Problemen met afsluiten raamrubbers voorportieren

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Problemen met afsluiten raamrubbers voorportieren

Bericht door Danoontje »

Wie o wie kan mij helpen...voor mijn kadett C1 sedan 2deurs heb ik dus met de restauratie nieuwe raam- en deurrubbers gekocht. Alles lijkt ok, maar nu het volgende.


De buitenste rubber die het raam zeg maar horizontaal afsluit wilt niet vast blijven zitten....ik zal het uitleggen...

waar het raam de deur in gaat zitten 2 rubbers: 1 aan de binnenkant, die klemt mooi onder zo'n randje in. 1 aan de buitenkant (horizontaal) en deze moet zeg maar over dat dunne metalen randje heen in de portier zelf.

Nu is mijn kadett uitgevoerd met chromen sierlijsten met als gevolg dat het rubber niet wilt blijven zitten en van de lijst afschiet. Hierdoor wordt de opening tussen ruit en portier niet goed afgesloten -> waterpret als gevolg.

Wie kan mij een tip geven om dit op te lossen...kitten gaat niet, dit droogt te traag, intussen is de rubber er weer af gegleden. Heb geprobeerd op zijn plek te houden met banden, maar ook dan laat de kit na 2 dagen los...


wie o wie?
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Waarschijnlijk heb je de chroomlijst niet ver genoeg op de deurrand zitten, dit had ik ook al eens en dan klemt het rubber niet goed genoeg ...

(Chroomlijst moet bijna 'plat' op de deur liggen).


Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

de chroomlijst kan niet verder op de rand, het is gewoon de rubber die er evenlustig vanaf 'floept' :cry: :cry:
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Heb je wel het rubber echt op het randje gemonteerd; dus dat het randje niet meer zichtbaar is omdat het rubber er omheen valt ?!?
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

welk randje bedoel je? de chroomrand? die moet juist iets onder het rubber uitkomen, daarvoor is het een sierrand. Aan de binnenkant van de deur klemt het rubber niet onder een randje (de rubber aan de binnenzijde van het portier (andere zijde van het raam) doet dit wel. Die heeft zo'n soort weerhaak randje wat je onder een rand in de portier kunt klemmen. Maar het rubber dat aan de buitenkant komt dus niet.

:(
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Het randje dat normaal nog wel eens flink rot wil zijn .... (binnenzijde deur)

In het rubber zit een uitsparing; het randje van de deur moet daar in vallen !!!

Heb er geen foto van, maar kijk maar eens als je rubber eraf is ...


Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Het rubberlijstje, raamlikker, ziet eruit als een Y. (dwarsdoorsnede)
Het steeltje van de Y gaat in de goot (U-vorm).

D.m.v. ijzeren klemmetjes wordt deze in de U-goot van de deur geklemd.
De klemmetjes zijn klein, van ijzer en rotten weg...

Tevens is het steeltje van de Y voorzien van het vishaak effect. D.w.z. er zitten weerhaakjes zodat deze niet zo gemakkelijk eruit kan komen.

Dus even te kijken naar de volgende dingen:
1. zijn de weerhaakjes op de steel van Y-rubber aanwezig
2. zijn de klemmetjes er nog
3. is het U-gootje niet te ruim geworden door evt. roest


Succes!
pipo
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
Locatie: astencity
Contacteer:

Bericht door pipo »

heb mijn eigen er eens in zitten verdiepen maar zijn de rubbers van de deur met sierlijst niet anders dan die van een zonder.zijn de eerste niet ronder en de andere niet vlakker ivm de sierlijst
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast