Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

eisse
C geïnteresseerd
Berichten: 63
Lid geworden op: zo jan 10, 2010 12:04 pm
Locatie: Veendam

Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door eisse »

Ik heb vijf jaar lang in mijn sedan ( DL-61-VL ) rond gereden met veel plezier.
Bij aankoop chassisnummer en papieren gecontroleerd maar niks bijzonders kunnen vinden.
Deze kwam altijd foutloos door de apk en ik heb er een taxatierapport bij waar in staat dat het een nette originele kadett is.
Nu heb ik de kadett verkocht via marktplaats aan een Duitser, niks aan de hand zou je zeggen!
Een week later krijg ik een mailtje de kadett zou omgekat zijn :?
Hier is mij niks van bekend en dit is mij ook nooit opgevallen ik heb de auto ook in goede trouw verkocht.
ik heb hier een raar gevoel over en weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet ( rij zelf al 15 jaar kadett en gun ieder zijn hobby )
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door JvV »

Heeft de Duitser ook bewijs aan de hand van foto's ? En wat is omgekat in zijn woorden ?
Andere plaat met chassisnrs in gelast of met de nummers zelf gerommeld ?
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
eisse
C geïnteresseerd
Berichten: 63
Lid geworden op: zo jan 10, 2010 12:04 pm
Locatie: Veendam

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door eisse »

ik heb geen foto,s van ontvangen?
Het chassisnummer en typeplaatje zouden volgens haar niet bij de auto horen.
Nieuwe plaat ingelast ( mij niet bekend en niet gezien toen ik het chassisnummer checkte )
op het typeplaatje staat dat de auto bernsteingold zou zijn hij is rothingrot.
ze gaven ook nog aan dat de nummers niet klopten.
al met al snap ik er niks van?
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door Automatic-freak »

Zou het in ieder geval wat duidelijker willen hebben over wat hij ontdekt heeft !!

Is het iets wat hij zelf gevonden heeft of heeft het problemen gegeven bij invoeren in Duitsland ?
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
eisse
C geïnteresseerd
Berichten: 63
Lid geworden op: zo jan 10, 2010 12:04 pm
Locatie: Veendam

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door eisse »

De auto is nog niet aangegeven in duitsland ze hebben dit zelf gevonden.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door JvV »

Tja het zou beter zijn voor haar om het te onderbouwen met foto's.

- Foto's van typeplaatje en adremaschild.
- Foto's van waar de kleur geen bernsteingold is volgens hun maar origineel een andere kleur.
- Foto's van het chassisnr en duidelijke foto's van waar volgens hun met de vloerplaat met chassisnr's is geklooit.

Iedereen kan altijd van alles zomaar beweren maar ben benieuwd of ze het ook echt kan onderbouwen.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door Automatic-freak »

Snap alleen niet waarom ze dat nu pas ontdekt hebben; neem aan dat je dat soort dingen controleert bij aankoop !!

Volgens mij is het nog steeds zo dat je zelf uit moet kijken bij aankoop ... aangezien jij ook van niets wist ... lijkt mij dat jij hiervoor niet aansprakelijk kunt zijn.

Uiteraard kun je ze wel op de een of andere manier tegemoet komen, maar ze moeten goed begrijpen dat jij het ook niet wist en dat het hun eigen fout is dat ze dit nu pas ontdekken !!
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
eisse
C geïnteresseerd
Berichten: 63
Lid geworden op: zo jan 10, 2010 12:04 pm
Locatie: Veendam

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door eisse »

In een minuut een auto kopen heb ik nog nooit gedaan zei wel!!!!
Instappen en weg waren ze, omdat ik een opel liefhebber ben was het wel vertrouwd volgens hun?
En ja wat voor tegemoet komen moet je doen ik weet het niet?
Wacht eerst wel af of ze hem in Duitsland op de weg gaan krijgen
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door Automatic-freak »

Is ook maar net wat ze van je verwachtten ... zou inderdaad gewoon afwachten hoe het verder gaat lopen !?
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door daddy's ride »

Automatic-freak schreef:Snap alleen niet waarom ze dat nu pas ontdekt hebben; neem aan dat je dat soort dingen controleert bij aankoop !!

Volgens mij is het nog steeds zo dat je zelf uit moet kijken bij aankoop ... aangezien jij ook van niets wist ... lijkt mij dat jij hiervoor niet aansprakelijk kunt zijn.

Uiteraard kun je ze wel op de een of andere manier tegemoet komen, maar ze moeten goed begrijpen dat jij het ook niet wist en dat het hun eigen fout is dat ze dit nu pas ontdekken !!
Dus als jij een auto koopt dan haal je de stoel eruit, de beschermings strip die langs het rubber loopt haal je ook weg? Want als de stoel erin zit (bij mij bijv. een Recaro) dan is het nummer zelf al zowat niet te bereiken, laat staan als je wilt zien of er verderop lasnaden te zien zijn.
Ik check het nummer ook, maar om te zien of ie omgekat is moet je echt wel (zowat) een onderzoek plegen.......als je het al ziet
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door Automatic-freak »

daddy's ride schreef:
Automatic-freak schreef:Snap alleen niet waarom ze dat nu pas ontdekt hebben; neem aan dat je dat soort dingen controleert bij aankoop !!

Volgens mij is het nog steeds zo dat je zelf uit moet kijken bij aankoop ... aangezien jij ook van niets wist ... lijkt mij dat jij hiervoor niet aansprakelijk kunt zijn.

Uiteraard kun je ze wel op de een of andere manier tegemoet komen, maar ze moeten goed begrijpen dat jij het ook niet wist en dat het hun eigen fout is dat ze dit nu pas ontdekken !!
Dus als jij een auto koopt dan haal je de stoel eruit, de beschermings strip die langs het rubber loopt haal je ook weg? Want als de stoel erin zit (bij mij bijv. een Recaro) dan is het nummer zelf al zowat niet te bereiken, laat staan als je wilt zien of er verderop lasnaden te zien zijn.
Ik check het nummer ook, maar om te zien of ie omgekat is moet je echt wel (zowat) een onderzoek plegen.......als je het al ziet
Nee, maar je kunt wel zien of het nummer op de originele wijze er in zit; verder voel ik onder de vloerbedekking naar boven toe of ik een lasnaad tegenkom en kijk ik aan de onderzijde of er recent aan geknoeid en/of getectyleerd is ... wedden dat je het dan vrij vlot kunt ontdekken :roll:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door daddy's ride »

Automatic-freak schreef:
daddy's ride schreef:
Automatic-freak schreef:Snap alleen niet waarom ze dat nu pas ontdekt hebben; neem aan dat je dat soort dingen controleert bij aankoop !!

Volgens mij is het nog steeds zo dat je zelf uit moet kijken bij aankoop ... aangezien jij ook van niets wist ... lijkt mij dat jij hiervoor niet aansprakelijk kunt zijn.

Uiteraard kun je ze wel op de een of andere manier tegemoet komen, maar ze moeten goed begrijpen dat jij het ook niet wist en dat het hun eigen fout is dat ze dit nu pas ontdekken !!
Dus als jij een auto koopt dan haal je de stoel eruit, de beschermings strip die langs het rubber loopt haal je ook weg? Want als de stoel erin zit (bij mij bijv. een Recaro) dan is het nummer zelf al zowat niet te bereiken, laat staan als je wilt zien of er verderop lasnaden te zien zijn.
Ik check het nummer ook, maar om te zien of ie omgekat is moet je echt wel (zowat) een onderzoek plegen.......als je het al ziet
Nee, maar je kunt wel zien of het nummer op de originele wijze er in zit; verder voel ik onder de vloerbedekking naar boven toe of ik een lasnaad tegenkom en kijk ik aan de onderzijde of er recent aan geknoeid en/of getectyleerd is ... wedden dat je het dan vrij vlot kunt ontdekken :roll:
Klinkt inderdaad logisch.
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door joel »

Van die tectyl kan ik me wel iets bij voorstellen, maar als ik een reparatie doe in de buurt van het chassisnummer dan zorg ik ik ook dat er voor 99 procent niks meer zichtbaar/voelbaar is. Dus alles naadloos inlassen en afwerken. Dus het is echt niet altijd te herkennen
KadettC1
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: zo okt 21, 2012 10:28 am

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door KadettC1 »

Het blijft stil? Alles opgelost?
eisse
C geïnteresseerd
Berichten: 63
Lid geworden op: zo jan 10, 2010 12:04 pm
Locatie: Veendam

Re: Omgekatte kadett Verkocht!!!!!!!

Bericht door eisse »

inderdaad het blijft stil, niks meer gehoord.
Blijft toch wel een raar/gek verhaal waar je geen lekker gevoel aan over houdt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten