goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door fredje »

Had vandaag cursus herorientatie apk, en daar werd mij verteld dat alle auto's voor 01-01-1978 blauwe platen mogen hebben.
Nu wist ik dat natuurlijk al, maar de verandering is dat dat voorheen alleen gold voor de kentekens met 4 cijfers en twee letters, dit is dus niet meer zo!!!
Als je auto van voor 01-01-1978 is, en je hebt nieuwere kentekencombi er op door import oid, mag je die dus gewoon in het blauw op je auto hebben :mrgreen: (iig voor de apk dan )
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door wegrenner »

ik dacht het van voor 1978 was en niet 1979
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door fredje »

Klopt idd helemaal, voor 01-01-1978 :mrgreen:
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door wegrenner »

en zo ver mijn info was dat je wel 4 cijfers moest hebben
en als je dat niet had, dat je dan een nieuw import kenteken kon aan vragen
zo heeft mijn ook het toen gedaan
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door MartinGTE »

Dus dit is nog steeds illegaal!Afbeelding

(Al heeft nog geen enkele agent/keurmeester er moeilijk over gedaan.... :mrgreen:)
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door fredje »

Als je auto van voor 1-1-78 was geweest was dit (voor de apk iig) volkomen legaal!!!!!!!!!!
Er staat niet meer ind e regels dat je 4 cijfers moet hebben.
ALLE auto's van voor 78 mogen blauwe platen hebben, dus ook die met een nieuw kenteken!!!!
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door wegrenner »

maar de rdw regels zijn soms net anders dan de apk regels
(lekker duidelijk in nederland, dat de rdw, apk en oom agent verschillende dingen hanteren)

dit staat op de site van de rdw

Donkerblauwe kentekenplaat
De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door MartinGTE »

Van Fehac site: http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/2 ... t-1-1-1978

De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricagedatum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd.


Had ik idd al een x bij het RDW gevraagd, omdat Opel als fabricagedatum okt 1977 had bevestigd, maar daar doen ze dus nix mee....
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door wegrenner »

weet ik, dat had mijn oom eerst ook
(toen de grens nog op 1-1-72 lag, en de productie van zijn volvo was eind 71, maar eerste te naam stelling in US was februari feb 72
en toen de grens voor een oldtimer plaat naar 1-1-78 werd verlegt heeft hij nieuwe platen aangevraagd)
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door JvV »

wegrenner schreef:weet ik, dat had mijn oom eerst ook
(toen de grens nog op 1-1-72 lag, en de productie van zijn volvo was eind 71, maar eerste te naam stelling in US was februari feb 72
en toen de grens voor een oldtimer plaat naar 1-1-78 werd verlegt heeft hij nieuwe platen aangevraagd)
Grens zou gewoon 31-12-1978 moeten worden. Dit omdat er in 1978 ook gewoon wagens nog met blauwe platen werden geleverd.
Na 1978 met de LL-CC-LL combinatie waren er geen blauwe platen meer. Vind gewoon dat ze dat moeten doen.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door MartinGTE »

Handtekeningen aktie? Petitie? Staking? Blokkade van rijkswegen? Zeg maar wat ik moet doen?! :mrgreen:
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door wegrenner »

en de auto's die in 78 zijn gelevert met 4 cijfers mogen officieel ook niet met blauwe platen rijden
meeste dien dat wel, en gaat ook bijna altijd goed

mijn broers sedan 7-up (7-up zit in het kenteken) was een maart 78
mijn vaders earo zelfde verhaal
mieke d'r station ook
en een oude 5 serie van een maat ook zelfde verhaal (ook een up kenteken alleen laat in 78, ik geloof november, op kenteken gezet)
sommige van deze mensen hebben niet eens gaik platen bij hun auto, nooit gehad door bij aankoop niet bij gekregen en rijden al jaren zo rond
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door JvV »

wegrenner schreef:en de auto's die in 78 zijn gelevert met 4 cijfers mogen officieel ook niet met blauwe platen rijden
meeste dien dat wel, en gaat ook bijna altijd goed

mijn broers sedan 7-up (7-up zit in het kenteken) was een maart 78
mijn vaders earo zelfde verhaal
mieke d'r station ook
en een oude 5 serie van een maat ook zelfde verhaal (ook een up kenteken alleen laat in 78, ik geloof november, op kenteken gezet)
sommige van deze mensen hebben niet eens gaik platen bij hun auto, nooit gehad door bij aankoop niet bij gekregen en rijden al jaren zo rond
Daarom ik zie het ook niet met beven en angst tegemoet als ik met blauwe platen ga rijden ;). Al heb ik wel de gaik
platen en zal ik deze altijd netjes bij me hebben. Ik heb overigens wel donkere blauwe platen met een leeuw erin gedrukt.
Dit is dus wel een verschil met de platen van plastic die gemaakt zijn die dat niet hebben (niet originele platen). Mijn kenteken
is ook van juni 78 en CC-LL-CC combinatie.

Snap alleen niet waarom wie (welke organisatie) ooit het zo ver heeft gekregen om het op 31-12-1977 te zetten ipv jaar
laten omdat 1978 echt een overgangsjaar is en er genoeg mensen met wagens zijn die gewoon officieel geleverd met blauwe
platen zijn en ook met blauwe platen moeten kunnen blijven rijden.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door wegrenner »

eerder op de rdw site stond ook: voor 1-1-1978 OF 4 cijfers en 2 letters, mogen oude platen blijven gebruiken
nu staat er geen OF meer, maar EN
en er staat bij donker blauwe platen

dat hield ook in oude gele, en de licht blauwe
ik heb voor mijn sedan nog de licht blauwe liggen en die gaan er ook gewoon weer op

mijn auto is wel eens afgekeurd omdat er geen leeuwtje of nl stands op de plaat zichtbaar was
maar na goed zoeken stond er in het apk boek dat hier niet op gecontroleerd hoeft te worden
maar bij restauratie stond de leeuw op de achter kant van de plaat (om het makkelijk te maken)
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door JvV »

Voor degene die niet weten over welk leeuwtje we het hebben:

Afbeelding
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten