opel kadett city 1200

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Zwiebb
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: do okt 16, 2008 5:17 pm

opel kadett city 1200

Bericht door Zwiebb »

Ik heb een opel kadett city 1200 met een 4 bak.
En ik wil er een grotere motor in.
Wat is toegestaan en mogelijk in deze auto voor een simpele keuring?
Wat moet ik aan mijn assen aanpassen?

Wie kan mij helpen?
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Bericht door Daan D »

Het meest eenvoudige is een 2.0 met een 5-bak, maar qua blok is er veel meer mogelijk. Je moet sowieso bij een dikker blok je assen vervangen door die van een 1.6 of 2.0. En uiteraard de remmerij niet vergeten. Vermogen is leuk, maar tijdig stilstaan is beter!

Maar zie onder andere dit topic:
http://www.opelkadettcclub.nl/forum/viewtopic.php?t=154

En voor een keuring:
http://www.opelkadettcclub.nl/forum/vie ... php?t=4882

Of gewoon eens rustig het forum doorkijken, er zijn zat topics over ombouw.
Smoking...
Zwiebb
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: do okt 16, 2008 5:17 pm

Bericht door Zwiebb »

Ik heb nu een Opel manta B GSI motor gekocht met 5 bak getrag.
En een 1.6 achteras.

Als ik hiermee naar de keuring ga voor een simpele keuring.
Dus geen keuring met weggedragstest en uitstoot test.
Kan mijn City hiermee goed gekeurd worden?
En wat gaat dit kosten?

Ik heb hierbij ook de computer.
Als ik nu een complete kabelboom van een B manta koop en in mijn city leg. Ben ik dan compleet.
Of wat is het gemakkelijkst? Want zelf een kabelboom maken dat gaat niet goed denk ik.

Alvast Bedankt
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

magnie...
In een City is deze motor nooit geleverd dus ook niet toegestaan zonder alle uitgebreide dure RDW testen.
vertrokken
robgte76
C ervaren
Berichten: 436
Lid geworden op: wo aug 29, 2007 3:42 pm
Locatie: Cuijk

Bericht door robgte76 »

Een 2.4 in een coupé
Nog Kadett c loos...huidig projekt
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

coinoperator schreef:magnie...
In een City is deze motor nooit geleverd dus ook niet toegestaan zonder alle uitgebreide dure RDW testen.
het rdw heeft nieuwe regeltjes... nu is het iets met alles voor 96 ofzoiets kan als het er netjes uit ziet zonder dure dingen weg. zo voor 80euro op kenteken
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

de zooi ombouwen
kabelboom van je city gewoon laten zitte
je auto heeft met een injectieblok
in prenciepe 2 kabelbomen 1 van de auto die heb jij dus al
en je hebt een motorkabelboom

netjes inbouwen en naar de rcw gaan is niks meer als een apk keuring
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

joel schreef:
coinoperator schreef:magnie...
In een City is deze motor nooit geleverd dus ook niet toegestaan zonder alle uitgebreide dure RDW testen.
het rdw heeft nieuwe regeltjes... nu is het iets met alles voor 96 ofzoiets kan als het er netjes uit ziet zonder dure dingen weg. zo voor 80euro op kenteken
Erger nog...
Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat VERLICHTING alleen nog maar aanwezig hoeft te zijn....hoeft niet eens te werken.
Kilometerteller...moet aanwezig zijn, hoeft 't niet te doen.
(plak een fietstellertje op je dashboard en klaar)

BTW
1998...
niet 96
(nog erger dus)

Godsamme....
vertrokken
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

patrick de boer schreef:de zooi ombouwen
kabelboom van je city gewoon laten zitte
je auto heeft met een injectieblok
in prenciepe 2 kabelbomen 1 van de auto die heb jij dus al
en je hebt een motorkabelboom

netjes inbouwen en naar de rcw gaan is niks meer als een apk keuring
WATTTT???? dus als ik met een 2.4 ( in sedan ) naar rdw rij en daar laat keuren gewone keuring kan ik het dan op kenteken krijgen???
natuurlijk wel met dikkere assen enz.? en dat kost dan maar 80 euro?

dus stel ik doe dat. en ik ga er naar toe dan benik niet genaaid? dat het ineens niet mag ofzo? want dan weten ze dat je met zon blok rondrijdt en dan heb je meteen probleem.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

klikken voor meer info.... :wink:
Saab powerrr
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

huhm ik heb het net nog even doorgelezen
maar ik kan der echt niet uitkomen he.
je kunt er van maken wat je wilt.
en iedereen heeft een ander verhaaltje waarin zet het toch net weer wat naders vertellen.

maar eff voor mij dan he:

oke voor mij is het nou nog steeds niet duidelijk.
Ik heb dus een C kadett sedan met orgineel een 1.2 (60pk)
Ik ga deze ombouwen naar een 2.4 injectie (125 pk) met een 5-bak, dikke achteras, 1600 vooras(en verstevigt)
en een groep A uitlaat die tuff gekeurd is van voor tot achter, rolkooi, 2.2 schijven met alfa 75 klauwen.

Dit zou dus gewoon 42/48 euro kosten? en dan hoef ik geen gekke bedragen te betalen?
En ook geen aparte testen te ondergaan? De auto moet gewoon piekfijn in orde zijn en alles netjes gemonteerd.?
en dan krijg ik het op kenteken te staan?


mvg gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

Daigo schreef:huhm ik heb het net nog even doorgelezen
maar ik kan der echt niet uitkomen he.
je kunt er van maken wat je wilt.
en iedereen heeft een ander verhaaltje waarin zet het toch net weer wat naders vertellen.

maar eff voor mij dan he:

oke voor mij is het nou nog steeds niet duidelijk.
Ik heb dus een C kadett sedan met orgineel een 1.2 (60pk)
Ik ga deze ombouwen naar een 2.4 injectie (125 pk) met een 5-bak, dikke achteras, 1600 vooras(en verstevigt)
en een groep A uitlaat die tuff gekeurd is van voor tot achter, rolkooi, 2.2 schijven met alfa 75 klauwen.

Dit zou dus gewoon 42/48 euro kosten? en dan hoef ik geen gekke bedragen te betalen?
En ook geen aparte testen te ondergaan? De auto moet gewoon piekfijn in orde zijn en alles netjes gemonteerd.?
en dan krijg ik het op kenteken te staan?


mvg gerry
Helemaal juist.
De omkeuring bestaat uit de gewone APK plus ombouwkeuring.
Dus alles wat al goed had moeten zitten plus een netjes afgewerkt tuftuf plus remmerij.
vertrokken
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

coool.

maar hoe zit het dan met je max van 95 db?
( sorry voor mijn lastige vragen )

maar ik denk dat je met een groep a toch wel meer dan 95 produceert?
maar dan zit het wel snor.

en hoe zit het trouwens met die tovernaars
die een 2.4 blok transformeren naar een ''1.6'' injectie?
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

topic gestopt

reeds meerdere aanwezig
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten