kadett city '76 projectje -foto update- 26/04

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
Poema
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 21, 2012 6:38 pm
Locatie: Terschelling

kadett city '76 projectje -foto update- 26/04

Bericht door Poema »

hallo allemaal,

Ik wil me even voorstellen. Ik ben vincent en ik kom van Terschelling. Afgelopen weekend heb ik tijdens een feestje, in niet geheel nuchtere toestand, een bod gedaan op een kadett city uit '76.
Het bod is geaccepteerd en ben sinds maandag in het bezit van een prachtige opel!

De kadett is van mijn werkgevers vader geweest en stond al 17 jaar in een garage. Hij is keihard en (bijna :wink: alles zit erbij). Klein minpuntje; motortje loopt (nog) niet.
Blokje zit vast en ik heb nu sinds maandag kruipolie in de bougie gaten gedaan in de hoop dat dat zijn werk doet. Verder heb ik de auto uitgeruimd( was een zwijnestal :evil: ) en geinventariseerd.

conclusie: hij is rijdend weggezet en alle vloeistoffen en filters zijn nieuw(nou ja 17 jaar oud :wink: ) iig een leuk projectje

Mocht iemand nog tips hebben om mijn blokje weer lopend te krijgen: GRAAG!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Poema op do apr 26, 2012 7:59 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: kadett city '76 projectje

Bericht door schrump »

Hoi vincent,

dat noemen wij een schuurvonst.
veel plezier met het opknappen van je nieuwe aanwinst.

groet Ids
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
vincentariens
C gevonden
Berichten: 23
Lid geworden op: vr dec 30, 2011 11:02 pm

Re: kadett city '76 projectje

Bericht door vincentariens »

Leuk man! Nog wel wat werk aan de winkel maar dat komt vast goed! Geen goede tips voor vastzittende blokjes behalve wat je nu aan het doen bent! Misschien ipv kruipolie WD40 proberen dat kruipt nog wat beter.

En anders... blokje even uitwisselen dat is niet zo moeilijk te vinden!
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: kadett city '76 projectje

Bericht door erny70 »

Eens proberen met dopsleutel 15 vooraan het blokje om de krukas rond te krijgen (onderste poelie)
Wel RECHTSOM draaien, dat is de draairichting van de motor maar ook om te voorkomen dat je de bout er uit draait.
Alleen als ie draaiend is weggezet met daarna water op de zuigers kan ie vast zitten volgens mij.
Ik heb het iig nog niet vaker gehoord.
succes
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: kadett city '76 projectje

Bericht door joel »

Aparte kleurstelling haha,

Maar als ik jou was zou ik heb blokje wegmikken en er een andere in hangen die uit een lopende auto komt
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: kadett city '76 projectje -foto update- 26/04

Bericht door rellie kel »

Hallo Vincent,
WELKOM!!!
Deze ziet er inderdaad wel hard uit, alleen jammer van de schade rechts voor je achterwiel.
Succes met de opfris/opknap/restauratie-beurt ;)
Groet Dennis
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten