vraag voor de ervaren ombouwers

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

vraag voor de ervaren ombouwers

Bericht door toppertheo »

hallo

ik ben bezig met een sedan 1200 automaat om te bouwen naar 2 liter 16V.

nu heb ik een frame gemaakt waar de 16V in hangt en daar wil ik de motor ook eerst helemaal in opbouwen en laten lopen voor hij in de kadett komt (dan weet ik tenminste zeker dat hij het doet).

nu wil ik niet de dure manta motor steunen en carter kopen omdat ik thuis een TIG apparaat heb en dus zelf makkelijk steunen en een carter kan lassen.
nu heb ik helaas geen 1200 motor met automaat en kan dus zo niet het frame bouwen en de steun punten overnemen, ik heb nu wel de steun punten van de motor bepaald door even mijn 2.2 motor in het frame te hangen en zo heb ik de punten bepaald voor de motor alleen heb ik nog geen punt voor de bak en nu vraag ik mij af als ik nou een 4 bak achter mijn 2.2 hang komen die versnellingbak punten dan overeen met de orgineele punten van de automaat?

dus met andere woorden past een CIH motor met 4 bak in een 1200 automaat (weet wel dat je dan de tunnel moet verbouwen maar het gaat puur om de plaats waar de bevestiging zit van automaatbak en van de 4bak van een CIH.)

ik kan ook wel gaan meten bij de auto natuurlijk maar de kadett staat een beetje ingesloten door een paar caravan's en kan er dus niet makkelijk bij.

even een plaatje bij het praatje :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


alvast bedankt :wink:

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb voor mijn manta 19n blok (CIH dus) de 1200 tunnel (gewone tunnel: niet automaat), niet hoeven te vergroten, moest wel de ophangpunten verplaatsen/vervangen en het gat bovenin voor de pook. Maar de tunnel was niet te klein
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

het gaat mij eigenlijk puur om de ophang punten want de tunnel moet ik toch aan passen net als de versnellings pook.

maar heb jij de bevestigings punten van de versnellingsbak dan naar achter moeten verzetten of naar voren? en hoeveel cm ongeveer?

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast