Routing LPG leiding

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Luuk
C liefhebber
Berichten: 100
Lid geworden op: wo sep 13, 2006 10:03 am
Locatie: Netersel

Routing LPG leiding

Bericht door Luuk »

Heeft er iemand foto's of tips over de manier hoe ik mijn lpg leiding het beste kan laten lopen? Ik heb een 1200 coupe, met 2.0E blok erin. Ik heb de afsluiter/verdamper rechtsvoor zitten, de koperen leiding verlaat aan de linkerkant de lpg tank (als je er achter staat). Alle foto's/tips/ervaringen zijn welkom!
Bedankt!
Luuk
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Routing LPG leiding

Bericht door wegrenner »

mee laten lopen met de brandstof leiding ?
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: Routing LPG leiding

Bericht door coinoperator »

De bevestiging is in de apk iets strenger ook, ik meen om de 20cm een ophanging.
vertrokken
Luuk
C liefhebber
Berichten: 100
Lid geworden op: wo sep 13, 2006 10:03 am
Locatie: Netersel

Re: Routing LPG leiding

Bericht door Luuk »

Ja ik heb er al enige ervaring mee, rijd nu zo'n twee jaar rond met een volvo 343 waar ik zelf lpg in heb gelegd, en ook bij het RDW heb laten keuren. Ik ben er alleen nog niet aan uit hoe ik de leiding het beste kan laten lopen. Rechts is de uitlaatkant, dus ik ben van plan om hem aan de linker kant naar voren te laten lopen, en dan net aan het einde van de tunnel naar rechts te brengen. Maar vooral hoe ik hem vanuit de kofferbak naar voren wil laten lopen weet ik nog niet goed, omdat ik bijv. ook de handrem tegenkom, en het staartstuk vd achteras.
De inbouwregels zijn als volgt:
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... weisen.pdf
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Routing LPG leiding

Bericht door kadett coupe »

ik heb bij mij de gasleiding achter de rechterdorpel laten lopen(tussen de bodemplaat en de dorpel zit een holle ruimte), boven het pijpje van de kriksteun langs naar voren. vanuit de kofferbak heb ik de leiding links naar buiten laten komen.
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten