Hoe verwijderen tektiel??

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Hoe verwijderen tektiel??

Bericht door Danoontje »

Wie o Wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijkst de tektiellaag van mijn auto kan verwijderen? Meest gezegd is Thinner, maar dat werkt niet...


Wie kan me helpen?
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

welke tectiel bedoel je?

de tectiel die op de bodem van je auto zit (zwart en redelijk hard) of ML tectiel (licht bruin en beetje stroperig/ zacht) of die bobbeltjes spul aan de zij/ onderkant van de auto (hard en bobbelig)?

de ML tectiel doe ik altijd met benzine en een kwast en dan netzolang kwasten tot het er af is en dan met een doek droog en schoon maken.

de tectiel aan de zij/onderkant van de auto kun je er af schuren alleen zit je schuurpapier dan wel snel vol, en mischien kun je het er ook afkrabben met verf krabber of plammur mes.

die bodem tectiel is lastiger en heb ik zelf ook nog niet veel gedaan maar ik heb gehoord dat ze dan het meeste er af steken met een plamuur mes/verf krabber en dan de rest met thinner of benzine.

je kunt de bodem tectiel ook proberen er af te halen met een borstel van 3M clean en strip (die kun je bij lasaulec enz wel kopen) denk dat het daar ook wel redlijk mee af wil want die borstels zijn daar voor ontwikkeld.

succes :wink:
Laatst gewijzigd door toppertheo op ma mei 28, 2007 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Luuk
C liefhebber
Berichten: 100
Lid geworden op: wo sep 13, 2006 10:03 am
Locatie: Netersel

Bericht door Luuk »

Voor de onderkant van de auto gebruik ik een staalborstel op een slijptol. Dit werkt erg goed, alleen wel een tijdrovende klus!
Gerard
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 7:42 pm
Locatie: Hengelo (O)

Tectyl verwijderen bodem

Bericht door Gerard »

de tectyl (harde) van de bodem kun je ook met een plamuurmes en een verfstipper( fohn) verwijderderen

Eerst de bodem plaatselijk verwarmen met de fohn, daarna met een plamuurmes wegsteken. De resten kun je met benzine oid. wegvegen.
Berlinetta 1.6s 1995-2006
champo
C gevonden
Berichten: 18
Lid geworden op: ma jul 30, 2007 12:26 pm

re

Bericht door champo »

veel borstelen met een staalborsel helpt. Maar met een goeie pot verfafbijt van de hema gaat het samen met de staalborsten vaak een stuk vlotter en gemakkelijker.
Maar die troep is redelijk iriterend voor ogen, huid en luchtwegen. Als je perongeluk een klodder op de rand van je blikje drinken laat vallen en een slok neemt is het ook geen pretje :!:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten