Pagina 1 van 1

ombouw kadett c 1.2 naar 2.0 16v op kenteken

Geplaatst: di mei 12, 2015 5:02 pm
door kadettc16v
goeindag,

ik ben bezig met een kadett c coupe ombouw naar 2.0 16v het liefst op kenteken. afgelopen augustus (2014) ben ik al eens bij de RDW geweest, helaas af gekeurd voor as gewicht zo te hoog zijn met maarliefst 30 kilo. mijn kadett woog toen 530 en de RDW keurmeester vertelde mij dat het max. 500 mocht zijn... waar ik dat op het kenteken bewijs terug ken vinden... mij een raadsel ook als ik de auto natrek op me werk via RDW is asbelasting onbepaald. ook viel de beste man over de vermogens toename van de auto. op dit moment heb ik dus een 1600 vooras gekocht en deze ga ik nog verstevigen met een gte 1000 serie ombouw set van epytec ( nog geen idee of dat wat is ). maar om alvast gezeik te voorkomen ben ik opzoek naar mede kadett liefhebbers die al een kadett c 2.0 16v op kenteken hebben. voor eventueel tips waarop een ander al is vast gelopen.

alvast bedankt!

groet youri,

Re: ombouw kadett c 1.2 naar 2.0 16v op kenteken

Geplaatst: di mei 12, 2015 7:48 pm
door JvV
Hi Youri,

Heb je ook een 1600 op kenteken ? ik heb een 1600 automaat kas en daarbij is de C20LET gewoon goedgekeurd met een standaard 1600 vooras.
Ze kijken naar de lasten als het goed is op je typeplaatje ook.

Re: ombouw kadett c 1.2 naar 2.0 16v op kenteken

Geplaatst: di mei 12, 2015 7:56 pm
door schrump
er zijn C kadett's waar geen max gewicht per as van is bepaald door RDW, wellicht heb jij een waar dat wel zo is. Als ik het goed heb zijn de in Antwerpen gebouwde opels die zonder gewicht per as.

in 2009 ben ik met een ex 1200 sedan die omgebouwd was tot aero C20XE naar de RDW geweest. Ik had een keurmeester die opelliefhebber was. Hij heeft gelijk de carrosorievorm aangepast en probleemloos de motor goed gekeurd.

Re: ombouw kadett c 1.2 naar 2.0 16v op kenteken

Geplaatst: wo mei 13, 2015 4:21 pm
door daddy's ride
Ook de mijne is goed gekeurd. Was een 1200 automaat met een (ongekeurde) 2.4 erin , die ik zelf heb omgebouwd naar c20xe. Ook bij mij hebben ze de aslasten gewogen, en ik kwam op 495 KG. Volgens de keurmeester scheelde het net 5 kg (wel in overeenstemming met jouw verhaal). Ik heb dus niet eens hoeven te vertellen dat er een verstevigde 1600 as onder zit.
Ik heb wel alles aangepakt, grootst mogelijke remmen die in 13"passen, schijven achter (zou niet uit moeten maken?) en zoals gezegd: een verstevigd 1600 as.
Gehele ombouw ziet er erg verzorgt uit, misschien dat dat de (positieve) druppel was?
Ik heb wel erg veel gezeur gehad over de herkomst van de c20xe, dat wel!

Re: ombouw kadett c 1.2 naar 2.0 16v op kenteken

Geplaatst: wo mei 13, 2015 7:16 pm
door autocat
ik heb vorig jaar een kenteken keuring gehad voor een in Duitsland omgebouwde 1.2 naar 2.0 E met Duitse papieren geen enkel probleem ik heb ze via een instructieboekje laten zien wat de aslas zou zijn bij een 2.0 gte en dat werd gewoon overgenomen

Re: ombouw kadett c 1.2 naar 2.0 16v op kenteken

Geplaatst: do mei 14, 2015 4:08 pm
door daddy's ride
Lijkt me niet vergelijken, ander blok met ander gewicht, en aardig wat meer vermogen.

Re: ombouw kadett c 1.2 naar 2.0 16v op kenteken

Geplaatst: zo mei 17, 2015 10:12 pm
door kadettc16v
oke nee ik heb een 1200tje maar het is wel een belg dus idd niet geregistreerd op kentekenpapieren en ook via de site van rdw niet... bij was de vooras ook niet helemaal netjes misschien dat dat idd negatieve gevolgen heeft gehad. ik heb overigens ook geneuzel gehad met de herkomst van het blok want ik had ook geen idee waar die vandaan komt maar heb nu een vrijwaring van een astra dus moet geen probleem zijn volgende keer. remmerij heb ik voor van een rekord, achteras komt onder manta a vandaan dus grotere trommels en hoofdremcil met bekrachtiger van een 1600, maar op me werk meerdere keren in de remmenbank gehad en haalt makkelijk de vertraging. maar had ergens gelezen dat een volvo 240 as wel een gebruikt wordt voor ombouw naar schijven.

zou het ook nog uitmaken naar welke rdw je gaat ben vorige keer in Waddinxveen geweest.

Re: ombouw kadett c 1.2 naar 2.0 16v op kenteken

Geplaatst: ma mei 18, 2015 7:37 pm
door daddy's ride
In Amsterdam doen ze moeilijk over de herkomst van het blok, in friesland (of die richting) vragen ze nergens naar.
Schijven achter kan ook met Scorpio (2.9) klauwen met pasplaten. Handremkabel van een ascona/manta en gaan. Schijven weet ik niet zeker, dat van een 325 bmw.