goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door fredje »

maar de rdw regels zijn soms net anders dan de apk regels
(lekker duidelijk in nederland, dat de rdw, apk en oom agent verschillende dingen hanteren)

dit staat op de site van de rdw

Donkerblauwe kentekenplaat
De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.
Je hoeft t niet te geloven hoor :mrgreen: :mrgreen:

Rdw en apk is trouwens exact hetzelfde, oom agent kan er soms wel anders over denken, dat klopt idd.

Dit staat LETTERLIJK in het apk boek:

voertuigen met een datum eerste toelating welke ligt vóór 1 januari 1978; deze voertuigen mogen zijn
voorzien van donkerblauwe kentekenplaten;

Niets meer, niets minder, en als het niet in het boek genoemd wordt, dan hoeft t ook niet gecontroleerd te worden :mrgreen: :mrgreen:
oftewel, geen eisen meer over letters, cijfers, etc, dus ook een import kenteken op een auto van voor 01-01-1978 MAG blauw zijn!
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door wegrenner »

klopt, maar dat zeg ik net, apk is soms anders als de rdw, want daar staat net anders omschreven op de site
zoals ik hier boven staat

het werkt allemaal langs elkaar heen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door coinoperator »

fredje schreef: dus ook een import kenteken op een auto van voor 01-01-1978 MAG blauw zijn!
Erg jammer allemaal
op deze manier wordt het bezit van een originele Nederlandse auto weer wat minder leuk.

wat mij betreft mogen blauwe platen voorbehouden blijven aan ALLEEN de auto's die er oorspronkelijk ook mee rondreden.
Idem de belastingvrijstelling, alleen de NL auto's
vertrokken
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door Deluxe77 »

coinoperator schreef:
fredje schreef: dus ook een import kenteken op een auto van voor 01-01-1978 MAG blauw zijn!
Erg jammer allemaal
op deze manier wordt het bezit van een originele Nederlandse auto weer wat minder leuk.

wat mij betreft mogen blauwe platen voorbehouden blijven aan ALLEEN de auto's die er oorspronkelijk ook mee rondreden.
Idem de belastingvrijstelling, alleen de NL auto's

Ben het volkomen met je eens.
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: goed nieuws voor de mensen met een importkenteken

Bericht door JvV »

Kwam nog een auto tegen van Juli 1978 met originele blauwe platen erop (XE in midden en later dan mijn Kadett)..

Afbeelding
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten