wou weten of dat ga
heb zelf een oude open gemakt en kan tandje voor tandje terug draaien,maar dn duurt het een eeuwigheid
heb een splinternieuw blok1200n] en me kadett opnieuw laten spuiten,eigenlijk alles nieuw daarom wil ik bij 0000000 beginnen
wie kan mij raad geven ,alvast bedankt
vriendelijke groet peter
terug draaien kilometerteller
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Re: terug draaien kilometerteller
Aan de keukentafel er mee, en voorzichtig het asje waar alle kleine tandwieltjes op zitten er uit trekken naar de kant die het makkelijkst gaat.
De rollen / schijven waar de cijfers op staan op de goeie plek zetten, en dan komt het moeilijkste, ......
Heel voorzichtig en met engelengeduld één voor één de kleine tandwieltjes er weer tegenaan leggen en het asje steeds doorschuiven.
Het kan maar zo zijn dat je dat wel tien keer opnieuw moet doen, voordat alles perfect klopt ...... denk je.
Dan met een accuboor en een stiftje / asje waarmee je de teller ff tijdelijk aan kunt drijven ga je testen of het allemaal klopt.
Wel eerst checken of je boormachine de juiste kant op draait, dat doe je door naar je kilometerteller te kijken of die omhoog gaat.
Als dat zo is ga je nog ff door totdat je een kilometer of 10 / 100 hebt afgelegd met je boormachine
Als alle cijfers op het juiste moment verspringen (daar kan namelijk nog een foutje in zitten) kun je met de boormachine de boel ook weer terugdraaien naar nul draaien alleen misscchien wat rustiger omdat je tellernaald dan tegen het stangetje staat te drukken.
Als alles goed is kun je het asje weer fixeren met een druppel secondenlijm, of tweekomponentenlijm, dat laatste werkt het beste maar om een hele verpakking daarvoor aan te schaffen moet je wel zin in hebben (bij de bouwmarkt herkenbaar aan de dubbele injectiespuit achtige look) wel ff checken of ie geschikt is om metalen te verlijmen.
Er komt natuurlijk geen superkracht op het asje te staan, de lijm is alleen om hem op z'n plek te houden.
Succes
Oh ja voordat je begint is het handig om al vast een extra teller er bij te hebben voor evt onderdeeltjes die weg raken of beschadigen, en als voorbeeld natuurlijk.
Erny (the one and only)
De rollen / schijven waar de cijfers op staan op de goeie plek zetten, en dan komt het moeilijkste, ......
Heel voorzichtig en met engelengeduld één voor één de kleine tandwieltjes er weer tegenaan leggen en het asje steeds doorschuiven.
Het kan maar zo zijn dat je dat wel tien keer opnieuw moet doen, voordat alles perfect klopt ...... denk je.
Dan met een accuboor en een stiftje / asje waarmee je de teller ff tijdelijk aan kunt drijven ga je testen of het allemaal klopt.
Wel eerst checken of je boormachine de juiste kant op draait, dat doe je door naar je kilometerteller te kijken of die omhoog gaat.
Als dat zo is ga je nog ff door totdat je een kilometer of 10 / 100 hebt afgelegd met je boormachine
Als alle cijfers op het juiste moment verspringen (daar kan namelijk nog een foutje in zitten) kun je met de boormachine de boel ook weer terugdraaien naar nul draaien alleen misscchien wat rustiger omdat je tellernaald dan tegen het stangetje staat te drukken.
Als alles goed is kun je het asje weer fixeren met een druppel secondenlijm, of tweekomponentenlijm, dat laatste werkt het beste maar om een hele verpakking daarvoor aan te schaffen moet je wel zin in hebben (bij de bouwmarkt herkenbaar aan de dubbele injectiespuit achtige look) wel ff checken of ie geschikt is om metalen te verlijmen.
Er komt natuurlijk geen superkracht op het asje te staan, de lijm is alleen om hem op z'n plek te houden.
Succes
Oh ja voordat je begint is het handig om al vast een extra teller er bij te hebben voor evt onderdeeltjes die weg raken of beschadigen, en als voorbeeld natuurlijk.
Erny (the one and only)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast