hobby wellicht over, voor iedereen!

Post hier je zaken die niets met de Kadett c te maken hebben.

Moderator: JvV

patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

niet retour maar wel verweg
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mieke279 »

Ik snap dat iedereen eerst naar zijn eigen situatie kijkt en dan pas naar die van een ander. Tuurlijk overleef ik die 92 euro per kadett (kwartaaltarief) ook wel en de coupé staat toch op stal in de winter. Maar waar laat ik de station???? Ik heb geen oprit/schuur o.i.d. en nóg een auto duur stallen valt voor mij niet op te brengen.

Maar laten we even kijken naar onze medeliefhebbers. Zelf kan ik verschrikkelijk genieten van een mooie USA-car van tussen de 26-40 jaar. Probeer je eens voor te stellen dat dat je hobby is en hem net als wij met onze kadettjes met veel pijn en moeite op de weg houden of hebt gerestaureerd. Gewone normalen mensen net als jij en ik met geen inkomen van 30.000 in de maand. Die kunnen hun hobby wel vaarwel zwaaien.... de MRB voor zo'n wagen op LPG of Diesel is niet op te brengen, en die wagens rijden over het algemeen niet op benzine!!! Niet op te brengen, rijden allemaal 1:2.

Ik vind dat wij als oldtimerliefhebbers solidair met elkaar moeten zijn. Je houdt van ouwe troep of je doet het niet. Ongeacht of het een Opel is op niet.

Ik heb dus met ál mijn e-mail adressen, en die van mijn ouders/broer/schoonzus ingeschreven op de site die Sjonnie noemde.... samen staan we sterk!!!
Afbeelding
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

Voor die oude sleeën wordt het inderdaad afzien....
4x4 winterrijders hebben ook een probleem.
tenminste, voor de liefhebbers.
Als je echter hier bij mij op het industrieterrein 1 enkel rondje rijdt tref je er echter minimaal 10 aan voor dagelijks gebruik.
vertrokken
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door giuliettaevo »

4x4 winterrijders hebben een probleem? 90% van de 4x4's rijdt op LPG of diesel en komt dus helemaal niet eens in aanmerking voor een kwarttarief. :? Die hebben gewoon allemaal een probleem. rond de 2000 kilo en dan op LPG of diesel betekent al gauw een 500 euro in het kwartaal aan belasting. Dat kunnen een hoop mensen niet zomaar even erbij ophoesten.

Daar staat dan je mooie LandCruiser voor de deur, paar jaar terug helemaal gerestaureerd en elk jaar wordt er maximaal iets van 3000 km mee gereden naar evenementen en op vakantie. Zoals het er nu uitziet kan er straks een dikke 2600 euro afgetikt worden per jaar voor die auto, dat is bijna een euro per km.. :evil: Dat probleem heeft mijn oom nu dus... :(
Saab powerrr
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

ik snap het probleem en vind het lullig voor de mensen die er wel hobby in hebben
maar ik vind het prima dat mensen moeten betalen als ze het gewoon als woon werk verkeer auto gebruiken
dan maar een blackbox ofzo iets inbouwen en bewijzen dat jij je auto hobby matig gebruikt
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

*HEADLINE*

Dankzij het labzwansbeleid van Weekers hebben we door een toeslagenfraude eventjes 100 millioen euro gemist
dit dankzij de fijne Bulgaren (tegenwoordig noemen we dat mede eu bewoners)
zo ongeveer dezelfde klotenklappers als er in die stinktaxi's rondrijden....

fijn zoiets.
errug fijn
en wij met onze kadettjes mogen dat weer ophoesten.
vertrokken
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Tijs »

moet het nog terug kijken, maar begreep dat ze vandaag voor de opknoping van weekers ;) eerst nog even de 2 moties van bashir van tafel hebben geveegd, jammer.....
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

nee je hebt dat niet juist verwoord.

De moties zijn aangehouden.

op zich is dat gunstig
vertrokken
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Tijs »

http://www.tweedekamer.nl/images/14-05- ... 233110.pdf
toch staat er hier een V achter, verworpen...
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

Het ging hem om de twee moties van Bashir
33.402 56
33.402 57
Dit zijn de 2 voorstellen om diesel en lpg alsnog in de 25% regeling te krijgen en deze zouden zijn uitgesteld volgens een andere website.
Er klopt dus idd iets niet.

Edit
klopt dus wel, op de andere website (vrijstellingoldtimer.nl) staat het nu ook.

Helaas.
Voor de echte liefhebbers dan.
vertrokken
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

Mag ik nou in januari 2014 met mijn kadett uit 79 nog rijden? Ik ga dan 25% betalen van de wegenbelasting zo 4 euro ofzo. Maar het is me nou niet duidelijk of ik nu dan wel mag rijden in de winterperiode of niet.

Ik betaal immers wel weer wegenbelastng dus lijkt me van wel.

Of mag je alleen niet in de winter periode rijden als de oldtimer 40 jaar of ouder is en belastingvrij is?

Ik ben benieuwd of iemand dit weet.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

Nee
Je mag kiezen:

- Per 1-1-2014 betaal je 25% van het normale tarief met een verplichte opschorting in de maanden december, januari en februari
de auto mag in deze periode niet op de openbare weg staan.

- Je betaalt het normale tarief en hebt geen beperkingen.
vertrokken
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Slevin »

Dit is inderdaad voor 99% zeker. Vandaag en morgen worden de belastingplannen voor 2014 besproken. Er is een hele kleine kans dat het niet doorgaat zoals het nu bekend is, maar reken daar maar niet op.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Automatic-freak »

coinoperator schreef:Nee
Je mag kiezen:

- Per 1-1-2014 betaal je 25% van het normale tarief met een verplichte opschorting in de maanden december, januari en februari
de auto mag in deze periode niet op de openbare weg staan.

- Je betaalt het normale tarief en hebt geen beperkingen.
Echter (voor zover ik de laatste keer heb gelezen) heb je tot 01-03-2014 de tijd om te kiezen of je in de wintermaanden wilt 'stopzetten' of volledig tarief wilt betalen ... dus dat zal betekenen dat je komend jaar minimaal kunt blijven rijden tot december 2014 !!

Blijkbaar heeft dit te maken met het doorvoeren van de wijzigingen waarvoor de RDW meer tijd voor nodig heeft.

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

Ik neem aan dat je van de rdw of belastingdienst wel een brief krijgt waarin je de keuze kunt maken?

Of mag je daar zelf achteraan?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten