ouwe liefde roest niet

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
ginoceros
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: zo dec 26, 2010 11:33 am
Locatie: Beesel

ouwe liefde roest niet

Bericht door ginoceros »

Hee luitjes,

De C-Kadett was ooit mijn eerste auto en sindsdien heb ik er een stuk of 9 versleten waarna ik ben overgestapt op de wat modernere wagens.
Aangezien ik echter voor niet al teveel geld weer echte zin begin te krijgen in een achterwielaandrijver als 2-de wagen ben ik FF de zolder opgedoken om foto's op te zoeken van Kadetts die ik in het verleden heb gehad.
Heb ze allemaal op Picasa gezet : http://picasaweb.google.com/rijswick/Kadetts#
De enige die nog leeft vgl de RDW is de DT-11-DG maar die is sinds 2006 geschorst dus ben benieuwd in wiens schuur die staat ??
De meeste Kadetts heb ik omgebouwd naar 2 liters een aangezien ik destijds als student niet veel geld had was de roller een favoriet gereedschap en werd ook spuiten in de open lucht niet geschuwd.
We hebben een tijd in Eindhoven gewoond en inmiddels al weer heel wat jaren in Beesel, pittoresk durpke aan de maas in Limbabwe.
Het is inmiddels 23 jr geleden dat ik mijn eerste C kocht en heb alle modellen wel gehad behalve de aero en coupe. De sedan is altijd mijn favoriet geweest.
In die jaren was ik ook lid van club en hebben we meetings in Budel maar ook Kaiserslautern bezocht.
Ik heb vd vgl wagens nog enkele foto's van meetings dus als diegenen hier op het forum zitten dan kan ik ze wel even scannen: 44-NF-64(groene GTE)/DR-33-TD/42-TZ-40/94-VR-77/DD-14-YY

Zoek dus eigenlijk een daily driver met een harde basis, liefst vanaf 1900CC, mag wat werk aan zitten maar niet teveel want ik ben ook een VW LT bus aan het ombouwen naar camper.

Zijn er eigenlijk nog voldoende onderdelen voor de C te krijgen ??? Bedoel dan met name de gebruikelijke dingen als remcylinders, kabels, uitlaten, etc.

Groeten,

Che
Laatst gewijzigd door ginoceros op di dec 28, 2010 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door Joepp »

Welkom!

leuk c kadettjes zijn dat hoor op die foto's, hoe oud zijn die foto's allemaal ongeveer?

gr.
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
ginoceros
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: zo dec 26, 2010 11:33 am
Locatie: Beesel

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door ginoceros »

Hee Joepp,

De 28-tz-05 was mijn eerste wagen toen ik 18 was dus dat moet ergens in 1988 zijn geweest.
Op de achterkant vd foto vd City met 2.4 motor stond 1996 dus rond die jaren heb ik ook mijn laatste C gehad.
De Imscher D-kadett was een foutje, leuk kanonnetje maar al vrij snel de nokkenas aan gort dus weer snel terug naar de C.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door rellie kel »

Hallo,
WELKOM!!!
Leuk dat rijders van het eerste uur ook steeds vaker het forum vinden.
Jij bent denk ik dan ook tijdens de oprichting van de club actief geweest zo te zien.
De 44-NF-64 (groene GTE) zie ik nog wel eens, is nog steeds van Ton (opelnl op het forum), de 94-VR-77 bestaat enkele maanden niet meer, maar ken de laatste eigenaar wel. De andere kan ik niet thuis brengen...
En oude foto's zie ik graag dus je mag ze allemaal wel inscannen, al is het voor het kijkplezier. Wel gebruik ik ze dan automatisch voor het Kadett c register (waar ik jouw foto's ook al aan heb toegevoegd :mrgreen: ).
Groet Dennis
ginoceros
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: zo dec 26, 2010 11:33 am
Locatie: Beesel

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door ginoceros »

Dennis,

Zal morgen die C's met die kentekens even inscannen en op picasa erbij zetten.
Klopt. ben destijds lid geweest vd Belgium Holland club maar snap eigenlijk niet goed hoe dat nu zit want zij hebben ook nog steeds een site ??
Vriend van mij heeft in 2008 zijn gerestaureerde coupe met kenteken 39-xg-07 verkocht en rijdt nu Monza. Als het goed is staat deze wagen ook in jullie register. Ben benieuwd waar die rondrijdt !

Garoenten,

Che

ps Horss als in Horst aan de Maas ?
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door Bear79 »

Nee, volgens mij was het Horst
van Horst America.

Welcome, en post maar flink wat foto's
altijd welcome wat oldies.

Groetjes uit Posterholt,
Bear
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
ginoceros
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: zo dec 26, 2010 11:33 am
Locatie: Beesel

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door ginoceros »

Hoi Bear,

Al heel wat topics van jou bekeken ... lekker bezig !!!

Groet,

Che

waar kan ik het Kadett C register vinden of is dat alleen toegankelijk voor clubleden ?
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door JvV »

ginoceros schreef:Hoi Bear,

Al heel wat topics van jou bekeken ... lekker bezig !!!

Groet,

Che

waar kan ik het Kadett C register vinden of is dat alleen toegankelijk voor clubleden ?
http://www.opelkadettcclub.nl/index.php?menu=11 inloggen met je forum inloggevens. Alle forum leden kunnen erbij. Leden van de club kunnen alleen iets meer informatie zien.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
ginoceros
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: zo dec 26, 2010 11:33 am
Locatie: Beesel

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door ginoceros »

Top ! zie dat mijn enige nog rijdende maar geschorste C de DT-11-DG voor het laatst in bezit is geweest van "magere hein" ??
ginoceros
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: zo dec 26, 2010 11:33 am
Locatie: Beesel

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door ginoceros »

Dennis, heb nog wat foto's van Budel ingescand voor in het register. Als je ze hebt geplaatst laat dan even wat weten, dan haal ik ze er weer af.
http://picasaweb.google.com/rijswick/Me ... 3372058818
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door rellie kel »

ginoceros schreef:Dennis,

Zal morgen die C's met die kentekens even inscannen en op picasa erbij zetten.
Klopt. ben destijds lid geweest vd Belgium Holland club maar snap eigenlijk niet goed hoe dat nu zit want zij hebben ook nog steeds een site ??
Vriend van mij heeft in 2008 zijn gerestaureerde coupe met kenteken 39-xg-07 verkocht en rijdt nu Monza. Als het goed is staat deze wagen ook in jullie register. Ben benieuwd waar die rondrijdt !

Garoenten,

Che

ps Horss als in Horst aan de Maas ?
Heb ze toegevoegd, echt gaaf om er oude foto's aan toe te voegen!
Er zijn twee Kadett c clubs in Nederland Belgium/Holland en wij, werken ook appart van elkaar dus beide een site en beide een meeting.
Die coupé ken ik zo niet 1 2 3 staat wel in het register ja.
Oh ja en het is Horst van Horst aan de Maas :wink:
Gr Dennis
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door erny70 »

ginoceros schreef: ben destijds lid geweest vd Belgium Holland club maar snap eigenlijk niet goed hoe dat nu zit want zij hebben ook nog steeds een site ??
http://www.opelkadettc.net/nl/home.aspx
ginoceros
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: zo dec 26, 2010 11:33 am
Locatie: Beesel

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door ginoceros »

uuuh :?: :?: die site ken ik idd ... :?: :?:
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door mieke279 »

Afbeelding
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: ouwe liefde roest niet

Bericht door erny70 »

Ik zat er al op te wachten :D , maar we dienen allebij het zelfde doel nietwaar :mrgreen:

En dan hebben we natuurlijk deze nog

www.opelckadett.hyves.nl

Bijna 600 leden al weer :wink:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast