hobby wellicht over, voor iedereen!

Post hier je zaken die niets met de Kadett c te maken hebben.

Moderator: JvV

joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door joel »

Is er inmiddels al wat zeker? Ik heb wat zitten googlen maar ik zie door de bomen het bos niet meer
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Automatic-freak »

Definitief is er nog niets !!

Ze laten ons allemaal in spanning; als je het mij vraagt denk ik dat ze pas op het laatste moment iets bekend maken ... misschien wel in de hoop dat er dan inmiddels veel oldtimers gesloopd en geexporteerd zijn ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door RensR »

Als de regels er door komen heb je sowieso een tijdje bedenktijd. Tot december mag namelijk gewoon iedereen rijden, want het is namelijk zo dat niet komende januari en februari al niet meer gereden zou mogen worden. Ik neem aan dat die maanden (of gewoon het eerste kwartaal) iedereen bericht zou gaan krijgen, nogmaals mocht het doorgaan.
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

Ik heb even gegoogeld en heb bij de rijksoverheid een stuk gevonden. Bij belastingplannen 2014 staat duidelijk wat ze gaan doen. je hebt idd bedenktijd tot 1 maart 2014 en mag dus deze winter gewoon rijden. echter kies je voor de overgangsregeling en je kadett staat de volgende winter buiten en het word gezien dan word je aangeslagen voor het volle tarief plus een fikse boete.
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kadett coupe »

ach, in het ergste geval gewoon schorsen of geschorst laten staan tot ze de 40 jaar gepasseert zijn.
tenminste, zo ga ik het doen. zal voor me dagelijkse kadett gewoon de volle mep betalen. de andere (als ze klaar zijn) komen pas weer de weg op zodra ze 40 jaar zijn. 8)
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door joel »

Ik vind het ook geen probleem om voor mijn dagelijkse kadett de volle mep te betalen. Alleen de onduidelijkheid is zo vervelend. Niet dat ik straks opeens een boete op de mat heb liggen
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Joepp »

Helaas is ook door de eerste kamer vannacht het wetsvoorstel aangenomen.
Ik zelf ga gewoon betalen voor de kadettjes natuurlijk, maar ben benieuwd wat men voor de rest hier doet?

Op facebook lees ik cowboys die nog liever met nieuwjaar hun oldtimer affakkelen, hoop niet dat het C Kadett erfgoed door deze maatregel te drastisch afneemt...
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door joel »

Ik blijf de kadettjes ook gewoon rijden. Dan betaal ik er maar voor, mn coupe gaat wel t gas uit. Voor die 3000km per jaar ga ik geen 70euro per maand betalen. En dan 1 op vol tarief en de rest kwart en swinters stilzetten


Gelukkig vallen mijn echt zware oldtimers erbuiten omdat ze de leeftijd van 40 al gepasseerd zijn
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

1 niet-opel staat te koop,( heeft niets met die wegenbelasting te maken)
1 kadett is in restauratie ( wordt voorlopig stopgezet en dan zal ie wel ouder zijn dan 40 op het moment dat ie klaar is )
de andere kadett ga ik kwarttarief voor betalen
beCeten
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door joel »

Ik heb altijd ook een kadettje dagelijks gereden. Daarvoor vind ik het belasting betalen ook absoluut geen probleem. Maar neem iemand die gewoon een dagelijkse auto heeft en daarlangs nog een kadett of iets voor de hobby, daar is dit gewoon zuur voor om nu te moeten betalen. In mijn ogen hadden ze ook gewoon beter iets kunnen bedenken waardoor mensen die een oldtimer dagelijk gebruiken moesten betalen en hobbyisten niet. Maargoed, iedereen weet dat dit puur een geldkwestie is. Nederland plukt liever haar eigen burgers kaal om alle centen meteen op de boot te zetten naar een of ander land waar ze het zogenaamd zo ernorm slecht hebben
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Jovink »

joel schreef:Ik blijf de kadettjes ook gewoon rijden. Dan betaal ik er maar voor, mn coupe gaat wel t gas uit. Voor die 3000km per jaar ga ik geen 70euro per maand betalen. En dan 1 op vol tarief en de rest kwart en swinters stilzetten


Gelukkig vallen mijn echt zware oldtimers erbuiten omdat ze de leeftijd van 40 al gepasseerd zijn

Voor mij geld eigenlijk hetzelfde, kadett blijf ik ook fijn mee doortuffen.

Minder gezellig is in mijn geval mijn andere ''echt zware oldtimer'' .
Welteverstaan mijn 1800kg wegende, op LPG rijdende Jaguar van 38 jaar oud.
Komende 2 jaar maar schorsen... Jammer weer.

Die max 120 euro voor de kadett per jaar, is zeker mee te leven overigens.
Opel Kadett 1200 C Coupe
Wilma
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 5:29 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Wilma »

Ik rijd nu natuurlijk nog geen kadett (wordt nog 'verbouwd'),
maar voor mij maakt deze wijziging geen verschil.
T is jammer dat het meer gaat kosten als gehoopt, maar er zullen nog wel meer kosten aankomen die ik nu nog niet weet.
Het enige is dat ik nu echt een stallingsplaats moet hebben voor de winter, maar ik heb nog 11 maanden om die te vinden/te regelen
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door joel »

Dat mn oma maar gauw dr huis aan mij geeft. 700m2 aan loods bij, en nu moeten mensen stallen. 25euro p maand zou n mooie cent opbrengen haha
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door RensR »

Lekker door blijven rijden, totaal 172 euro wegenbelasting voor mijn sedannetje moet toch wel lukken.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

heeft iedereen al een acceptgiro voor de wegenbelasting gekregen?
ik vind het misdadig of de post is te laat bezorgd....
datum op de acceptgiro 29 maart, kreeg hem gisteren
vervaldatum 19 april, betaal je niet of niet volledig, dan gaan ze er vanuit dat je de volle mep wilt betalen i.p.v. het kwarttarief dat ze je nu 'aanbieden'....
dus als je net op vakantie bent deze week, ben je mooi de sjaak
vandaar de vraag, want het is akelig stil rondom dit topic
beCeten
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten