

Ik heb al verscheidene auto's rdw gekeurd en ook bij echte mauwerds maar ik heb ze nog nooit de breedte van een auto of as oid op zien meten. Het enige wat ze een keer gemeten hebben was diagonalen onder de auto om te kijken of hij wel recht was aangezien het een herstelde schade auto betrof. Ook met hotrods en flink verbouwde auto's bij de rdw geweest, nooit gemeten. :?
half jaartje terug werd er bij ons een chevvy bus apk-gekeurd ( toen mocht ik zelf nog niet keuren ). daar kwam dus een steekproef op. nadat de rdw-keurmeester alles had gechekt. ging hij achter de auto staan en begon hij te fronsen. trektie opeens een meetlint uit zijn zak en begint hij vanalles te meten. en kwam toen tot de conclusie dat hij opnieuw gekeurd moest worden omdat hij te breed was
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Ben wel benieuwd wat er dan te breed zou zijn? staken de banden meer als 3 cm uit de wielkasten of zo? dat zou afkeur zijn, iets anders kan ik niet bedenken of terugvinden in de regels.

Hoe kwam die steekproefcontroleur dan trouwens aan zijn gegevens over de Chevybus? neem aan dat hij geen uitgebreide documentatie meedraagt over alle ooit verkochte auto's... En als hij iets meet moet hij natuurlijk wel de goede cijfers hebben om het mee te vergelijken. :?

Sorry hoor voor de vragen, ben gewoon nieuwsgierig hoe dit nou zit, heb heir namelijk nog nooit van gehoord. En ik heb zelf nog een in metaal uitgebouwde Alfa staan die omgekeurd moet worden naar een v6 en ik heb geen zin om daar dan gezeik te kunnen krijgen omdat mijn auto een 15cm breder is als een normale. 8)
Saab powerrr
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

giuliettaevo schreef:Ben wel benieuwd wat er dan te breed zou zijn? staken de banden meer als 3 cm uit de wielkasten of zo? dat zou afkeur zijn, iets anders kan ik niet bedenken of terugvinden in de regels.

Hoe kwam die steekproefcontroleur dan trouwens aan zijn gegevens over de Chevybus? neem aan dat hij geen uitgebreide documentatie meedraagt over alle ooit verkochte auto's... En als hij iets meet moet hij natuurlijk wel de goede cijfers hebben om het mee te vergelijken. :?

Sorry hoor voor de vragen, ben gewoon nieuwsgierig hoe dit nou zit, heb heir namelijk nog nooit van gehoord. En ik heb zelf nog een in metaal uitgebouwde Alfa staan die omgekeurd moet worden naar een v6 en ik heb geen zin om daar dan gezeik te kunnen krijgen omdat mijn auto een 15cm breder is als een normale. 8)
de banden staken mischien 50cm uit ofzo. daar lag het niet aan.

de complete auto was gewoon te groot zei hij, onze keurmeester stond ook met verbijstering te kijken wat die man nou deed. hij heeft ook geen strafpunt gekregen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten