Ruitensproeier (voetpomp) werkt niet goed

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Gerwald
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: vr okt 09, 2009 7:34 pm
Locatie: Ede

Ruitensproeier (voetpomp) werkt niet goed

Bericht door Gerwald »

Hallo allen,

Ik heb een Kadett C Sedan Automatic uit 1978, met een ruitensproeier met voetpomp.

Deze werkt bij het linkersproeiertje prima, maar bij de rechter komt er bijna niets uit. De leidingen + sproeikopjes heb ik doorgeblazen met de compressor, zijn allemaal niet verstopt. Heeft gewoon niet genoeg druk.

Ik heb het idee dat ik alle druk 'kwijtraak' in het reservoirtje. Hoort hier een terugslagklepje o.i.d. in te zitten? Zit er niet in namelijk.

Alvast bedankt voor de hulp!
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Ruitensproeier (voetpomp) werkt niet goed

Bericht door schrump »

in het T stuk dat boven je reservoir zit, zit een ventil/keerklep.

het probleem met de voetpomp bediende ruitensproeier is vaak vuil.

dit komt nogal eens uit de pomp.
deze schoonmaken kan helpen, maar bij mij bleef er troep uitkomen.
om dit op te lossen heb ik een benzinefilter tussen de pomp en de aansluiting bij het T stuk geplaatst.

na het hele systeem goed schoon gemaakt te hebben, is het probleem al jaren verholpen.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Gerwald
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: vr okt 09, 2009 7:34 pm
Locatie: Ede

Re: Ruitensproeier (voetpomp) werkt niet goed

Bericht door Gerwald »

Dank voor je reactie.

Had het kogeltje in het T-stukje nog niet gezien, maar dat fungeert idd als terugslagklepje.

Heb inmiddels de slangetjes vervangen (met dank aan de aquariumspeciaalzaak), dat helpt al flink. Echter: één van de sproeikopjes is niet goed meer, gat is te groot (en daardoor spuit 'ie niet ver genoeg). Dat ga ik vervangen, en dan moet het probleem opgelost zijn!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast