Nederlandse Vauxhall Chevettes

Holden, Isuzu, Vauxhall enz. enz.

Moderator: JvV

Gesloten
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door rellie kel »

Afbeelding

Afbeelding
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door MartinGTE »

geen leesbaar kenteken, wel onmiskenbaar NL!
Afbeelding
Afbeelding
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4452833

Een Vauxhall Chevette uit 1977. Deze auto is al sinds de aflevering in het bezit van de familie, mijn opa heeft hem toen der tijd nieuw gekocht en heeft er alleen mee gereden als het goed weer was. Na zijn dood heeft de auto een aantal jaar stil gestaan, maar toen de oldtimer leeftijd eraan zat te komen heeft mijn vader de remleidingen vervangen en daarna was de auto in feite weer zo goed als nieuw.

Mijn opa en vader zijn altijd zuinig geweest op de auto, vandaar ook dat hij nog volledig origineel is/in de eerste laklaag staat etc.
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door Joepp »

Gespot door iemand op het opel forum:
Afbeelding
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
petrolhead
C liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: wo nov 03, 2010 6:04 pm
Locatie: Zuid-limburg

Re: Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door petrolhead »

zo'n bruine wat joep plaatste heeft mijn schoonvader vroeger ook nog gehad, vertelde hij me net
Afbeelding
Opel kadett c sedan 1.2N OHV 52pk
Aprilia rs50 single 2 stroke 10pk --> verkocht
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door JvV »

Bij het nieuwe seizoen van Top Gear (aflevering 1) hebben ze het er over dat er nog maar 1 Vauxhall Chevette (City model) over is in Engeland ? (volgens mij automaat had hij het over).
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door rellie kel »

Pfff onzin, dan was dat die zeker in Budel vorige week zeker.
Er bestaan ook nog zat HS en HSS hoor...
Maar dat zijn er geen met NL kenteken waarover het hier gaat.
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door MartinGTE »

OK, back on topic! :)

http://auto2.limburger.nl/artikelen/vau ... vauxhallll

Wat, een VAUXHALLLL??
03 December 2009

Afbeelding
De Vauxhall van Jan Tinnemans die je in het wild nauwelijks meer tegenkomt. (Foto Jeroen Kuit)
geplaatst door www.limburger.nl/auto

Jan Tinnemans uit Monfort is er zelf een beetje verbaasd over. „Een verhaal over mijn Vauxhall Chevette?Wat is er dan bijzonder aan mijn auto?”

Jan heeft gelijk. Over een Vauxhall Chevette L hatchback uit het jaar 1977 is nauwelijks iets zinnigs te vertellen. Toch vertroetelt hij die wagen alsof het een heuse Aston Martin is. Hij heeft de auto bij zijn moeder in de garage gestald, er ligt altijd een wit doek over. Hij rijdt er jaarlijks hooguit duizend kilometer mee. ,,Dan moet het ook nog eens goed weer zijn”, zegt Jan in zijn Montfortse huiskamer.

Tegen de lange wand hangt een grote vitrine, volgestouwd met miniatuurtreinen, -locomotieven en -wagons. ,,Een van mijn hobby’s”, verklaart hij. ,,Ik heb eens de oude stoomtrein van Roermond naar Maaseik nagebouwd. Schaal 1:16.”
Jan Tinnemans is in het dagelijks leven onderhoudsmonteur van witgoed. Toert met zijn bestelbus rond in de hele provincie. In zijn vrije tijd houdt hij zich ook bezig met de organisatie van de jaarlijkse MOT (Montforter Oldtimer Treffen). Dat treffen is in het negende bestaansjaar uitgegroeid tot een evenement met landelijke bekendheid. Van heinde en ver komen de tractoren, bromfietsen, bussen, trucks, oldtimers, woonwagens, fietskarren, zelfs een enkele loc en soms een heuse tank naar Monfort met maar één doel: zien en gezien worden. Twee dagen lang staat het rustige dorp dan op z’n kop en wordt ‘geteisterd’ door brullende diesels met bijbehorende uitlaatwalmen.

Vroeger, thuis bij de Tinnemansen, reed pa in een Opel Ascona. Toen die helemaal op was, kocht hij bij de Nedamgarage in Roermond een nieuwe Vauxhall. Dat was in 1977. Zestien jaar later nam Jan de auto van zijn ouders over. De Vauxhall, geproduceerd in Liverpool, was na al die jaren nog zo goed als nieuw. Zijn ouders waren er zuinig op geweest. Jan, behept met gouden handen, besloot de auto af te melden voor het wegverkeer en vervolgens enkele kleinere reparaties uit te voeren. ,,Het remsysteem vertoonde lekkage, de stuurinrichting vergde aandacht en een draagarm van de voorwielophanging moest vernieuwd worden.”
Later kreeg de auto de status van oldtimer. Ook Jan toonde dat hij uit het goede hout gesneden was. Net zoals zijn ouders koesterde hij de auto alsof het zijn eigen kind betrof. ,,Ik geloof dat de auto de laatste tien jaar geen druppel regen gezien heeft”, zegt hij. Blijft natuurlijk de vraag waarom dan toch de auto aanhouden en niet gewoon op Marktplaats aanbieden? ,,In de eerste plaats kost de auto nauwelijks geld, omdat het een oldtimer is waarvoor ik geen belasting hoef te betalen. Daarnaast krijg ik tijdens die sporadische keren dat ik met de auto naar buiten ga nogal wat bekijks. Vooral jongere mensen hebben nog nooit van het merk gehoord, laat staan dat ze ooit een Vauxhall gezien hebben.” Dat vindt Jan Tinnemans leuk, die aandacht. Ook al zegt hij het niet met zoveel woorden.

Nee, een lofzang op zijn belegen Engelsman met Opelbloed heeft Jan niet. Eerder het tegendeel. ,,Hij loopt maar negentig en trekken doet hij ook al niet.” Zoon Mark die voorbijloopt, doet er nog een schepje bovenop. ,,Je hebt ook nog een hoop Engelse sleutels moeten aanschaffen.”
Tja, wat is er bijzonder aan de Vauxhall? Jan vroeg het zich al af.
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door MartinGTE »

MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door MartinGTE »

Geen NL kenteken, wel NL brochure! :)
Afbeelding
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nederlandse Vauxhall Chevettes

Bericht door MartinGTE »

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten