Kadett valt steeds uit

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Mattie
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: do okt 21, 2010 1:38 pm

Kadett valt steeds uit

Bericht door Mattie »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in het Kadett-wereldje en heb een probleem met mijn Opel Kadett 1.3 Automaat uit 1984.
Hij viel een paar dagen geleden stil en omdat het niet goed klonk heb ik hem direct geparkeerd. Bij het nakijken van 1 en ander kwam ik erachter dat er helemaal geen olie meer in zat!!?? Gelukkig is het blok niet vastgelopen. De olie is nu bijgevuld en hij rijd weer. Enige probleem is dat als ik onder de 15 KM/uur rijd zonder gas te geven dat hij direct uitvalt. Als ik mijn chock uittrek blijft hij het doen, maar dat slurpt natuurlijk benzine.

Is het blok gewoon niet goed afgesteld? Krijgt hij niet genoeg benzine of te veel lucht?

Hopelijk hebben jullie een idee...

tnx Mattie
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: Kadett valt steeds uit

Bericht door Joepp »

Dit zal dan over een D/E kadettje gaan, en dit is immers het C Kadett forum maar wie weet kan iemand je helpen :wink:
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Mattie
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: do okt 21, 2010 1:38 pm

Re: Kadett valt steeds uit

Bericht door Mattie »

oh sorry, had ik niet gezien. Maar zou leuk zijn als iemand toch een oplossing heeft.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Kadett valt steeds uit

Bericht door Tijs »

dat hij niet was vast gelopen wil niet zeggen dat de lagers e.d. niet toch te warm zijn gelopen.
ik neem aan dat hij op je choke blijft lopen, omdat hij dan ook hoger in toeren draait.
waarschijnlijk is de weerstand van je warm gelopen lagers/zuigers te hoog om soepel een normaal toerental te draaien.

van een tekort aan olie kan het niet zijn dat je afstelling in eens verkeerd is, dus kan me haast niet voorstellen dat het zo iets is..
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Mattie
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: do okt 21, 2010 1:38 pm

Re: Kadett valt steeds uit

Bericht door Mattie »

kijk daar heb ik iets aan, zal ik ook direct even naar laten kijken, hij staat nu bij de garage.
hoop dat het dat niet is want zou een duur grapje zijn
tnx!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten