Luchtfilter bij 2.0 ombouw

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Luuk
C liefhebber
Berichten: 100
Lid geworden op: wo sep 13, 2006 10:03 am
Locatie: Netersel

Luchtfilter bij 2.0 ombouw

Bericht door Luuk »

Ik kom er niet aan uit wat voor luchtfilter ik moet gebruiken bij mijn ombouw naar 2.0. Ik heb een motor uit een manta B gsi, maar die luchtfilterbak is veel te groot, die kan ik (volgens mij) nooit kwijt in de kadett. Zeker niet omdat de luchtmassameter er nog tussen moet. Iemand tips hoe ik dit op kan lossen? Ik heb al een k&n filter aangeschaft (speciaal voor c kadett 2.0 stond bij stroeve op de site) maar krijg hier ook niets van gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het filter heeft een andere diameter als de LMM, ook past het alu hulpstuk om de LMM aan de aanzuigrubber te monteren niet.
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Luchtfilter bij 2.0 ombouw

Bericht door fredje »

Die adapter is om het filter op te zetten.
het ronde alu deel dat je ziet op de laatste foto moet in de slang naar de gasklep.
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
Luuk
C liefhebber
Berichten: 100
Lid geworden op: wo sep 13, 2006 10:03 am
Locatie: Netersel

Re: Luchtfilter bij 2.0 ombouw

Bericht door Luuk »

Haha inderdaad, snap niet hoe ik daar gister zo langs heb kunnen kijken.
Probleem is nog nog wel hoe het goed uit moet komen. Langs de injectiebuis past opzich wel mooi, maar dan moet ik een 180 graden bocht hebben oid. Zijn die aanzuigrubbers er in verschillende uitvoeringen? Hoe zou dit pas te maken zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Luchtfilter bij 2.0 ombouw

Bericht door fredje »

Anders even op de sloop kijken voor een slang met de juiste diameter/boch, dan kun je m neerleggen waar je wil.
Je kunt ook even kijken in dit topic: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =21&t=3272 , daar staan vast wel wat foto's in met een open luchtfilter.
En anders wordt t toch creatief met een stuk pijp ofzo :mrgreen:
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
M@rtin
C geïnteresseerd
Berichten: 85
Lid geworden op: di okt 18, 2011 3:11 pm

Re: Luchtfilter bij 2.0 ombouw

Bericht door M@rtin »

Ik heb heb het zelfde filter en adapter op mijn kadett,echter zit er nog een 180 graden bocht tussen.

Of deze bocht ook KN is weet ik niet, maar ze zijn vast te krijgen in rvs of rubber

Afbeelding


Anders misschien iets van Samco. Moet je alleen iets verzinnen met de aansluiting naar de stationairklep

http://www.racerallyparts.nl/webshop/sa ... en-180%B0/
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast