Mijzelf en mijn project voorstellen

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
Bas_mvsb
C geïnteresseerd
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jan 28, 2009 10:03 pm
Locatie: Breugel

Mijzelf en mijn project voorstellen

Bericht door Bas_mvsb »

Ik zit al een tijdje hier op het forum te kijken maar ik heb nooit iets gepost.

Maar ik zal me eerst eens voorstellen.
Ik ben Bas van Lieshout, 22 jaar en ik kom uit Son en Breugel. Over dag ben ik bezig met mijn studie (HBO werktuigbouwkunde) en om mijn kadett hobby te bekostigen werk ik in het weekend bij een solex verhuur bedrijf oa. als monteur.

Inmiddels heb ik mijn city uit
Alles wat hard gaat!
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door schrump »

welkom op dit kadett c forum.

ik had je verslag al eens gelezen op het opelforum.
je oplossing voor de achteras vind ik wel een slimme.
voordeel: betere wegliging, kost alleen een beetje laadruimte.
het zal wel effe wennen zijn, van 55 kp naar 155......
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Bas_mvsb
C geïnteresseerd
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jan 28, 2009 10:03 pm
Locatie: Breugel

Bericht door Bas_mvsb »

schrump schreef:welkom op dit kadett c forum.

ik had je verslag al eens gelezen op het opelforum.
je oplossing voor de achteras vind ik wel een slimme.
voordeel: betere wegliging, kost alleen een beetje laadruimte.
het zal wel effe wennen zijn, van 55 kp naar 155......
Tja die laadruimte valt echt heel erg mee. Ik zal nog wel ff een fotootje maken.( had ik op het opel forum ook al gezegd)

Maar idd van 55 pk naar 155+ pk zal wel wennen zijn.
Laatst heb ik even een rondje gereden met een b-ascona met een 2.0 let, da was echt gewoon absurd. Daar valt gewoon niet meer mee te rijden. Een c20xe is dan maar tam, maar wel beter voor dagelijks gebruik.
Alles wat hard gaat!
Bas_mvsb
C geïnteresseerd
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jan 28, 2009 10:03 pm
Locatie: Breugel

Bericht door Bas_mvsb »

schrump schreef:welkom op dit kadett c forum.

ik had je verslag al eens gelezen op het opelforum.
je oplossing voor de achteras vind ik wel een slimme.
voordeel: betere wegliging, kost alleen een beetje laadruimte.
het zal wel effe wennen zijn, van 55 kp naar 155......
Tja die laadruimte valt echt heel erg mee. Ik zal nog wel ff een fotootje maken.( had ik op het opel forum ook al gezegd)

Maar idd van 55 pk naar 155+ pk zal wel wennen zijn.
Laatst heb ik even een rondje gereden met een b-ascona met een 2.0 let, da was echt gewoon absurd. Daar valt gewoon niet meer mee te rijden. Een c20xe is dan maar tam, maar wel beter voor dagelijks gebruik.
Alles wat hard gaat!
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Vriend van mij had een C20LET in zijn Caravan, was erg goed mee te rijden, zelfs met 100% sper. :? Ligt allemaal aan de rechtervoet van de bestuurder. :wink:

die 155 pk ben je straks ook wel wel weer aan gewend. :wink:

Ik zou wel gaan denken over een sper. Persoonlijk vind ik het gewoon gevaarlijk rijden zonder sper namelijk. zelfs een gelast diff vind ik veiliger, dit omdat je dan weet dat hij de kont om gaat gooien en je daar iets aan kunt doen. Bij een open diff voel je niet zo goed wanneer je grip gaat verliezen en de drift is veel lastiger te corrigeren. Bij mijn eigen kadett las ik het diff vast, sper kopen is veel te duur en schijnt niet meer als 300/350 pk aan te kunnen. Maar mijn kadett is ook niet mijn dagelijkse auto.

Die schokdempertorens omlassen is mooi gedaan, scheelt je een hoop zoeken als je een keer een andere as nodig hebt. Maar waarom niet gewoon de schokdemperbevestiging op de achteras omgelast?
Saab powerrr
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

schrump schreef:voordeel: betere wegliging, kost alleen een beetje laadruimte.
Door alleen de plaatsing van de schokdempers te veranderen zal de wegligging niet dramatisch gaan verbeteren lijkt mij... :?

Caravan stuurt echt niet slechter als een sedan en die heeft dezelfde as als een City. City is wat lastiger beoordelen omdat daar de kont zo licht van is.
Saab powerrr
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Bericht door daddy's ride »

giuliettaevo schreef: Ligt allemaal aan de rechtervoet van de bestuurder. :wink:
Persoonlijk vind ik het gewoon gevaarlijk rijden zonder sper namelijk. zelfs een gelast diff vind ik veiliger, dit omdat je dan weet dat hij de kont om gaat gooien en je daar iets aan kunt doen. Bij een open diff voel je niet zo goed wanneer je grip gaat verliezen en de drift is veel lastiger te corrigeren. Bij mijn eigen kadett las ik het diff vast, sper kopen is veel te duur en schijnt niet meer als 300/350 pk aan te kunnen.
Veiliger met een gelast dif? En hoe ga je de "normale" bochten dan om, want als hij gelast is dan weet je helemaal zeker dat je bij elke bocht om gaat. Zoals je al zei: is geheel afhankelijk van je rechtervoet

sper is te duur en gaat stuk bij 350 pk......hoe lang denk je dat je gelaste dif mee gaat?
Vind het allemaal maar wazig, en ook een beetje habbiebabbie knutsel werk.
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

daddy's ride schreef: Veiliger met een gelast dif? En hoe ga je de "normale" bochten dan om, want als hij gelast is dan weet je helemaal zeker dat je bij elke bocht om gaat. Zoals je al zei: is geheel afhankelijk van je rechtervoet

sper is te duur en gaat stuk bij 350 pk......hoe lang denk je dat je gelaste dif mee gaat?
Vind het allemaal maar wazig, en ook een beetje habbiebabbie knutsel werk.
Bij een gelast diff weet je dat hij gaat komen als je te veel gas geeft. Bij een open diff is het afwachten of je op 1 of 2 wielen grip gaat verliezen. Als je van te voren weet dat het gaat gebeuren kun je je daar op instellen, anders niet. Als je trouwens normaal rijdt ga je echt niet elke bocht dwars hoor... En met de pk's waar ik het over heb weet je dat je niet in de regen of winter moet gaan rijden, is niet te doen met zo'n lichte auto.

Het (origineel geleverde) sper gaat inwendig kapot, net zoals dat je de sattelietwielen in een gewoon diff kan breken. In een gelast diff zijn de sattelietwielen dus vastgelast, hier kan niks breken waardoor je stil komt te staan. Vriend van mij had 320 pk en een zelf dichtgelast diff, differentieel gebeurt niks mee. Wel een keer de tanden van een steekas afgetrokken en het alu staartstuk afgescheurd. Hij werkt bij een bedrijf dat drift,race e rallyauto's verhuurt en bouwt en daar doen ze dit regelmatig.

Weet trouwens niet hoe jij iets over mijn werk kunt zeggen :? ? heb je hier nog nooit bij mijn auto zien kijken.. :evil: Dat het niet door een bedrijf gedaan is wil niet zeggen dat het habbiebabbiewerk is. :evil:
Saab powerrr
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Hallo Bas,
WELKOM!!!
Vraag maar raak hier, er zijn wellicht mensen die er een bruikbaar antwoord op hebben.
Groet Dennis
Bas_mvsb
C geïnteresseerd
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jan 28, 2009 10:03 pm
Locatie: Breugel

Bericht door Bas_mvsb »

schrump schreef:welkom op dit kadett c forum.

ik had je verslag al eens gelezen op het opelforum.
je oplossing voor de achteras vind ik wel een slimme.
voordeel: betere wegliging, kost alleen een beetje laadruimte.
het zal wel effe wennen zijn, van 55 kp naar 155......
De wegligging zal door staande schokbrekers niet veel beter worden maar ze kunnen wel meer verdragen. De schokbrekers staan normaal onder een city onder een forse hoek en dit komt natuurlijk niet ten goede van de kracht verdeling.

Maar een gelast dif?? Ik ben toch benieuwd hoe dat er uit ziet of dat beetje fatsoenlijk kan.
Ik ga gewoon zo rijden, misschien dat ik straks nog eens ga na denken over een sper als ik een tijdje gereden heb.
Alles wat hard gaat!
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Kijk maar eens op google afbeeldingen, zoekterm welded diff. :wink:
Saab powerrr
Pablo
C verslaafd
Berichten: 560
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 10:02 am
Locatie: Son

Bericht door Pablo »

Inderdaad bij Toontje dus haha, jammer van de sedan!, WAS wel wat voor mij geweest ;-)
Fwd is for girlzzzz
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

giuliettaevo schreef:Kijk maar eens op google afbeeldingen, zoekterm welded diff. :wink:
je hoor wel vaak dat ze het doen maar je kan moeilijk zacht de bocht om dan.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

geen slicks monteren en de banden wat harder oppompen en het is best te doen hoor. :wink: fileparkeren is het lastigst, rest is heel goed te doen.

maar nooit meer remdrukverschil achter... :lol:
Saab powerrr
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

toch maar ff over nadenken welded diff :D

goedkopen oplossing
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten