RapToR en zijn C-Kadett '79

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door RapToR »

Heujj mensen, hierbij stel ik me even voor! Men noemt mij RapToR (echte naam Johan :wink: ), ben 24 en ik woon in Alde Leie, een dorpje bij de Friese Waddenkust. In april 2009 heb ik mn rijbewijs gehaald en een paar weken later was het liefde op het eerste gezicht met een C-Kadett Sedan 1200N uit 1979. Niet zo heel nauwkeurig geel gerold door de vorige eigenaar, maar wel knoepert hard gemaakt en motorisch perfect. Ik kocht m, en zo verhuisde het Kadettje naar Friesland. Ik ben echt een landweggetjesrijder, niks mooiers dan met de Kadett over de verlaten Waddenzeedijk cruisen, kilometerslang. Een vorige eigenaar heeft een tussendemper ertussenweg gehaald volgens mij, want als ik start klinkt ie als een V8 (...en is het halve dorp wakker) en ook tijdens het rijden heeft ie een heerlijke diepe ronk :lol: Ik ben archeoloog van beroep, en gebruik ook mn Kadett als dagelijkse auto om bij de meest afgelegen locaties te komen om op te graven.
Sinds mei 2009 heb ik in rustig tempo vanalles veranderd. Vooral kleine dingen. Met een blikje Hammerite (jawel) de auto zwarte accenten gegeven (roostertjes, sleutelgaten, band aan de onderkant e.d.), hoodpins in de motorkap, bullbar-voorbumper erop (toen ik m kocht had ie geen voorbumper) en alle missende originele interieurdelen weer opnieuw gekocht (handgrepen die in het hemeltje zitten, boarden zijpanelen...).
Ik heb totaal geen ervaring met reparaties uitvoeren, maar volgens mij is de C-Kadett een goede auto om te leren. Voor de APK over een paar maanden denk ik dat ik iig iets aan de rechter voorrem moet doen, want die schuurt als gek en de auto trekt naar links als je remt.
Ik ben inmiddels een echte C-Kadett-fanaat, vandaar dat ik me nu eindelijk s aanmeld op het forum. Ik zag nunet al met lichte verbazing op het forum mijn Kadettje staan toen ie nog babyblauw was... en verlaagd. Hehe.

Groetnis!

Foto van toen ik m net had gekocht:

Afbeelding

Foto van nu:

Afbeelding
Afbeelding
BrroemBrroem
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door rellie kel »

Hallo Johan,
WELKOM!!!
Hé een bekend Kadettje! Die hebben meerdere forum leden reeds in bezit gehad.
Groet Dennis
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door kadett coupe »

hey johan, dit kadettje heeft al een aardige rondrit achter de rug hahah, ik ken deze al toen ie nog in badhoevedorp reed(bij schiphol), daarna is ie naar iemand bij eindhoven in de buurt terecht gekomen, en na er een klein ongelukje mee gehad te hebben is die doorverkocht aan iemand uit ede die hem weer opgelapt heeft.
en daar heb jij hem als het goed is van gekocht?

blijft een leuk kadettje 8)
groeten jeffrey
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door RapToR »

Heejj, jah klopt helemaal ik heb m gekocht van Rob uit Ede :) Haha, op weg van Ede naar Friesland, de allerallereerste rit, heb ik nog stil gestaan langs de snelweg zonder benzine :p Ik dacht opeens "hee de teller staat inmiddels in het rood" en terwijl ik dat dacht vlogen de laatste druppels de tank uit ;)
Ik hoorde vorige maand (bij puur toeval via Hyves, van de eigenaar die m aan Rob heeft verkocht) dat mn Kadett aangereden is geweest, toen ik de foto's er van zag schrok ik wel even dus heb m toen op de brug laten zetten. Bleek supervakkundig gerepareerd te zijn. En ik wist daardoor ook meteen waarom de motorkap een andere grondkleur had dan de rest van de auto :wink:

Grtz, Johan.
Afbeelding
BrroemBrroem
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door kadett coupe »

dan is diegene van hyves ongetwijfelt tijs :lol:
c kadett wereld is klein :wink:
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door koendd »

was dat die matbruine sedan dan?
Is wel mooi hersteld dan!

vind alleen de bumper wat raar op een kadett :)
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
jetje
C ervaren
Berichten: 256
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 2:11 am

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door jetje »

welkom hier johan en veel plezier met de kadett 8)
Afbeelding
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door mieke279 »

Goh das ook toevallig.

Ik heb deze auto van de week nog gebruikt in het "raad de auto's van leden" spelletje. Ik ken deze auto ook nog van toen hij Babyblauw was en van DD (jeroen), de eigenaar daarna Tijs... die kennen we allemaal! :wink:

Voor zover ik weet heeft Tijs hem destijd behoorlijk "totalloss" gereden! Dan heeft Rob (Roberto) hem dus weer aardig opgelapt!

Deze sedan is wel een behoorlijke toverbal zeg.... zo issie baby-blauw, zo isse poep-bruin en nu issie weer vla-geel!

In iedergeval veel plezier met je sedannetje! Ben je van plan om naar meetings te komen?
Afbeelding
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door Tijs »

dat is idd de mijne geweest.
herinner me nu ook weer dat ik helemaal vergeten ben die foto's voor je te zoeken...
(had je poosje terug op hyves een paar gesproken)
ga ik deze week nog ff achteraan!
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door Tijs »

zow, dit is even wat ik zo kon vinden:
http://kadett.slapeloos.net/dk32pl/

en alles foto's (op de schade na) in een rar bestandje.
http://kadett.slapeloos.net/dk32pl/dk32pl.rar

moet zeggen, ik vind het bruine kleurtje met die witte velgen nog steeds geniaal!
tis voor mij ook echt de auto waardoor de liefde voor de c kadett is begonnen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
ronnie opel boy
C geïnteresseerd
Berichten: 55
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:04 pm

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door ronnie opel boy »

welkom hier
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gaat niks boven groningen
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door RapToR »

Leuk, zo'n warm welkom :D

@Mieke: de meetings waar ik tot nu toe van heb gehoord waren steeds ver in het zuiden, is dan een flink eind rijden maar ben wel van plan s op te komen dagen :)

@Tijs: bedankt voor de foto's! Haha, dankzij die witte velgen en de Engelmann-spiegels blijft ie toch wel erg herkenbaar, welke kleur ie ook heeft :) Ik zou je trouwens nog mailen over die spanningsregelaar, helemaal vergeten. Inmiddels geeft mn temperatuurmeter niet meer na 5 minuten al aan dat de motor oververhit is, terwijl ik niks aan de thermostaat o.i.d. heb veranderd. Zal dit weekend s kijken of ik zelf aan dat metertje wil prutsen.
Afbeelding
BrroemBrroem
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door Tijs »

tja die velgen, nog altijd geen idee waar ze vanaf komen, ze lijken voor op de corsa gsi/sr velgen, die met die 3 kleine spaakjes per spaak...
maar waar ze nou echt vanaf komen? geen idee....
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: RapToR en zijn C-Kadett '79

Bericht door kadett coupe »

dit is ook echt de enigste c kadett waar die velgen leuk onder staan hahaha. elke kadett is toch stiekum weer anders :lol:
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten