Afkeur, wat te doen

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Afkeur, wat te doen

Bericht door RensR »

Ik kom net terug van APK en er zijn nogal wat punten niet goed. Nu vraag ik even ook hier na wat wijsheid is. Het lijstje is als volgt (compleet)
Handremstellen rem RA. Nou dat lijkt me niet zo spannend dus...
CO te hoog. Ofwel, stel even af, even Olyslager er op na slaan.
Ruitensproeier L. Waarschijnlijk verstopt slangetje of dat kleine zwarte klotedingetje. Keer doorblazen en zo lijkt me voldoende, dit heb ik al eens vaker meegemaakt.
Klem benzineslang los aan pomp. Dit lijkt me een slangklem, dus even aandraaien of desnoods een nieuwe slangklem erop zetten.
Stuurkogelmoer R. Geen idee wat hier mis mee is/kan zijn. Hans (pipo) vertelde me dat deze waarschijnlijk niet geborgd zit. Ik heb geen idee hoeveel werk dit is.
Balk RV Binnenscherm ROT. Oké, dit moet gelast worden. Ik weet zelf niet goed wat er nu precies rot is, dus als iemand dit wel weet. Zal zo eens onder de auto kijken.
Draagarm RV Boven ROT. Andere draagarm. Heeft iemand nog een goede draagarm liggen die ik over kan nemen? (Liefst zo dicht mogelijk bij, ik woon in Deurne).
Remslang L+R voor los in beugel. Opnieuw denk ik dat dit niet erg spannend kan zijn, maar geen idee wat dit allemaal is.
Achteras ROT Veerschotels. Oké, dit lijkt me de ergste. Een andere, goede achteras eronder zetten lijkt me de beste oplossing, lassen kan ik niet en mag volgens mij ook niet aan de veerschotels.

Als iemand onderdelen heeft die ik kan gebruiken, dan erg graag. Ik heb nog een maand om alles in orde te maken, dus met name de achteras e.d. zou wel erg fijn zijn als ik die op tijd heb.
(Ik heb een C1 Sedan met 1.2N motor en dus alle standaard onderdelen ongeveer, wel schijfremmen voor, ik weet niet of de draagarmen anders zijn dan bij de trommelremmen.)
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Afkeur, wat te doen

Bericht door joel »

Handrem stellen kan best een probleem zijn als je ankerplaten gaar zijn. Maar laten we daar niet vanuit gaan. Co, ruitensproeier en slangklem brandstofpomp zoals je zegt. Stuurkogel zal gewoon de splitpen van weggeroest zijn, ff kijke n of je het gaatje in de kogel vrij krijgt voor een nieuwe splitpen en anders een nylock moer erop ( moer met zon blauw plastic ringetje ). Die balk ligt eraan hoe rot hij is, weinig rot is weinig werk, veel rot veel werk. Draagarm inderdaad vervangen voor een andere ( zijn gewoon nog nieuw te koop oa bij artaparts ) let op met eraf halen, je moet de veer opspannen want anders heb je die voor je harsens hangen. En die bout door de draagarm wil wel eens onmundig hard in de draagarm vast gerot zitten. De remslangen zitten met een soort van clipjes vast aan een beugeltje, maar bij mijn apk boer volstaat een trekbandje ook. Achteras swappen is inderdaad het makkelijkste, maar een complete overzetschotel eraan lassen is ook mogenlijk ( wederom bij artaparts te koop. )

Veel sucsses met het oplappen, ik weet niet hoe handig je bent maar ik vind dit persoonlijk niet zon heel spannend lijstje
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Afkeur, wat te doen

Bericht door J v Delft »

En is het weer goedgekomen met de reparaties ?
dus weer een nieuwe apk ondertussen ?

Door de jaren heen ook al eens alle als hierboven genoemde afkeerpunten gehad.
Wel vervelend als je er niet op gerekend hebt.

Als toch alles los is misschien maar beter alles in een keer goed maken in plaats van oplappen.

Balkjes binnenscherm is altijd een verrassing. Moet je je spatbord eraf halen. Moet je niet schrikken. Dan zie je meestal nog al meer roest wat je anders nooit zou kunnen zien.

In ieder geval sucses verder.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: Afkeur, wat te doen

Bericht door RensR »

Ja alles is gemaakt en er is weer gewoon een nieuwe APK van 2 jaar. Bij het balkje kwamen inderdaad wat meer roestplekken te voorschijn dan je in eerste instantie zou denken.
Echter is dat allemaal min of meer gemaakt. Ik heb nu geen tijd en geld om de auto helemaal te restaureren (nog student), maar wellicht dat over 2 jaar dat wel kan gebeuren als ik tegen die tijd klaar ben en een baan heb gevonden.
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Afkeur, wat te doen

Bericht door J v Delft »

fijn te horen dat het allemaal weer goed is gekomen.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten