Popnagel sierlijst/stootlijst Berlina

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: Popnagel sierlijst/stootlijst Berlina

Bericht door kriekje »

das een mooi apparaatje!!

voor de auto waar ik de nagels voor nodig heb, vind ik de gaatjes niet erg om te maken, maar straks op een achterpaneel van mijn coupe, zal ik dit toch zo moeten doen, anders zie je ze zitten als de kofferbak opent bedacht ik me vandaag!!
beCeten
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Popnagel sierlijst/stootlijst Berlina

Bericht door schrump »

de nagels zitten in dat deel van de rand dat ze in de wielkast komen te zitten.

ik heb 2 auto,s waar ik die nagels in gezet heb, je ziet ze echt niet zitten in de kofferbak.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: Popnagel sierlijst/stootlijst Berlina

Bericht door kriekje »

die van de chromen wielrandlijst niet, maar de stootlijst op de flanken dan????

popnagels van de Opel dealer zijn binnen: 100 stuks voor 34 euro en nog wat centen..
beCeten
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Popnagel sierlijst/stootlijst Berlina

Bericht door schrump »

bij mij zitten ze rond de wielen en onderaan de sorpels.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: Popnagel sierlijst/stootlijst Berlina

Bericht door kriekje »

deze stootlijsten komen toch op een plaats in de kofferbak uit waar je de popnagels ziet zitten, dus toch maar die andere die Draco gebruikt


Afbeelding
beCeten
draco
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: di apr 03, 2007 1:19 pm

Re: Popnagel sierlijst/stootlijst Berlina

Bericht door draco »

Ik heb alle alternatieven overwogen en voor het oplassen gekozen, ten eerste omdat het net als orgineel is en ook omdat (als je het doet voordat er gespoten word anders verbrande lak rondom en achterzijde) het minder risico op roest geeft. De combinatie van verschillende metalen bij de popnagels (alu op staal) vergroot dit risico al is dit niet zo dramatisch als de combinatie RVS met staal. Het boren van gaatjes en het bevestigen met spreidclips (worden ook door opel geleverd) vraagt ook om goede roestpreventie.

Nadeel van het oplassen: het apparaat kost zo'n 300 Euri's...("echte" spotters een veelvoud) maar kan daarentegen ook nagels oplassen om uit te deuken (is inclusief glijhamer) draadeindjes oplassen, en er zit ook een krimpelectrode bij (nog niet geprobeert). Zoeken op (hand)spotter, Ebay.de heeft de goedkoopste aanbieders maar ook in Nederland wel te vinden.

Aangezien ik voor onze station de sierlijst bevestigingen op deuren en voorschermen moet doen en nog een aero heb waar ze allemaal weer op moeten komen was het de investering voor mij wel waard.

Groet; Peter
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Popnagel sierlijst/stootlijst Berlina

Bericht door Automatic-freak »

Wil er op den duur ook wel een 'spotter' bij hebben ... ook om zelf te kunnen uitdeuken, dan is dit ook het oefenen wel waard !!

Heb het nl. op mijn tweede Coupe ook 'ooit' geprobeerd met die knopjes er op te 'spotten', maar gaf toen zoveel frustratie dat die toch maar géén sierlijsten meer heeft gekregen rondom de wielranden ... :oops:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten