hobby wellicht over, voor iedereen!

Post hier je zaken die niets met de Kadett c te maken hebben.

Moderator: JvV

coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

Niet streng genoeg
er blijven veel te veel van die stinktaxi's en importlijkwagens over zo.
gevolg: straks gaan ze het voor de derde keer bekijken en zijn we helemaal de lul.

alleen NL auto's die in NL 30 jaar belasting hebben betaald (25jaar is al lang genoeg dan) en die op de originele brandstof rijden.

30 of 60 dagenkaart is ook goed te doen.

en opzouten met die jaarlijkse verlenging van de schorsing, volslagen bezopen dat je 24 euro moet betalen voor het staan op je eigen brug ^%$^%%$#$#
1x betalen tot wederopzegging en verplicht jaarlijks via het internet even aangeven of het ding nog bestaat.
vergeet je DAT te doen dan vervalt niet de schorsing zodat je je klem kunt dokken aan boetes maar krijg je 24 euro administratiekosten en dien je binnen XX maanden schriftelijk aan te geven of de wagen nog bestaat, doe je dat ook niet dan vervalt het kenteken en heb je oud ijzer zonder verdere kosten, eigen schuld.
vertrokken
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door giuliettaevo »

Hoe stel je je die 30 of 60 dagen kaart voor? De rest van de dagen moet de auto dan van de straat zijn? Dat schiet ook niet echt op voor mensen die geen eigen stalling hebben... :?

Inportauto's gewoon verplicht 5 jaar belasting laten betalen als ze ingevoerd worden scheelt al een heleboel import. Voor origineel nederlandse auto's is al genoeg belasting betaald.

ik hoop niet dat ze verder gaan als 30 jaar met de grens voor diesel. Heb hier nog een Alfetta staan waar ik een 2.4JTD aan het inbouwen ben. :mrgreen: En niet eens om veel mee te gaan rijden maar gewoon omdat het leuk is en niemand het heeft. 8)
Saab powerrr
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

gewoon belgies systeem geen oldy,s door de weeks op de weg
alleen in het weekend (door de weeks alleen apk en onderhoud)

is makelijk tecontrolere doen ze al met lease bakke en bedrijfsbusjes kentekens noteren bij de gamma etc etc
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Opeloco »

patrick de boer schreef:gewoon belgies systeem geen oldy,s door de weeks op de weg
alleen in het weekend (door de weeks alleen apk en onderhoud)
???En waar haal je dat de oldie's in België door de week niet op de baan mogen???
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

het is in belgie volgens mij zo dat je tot max 15 km van je huis mag rijden en direct van en naar ergende evenementen

hoe dan ook waardeloos

neem simpel de mensen die bv niet alleen een oldtimer hebben maar ook een sleurhut uit de jaren 70
ik ken zo iemand met een mooie A Manta en een eitje....

en dan?
vertrokken
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

zo is het mij vertelt dat je daar geen woon werk verkeer mogen rijden
dark-divx
C liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:06 pm
Locatie: Gent - België

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door dark-divx »

je mag er idd geen woon werk verkeer met doen.
maar als je niet gaat werken mag je er wel met rijden in de week.

-je mag in een straal rijden van 25km voor testritten.
-je mag naar evenementen rijden.
-geen woon-werk verkeer
-niet na zonsondergang.
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

maar in belgien heb je een oldtimer toelating waar eigenlijk geen eisen aan het voertuig gestelt word

in nederland heb we gewoon apk op de auto,s die het zelfde zijn als gewone auto dus zou ik zegge

dat ook snachts kan rijden met je auto
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Opeloco »

De huidige wetgeving daar rond is zo vaag dat niemand weet hoe het juist zit.
En wat valt er onder evenementen? Dat is niet nader toegelicht, dus naar een vogelshow, duikwedstrijd, ... zijn toch allemaal evenementen :lol:

Die keuring is idd een lachertje, maar je mag je oldie ook als dagelijks voertuig inschrijven hoor, maar dan moet je wel jaarlijks naar de periodieke keuring...

Maar hier is er ook verandering op komst, vanaf de nieuwe wet in het staatsblad staat is er geen kilometerbeperking meer en ook 's nachts zal er gereden mogen worden. Enkel geen commercieel gebruik, geen woon-werk, geen woon-school, ...


Wat betreft het systeem van keuren ben ik toch eerder voorstander om het te doen als bij jullie of toch om de 2-3 jaar, dan weet je tenminste dat de auto's technisch in orde zijn, je wil niet weten welke wrakken er hier rondrijden met een "O"-plaat (oldtimer ingeschreven). En uiteindelijk mogen deze ook gewoon op de openbare weg :?
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

idd er zijn volgens mij 2 eisen
1 het moet zich zelf kunnen verplaatsen
2 het moet zich zelf kunnen stoppen

spelling op de fusee kogels geen probleem ook niet met jonge auto,s
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Joepp »

Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Joepp »

Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door RensR »

Een snelle analyse van een kwarttarief zou voor een kadettje neerkomen op zo'n €43,- per jaar. Natuurlijk betalen we met z'n allen liever niks, maar goed.
Verder vind ik het ook raar dat ze een lijn trekken met auto's die bij wijze van spreke gisteren zijn ingevoerd en originele Nederlandse auto's waar wel al 25 jaar belasting voor is betaald. Verder merkt een van die presentators of zo op dat 'hij ook gewoon belasting betaalt voor zijn auto', maar waarom zijn nieuwe, zuinige kleine autootjes ineens wel vrijgesteld? Ik vermoed dat dat er ook nog wel af gaat, maar wat is het voor beleid dat je aan de ene kant zegt 'de oldtimers, die ook gebruik maken van de weg moeten belasting betalen', terwijl de kleine zuinige auto's waarschijnlijk veel meer kilometers maken en dus veel meer gebruik maken van de weg en wel vrijgesteld zijn van de MRB. Vreemde constructie als je het mij vraagt, maar ik ga er niet minder om slapen eerlijk gezegd. Verder zou het misschien een optie zijn, om mensen met meerdere auto's tegemoet te komen, een soort persoonsgebonden belasting te vragen. Als ik zo af en toe rond kijk hier en ook bij andere oldtimerverenigingen of waar dan ook zijn er gewoon mensen die echt als enige pure hobby hebben een bepaald type auto. Deze staan er dan een stuk of 5 bijvoorbeeld, maar dat wordt wel lekker een extra 200 tot veel meer voor zwaardere/lpg/diesel auto's als we de staatssecretaris zo horen.
Ach het zal allemaal zo'n vaart niet lopen. Zoals Wekers zelf al zegt: 'wil je dit per 1 januari in laten gaan, dan zal je nu met concrete plannen moeten komen' en aangezien die er nog niet liggen schuift het wel weer een (half?) jaartje verder voordat er iets betaald moet gaan worden.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

beCeten
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten