De herintreder uit Twente

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

De herintreder uit Twente

Bericht door HarryBarry »

Ik zal me hier ook even voorstellen na een paar dagen op dit forum ingeschreven te staan:

Mijn naam is Harold, ben 43 jaar en woon & werk in Haaksbergen. Naast mijn Kadett Coupe uit 1978 - waarover straks meer - zijn hobby's fotografie en slotracen. Voor degenen die hierbij de wenkbrouwen fronzen of met een groot vraagteken lopen, ik heb hierover een webblog http://porscheharry.blogspot.com/ en reis daarvoor heel NL rond om met toernooien mee te kunnen doen.

Terug naar mijn Opel Kadett C Coupé 1.6S uit 1978:
In december 1988 werd ik trotse eigenaar van mijn allereerste auto: een Opel Kadett C Coupé 1.6S uit 1978. Ik kan met gemak een avond volpraten over de belevenissen tijdens die zeven jaar en route, maar dat is misschien iets voor een ander artikel.
Afbeelding
Afbeelding
In 1995 moest ik noodgedwongen de mooie Coupé stallen en schorsen, met de intentie drie jaar later de Kadett C weer nieuw leven in te blazen. Het liep toch iets anders.
Afbeelding
Tien jaar later (we leven dan dus al in 2005) kreeg de caravanloods een nieuwe bestemming, met als gevolg dat de Coupé met een auto-ambulance naar een andere locatie verplaatst mocht worden.
Afbeelding
Wederom vijf jaar later, zomer 2010, vond ik het de hoogste tijd polshoogte te nemen hoe het met mijn oude liefde zou gaan. De auto staat (wederom) in een donkere, tochtige schuur, wat gunstig is om de goudbruin metallic Kadett Coupé in goede conditie te houden.
Afbeelding
Wat nu de trigger is geweest weet ik niet, maar een kleine twee weken geleden kreeg ik enorme heimwee naar deze Coupé in bernsteingold. Naast het eerder genoemde slotracevirus heeft het C-virus na ruim vijftien jaar weer toegeslagen en wil ik 2011 gebruiken om me te oriënteren hoe, wat en waar de restauratie met tuning zal plaatsvinden om de Coupé in originele kleur in 2012/2013 wederom over het asfalt te kunnen laten rollen.
Greetz,

Harold

Afbeelding
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De herintreder uit Twente

Bericht door MartinGTE »

Hi Harold! Dit is wel een extreme 'oude liefde roest niet'!! Ben ook 'herintreder', maar mijn 1e QP heb ik zelf gesloopt & niet kunnen bewaren. Zo'n 1e auto blijft je altijd bij & die verhalen verwachten we nog wel van je! :D
Met meer van die super foto's natuurlijk!
Welkom! Martin
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: De herintreder uit Twente

Bericht door rellie kel »

Hallo Harold,
WELKOM!!!
Dan ben jij dus één van de wijze geweest om de auto destijds niet te verkopen. Je plukt hem zo weer uit de schuur, andere moeten op zoek naar een 'vervanger' van de oude liefde!
Hij ziet er nog goed uit en zie hem graag op de weg verschijnen!!!
Groet Dennis
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: De herintreder uit Twente

Bericht door Automatic-freak »

Ha die Harold,

Welkom op dit mooie forum, leuke geschiedenis met je Coupé ... en zeer zeker knap dat je hem al die jaren bewaard hebt; beetje tegenovergesteld van mijn auto-geschiedenis !!

Leuk dat er weer iemand uit Twente zich aanmeldt, misschien zien we elkaar nog wel eens ergens !?

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: De herintreder uit Twente

Bericht door mieke279 »

Hoi Harold!

Welkom op ons forum! Wat super leuk dat jij de coupe hebt weten te bewaren, die kadett-verhalen horen wij graag hier hoor! (Misschien weer een leuk verhaaltje voor in het club-blad?)

Veel plezier op het forum en misschien kun je inspiratie op komen doen op onze meeting in Sevenum het eerste weekend van juni.

Groetjes Mieke
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten