Velgen Rekord

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Sandra.
C gevonden
Berichten: 35
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 9:42 pm

Velgen Rekord

Bericht door Sandra. »

Beste forumleden! :D

Ik ben op zoek naar Ronal Kleeblatt velgen voor mijn vriend zijn verjaardag maar ik stel mezelf hier enkele vragen bij ...
Deze velgen zouden op zijn Rekord c coupe van '68 moeten passen maar ik weet dus niet welke velgen er allemaal wel op passen ? :?
Hij heeft zoieso een 4 steek velg nodig en hij wil ze het liefst in 13" of 14" hebben, maar verder weet ik er niet veel van ...

Heeft er iemand hier wat meer verstand van velgen?

Sandra x3.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Velgen Rekord

Bericht door erny70 »

Deze dus (correct me if i'm wrong Sandra)
Afbeelding
Sandra.
C gevonden
Berichten: 35
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 9:42 pm

Re: Velgen Rekord

Bericht door Sandra. »

erny70 schreef:Deze dus (correct me if i'm wrong Sandra)
Afbeelding
Inderdaad, dat zijn de velgen die hij zoekt ...
Maar ik weet niet welk de juiste maat van velg is, om deze onder zijn auto te zetten :?
x
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Velgen Rekord

Bericht door Schedelwerk »

Ik meen dat er 14" velgen onder een (jongere) rekord zitten. De et waarde van de standaard velgen is daarbij maximaal 49, dus alle velgen met een lagere waarde (bijv. 37, 35) zouden moeten passen mits de auto dan niet extreem verlaagd is.
13" zou moeten passen in combinatie met de originele remmerij van de 68'er rekord, maar dan zou ik voor de zekerheid een lagere et waarde aanhouden, 37 of minder.

Als iemand hier anders over denkt moet 'ie dat zeggen, want ik heb dit uit de boekjes en niet uit ervaring :mrgreen:
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Sandra.
C gevonden
Berichten: 35
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 9:42 pm

Re: Velgen Rekord

Bericht door Sandra. »

Schedelwerk schreef:Ik meen dat er 14" velgen onder een (jongere) rekord zitten. De et waarde van de standaard velgen is daarbij maximaal 49, dus alle velgen met een lagere waarde (bijv. 37, 35) zouden moeten passen mits de auto dan niet extreem verlaagd is.
13" zou moeten passen in combinatie met de originele remmerij van de 68'er rekord, maar dan zou ik voor de zekerheid een lagere et waarde aanhouden, 37 of minder.

Als iemand hier anders over denkt moet 'ie dat zeggen, want ik heb dit uit de boekjes en niet uit ervaring :mrgreen:
Ola , dat is veel informatie in een keer ! Je bent alvast bedankt want het helpt me wel een stukje verder :D
Dus als ik het goed begrepen heb , kan ik een 13" met et-waarde tot 37 zoeken ?
En bij een 14" maakt het niet zoveel uit , maar mag het max 49 zijn ..
Dat kan ik wel onthouden denk ik :lol:

Is het dan niet het interessantste dat ik een 14" zoek (als ik al een keuze zou hebben) ?
x3.
Caligra
C liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: za okt 23, 2010 8:47 pm
Locatie: Rillaar (BE)

Re: Velgen Rekord

Bericht door Caligra »

Als het voor onder een rekord c is, zouden de 14" in geval van schoonheid er beter bij passen inplaats van 13" :)
Ben zelf al even opzoek naar een goed setje Kleeblatts, vind het zelf zeer mooie velgen, maar gemiddeld 800 euro voor een setje... :(
Sandra.
C gevonden
Berichten: 35
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 9:42 pm

Re: Velgen Rekord

Bericht door Sandra. »

Caligra schreef:Als het voor onder een rekord c is, zouden de 14" in geval van schoonheid er beter bij passen inplaats van 13" :)
Ben zelf al even opzoek naar een goed setje Kleeblatts, vind het zelf zeer mooie velgen, maar gemiddeld 800 euro voor een setje... :(
Voor een setje dat in orde is? In mijn geval, mag er wel wat schade aan zijn, die kunnen we zelf wel maken denk ik ...
Maar het is idd een hele zoektocht naar deze velgen hoor!
x3.
Caligra
C liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: za okt 23, 2010 8:47 pm
Locatie: Rillaar (BE)

Re: Velgen Rekord

Bericht door Caligra »

ja dan wel voor een setje dat in orde is :)
Zou regelmatig eens kijken op opel hecktriebler forum, duitse site maar 9/10 verzenden die duitsers ze wel
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten