Verschil H4 koplamp en duplo koplamp?

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Verschil H4 koplamp en duplo koplamp?

Bericht door Danoontje »

Weet iemand wat nu precies het verschil is tussen een H4 en een duplo koplamp? Zit er verschil in het glas? Of in de spiegel/die schaal over het lampje zelf?

iemand?
geezer
C verslaafd
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Bericht door geezer »

kijk er maar eens recht in als hij aanstaat :P
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

daar heb ik niet veel aan. Ik heb gewoon 2 koplampen liggen, 1 met h4 op het glas en 1 zonder h4 op het glas. Die zonder is dan normaal duplo, alleen er zit een h4 in. En ik kan zo op het oog geen verschil tussen de 2 koplampen ontdekken
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

Danoontje schreef:daar heb ik niet veel aan. Ik heb gewoon 2 koplampen liggen, 1 met h4 op het glas en 1 zonder h4 op het glas. Die zonder is dan normaal duplo, alleen er zit een h4 in. En ik kan zo op het oog geen verschil tussen de 2 koplampen ontdekken
De fitting/zitting van de lamp in de reflector is anders.
Voor zo ver ik weet zijn alleen de reflector, de lamp, de stekker en het glas anders bij een H4 lamp.
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Bericht door daruler »

stekker is het zelfde wan ikkon h4 gewoon op me duplo stekkers doen en ligt en groot licht doen het alleen kreeg hem der niet in ivm dat dulpo en h4 andere ''gat'' hebben waar die door moet
Afbeelding... And for those who didn't know... Fast cars are built, not bought!
Www.gasmetdiezooi.tk
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

er zijn ook H4 lampen met een dublo voetje.

Deze heb ik de sedan gemonteerd en het scheelt een hoop kwa lichtopbrengst.

Om op je vraag terug te komen.

De reflector en het glas is anders.
Zo ook de fitting!! niet de Stekker.

Maar kijk maar eens bij een Dublo lamp hoe deze bevestigd zit ten op zichte van de H4.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Nou, ik heb hier vanalles liggen.

Het autootje had eerst koplampen zonder H4 in het glas en gele duplo bolletjes erin. Deze hadden gewoon de ronde 3 pootjes montage als een H4 (metalen cirkeltje met 3 uitstekende stukjes in Y vorm.).

Deze heb ik vervangen voor h4 lampen (H4 in het glas). En deze ogen precies hetzelfde. Heb ook nog wat losliggen en allemaal lijken ze echt identiek; op de letters H4 in het glas na dan:

zelfde spiegel, zelfde manier van monteren, zelfde stadsverlichting, zelfde binnen spiegel (metalen bolletje dat over de lamp zit). Ik zie het verschil echt gewoon niet...

Heb ooit ook een soort ombouw h4 gehad, maar dit was meer een soort printplaatje met ook een heel ander soort stadslichtje erin.
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

Danoontje schreef:Nou, ik heb hier vanalles liggen.

Het autootje had eerst koplampen zonder H4 in het glas en gele duplo bolletjes erin. Deze hadden gewoon de ronde 3 pootjes montage als een H4 (metalen cirkeltje met 3 uitstekende stukjes in Y vorm.).

Deze heb ik vervangen voor h4 lampen (H4 in het glas). En deze ogen precies hetzelfde. Heb ook nog wat losliggen en allemaal lijken ze echt identiek; op de letters H4 in het glas na dan:

zelfde spiegel, zelfde manier van monteren, zelfde stadsverlichting, zelfde binnen spiegel (metalen bolletje dat over de lamp zit). Ik zie het verschil echt gewoon niet...

Heb ooit ook een soort ombouw h4 gehad, maar dit was meer een soort printplaatje met ook een heel ander soort stadslichtje erin.
Misschien dat bij jouw lampen H4 glas op gewone lampen is gezet.
Duplo en H4 kunnen niet verwisseld worden, de voetjes zijn anders en de H4 kan niet goed vast zitten in een duploreflector.
ed C-Kadett
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jan 13, 2008 12:42 pm
Locatie: elst -u-

Bericht door ed C-Kadett »

als je wel H4 lampen in een duplokoplamp wilt hebben, dan moet je H5 lamoen halen.

dat zijn lampjes met het voetje van de duplo en de lamp h4
astra gsi 16v 1993, check
corsa gsi 8v 1989, check
corsa joy 8v 1990, R.I.P.
c-kadett coupe 1978, check
vw kever 1302 1967, check
peugot 306 sr comfort 1995, jammer genoeg check
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten