Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo okt 22, 2008 10:06 pm
door Automatic-freak
Daigo schreef:tsja. maar zolang jij erbent en blijft dan is het goed he.
en jij gaat die van jou toch ook ombouwen :p


eeeennnnn. De luie rijder rijdt een automaat ( of door ziekte)
maar een beetje autofanaat wil toch meestal wel handgeschakeld teminste dat is mijn mening
Enige reden van ombouwen van de 4-deurs = het is geen Automaat en ook nooit geweest ... twijfel trouwens tussen een grote motor of ombouw naar 1.2s Automaat !!!

Een echte autofanaat heeft juist interesse in techniek en een automaat-bak is toch iets meer techniek als een oud-hollandse-roerbak met een hefboom om hem te ontkoppelen ... :roll: :twisted:

Geplaatst: wo okt 22, 2008 10:25 pm
door Pietje
Daigo schreef: eeeennnnn. De luie rijder rijdt een automaat ( of door ziekte)
maar een beetje autofanaat wil toch meestal wel handgeschakeld teminste dat is mijn mening
Neem jij eens een weekje een B Senator 3.0 24V mee. AUTOMAAT. Wedden dat je heel anders tegen dat automaat rijden aankijkt.

Trouwens welkom michiel en inderdaad.

Welke Michiel (feenstra, feenstra)

Geplaatst: do okt 23, 2008 9:22 am
door Daigo
ja maar dat is anders.
en ik zei al dat is mijn mening.

ik vind schakelen nog steeds het mooiste omdat je dan meer uit het blok kunt halen vind ik.

maar dat is mijn mening.
en ik heb jammergenoeg geen 3.0 24v dus heb ik geen last van

Geplaatst: do okt 23, 2008 11:23 am
door daruler
ontopic maar weer!
@ pietje ook al 3fm luisteraar haha

Geplaatst: do okt 23, 2008 2:57 pm
door Kadettgek
Dr zijn meerdere michielen dus?

maar nee ben niet Michiel Feenstra.

Re: Kadettgek nu ook met C

Geplaatst: vr jul 11, 2014 8:47 pm
door Kadettgek
Zoo dat is inmiddels al weer een hele lange tijde geleden sinds dat ik wat gepost heb.
Het plan om de automaatbak uit de auto te halen is al lang en breed van de baan, het 1200 blokje doet het prima.

Afbeelding
Afbeelding

De kadett is een jaar of 5 geleden ook gerold, gewoon met praxis hoogglans lakverf.
Toen een best prima resultaat:
Afbeelding

Afbeelding


Maar na een aantal jaar en wat vogelpoep:
Afbeelding
Toch nog een polijst-poging
Afbeelding

Maar zoals jullie zien heeft de lak op sommige plaatsen los gelaten.
Links en recht kwam er ook nog een blaasje roest opzetten (wielrand, deur en kofferbakrand)

Hierbij ook even de hoedenplank los gehaald en de achterruit er uit getrokken ivm de blijvende lekkage.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De hoedenplank is weer een beetje hersteld. ik wilde de luidsprekers er toch graag inhouden maar heb de gaten een stuk kleiner gemaakt.
Bovendien heb ik over de gehele breedte van de auto een U-profiel onder de hoedenplank gelast voor de stevigheid.
Ik weet dat dit niet ieders keus zou zijn, maar deze kadett zal nooit een show-wagen worden.

Daarnaast is ooit het interieur gestript en heb ik overal bitumen en isolatiematten aangebracht waardoor de herrie in de auto een heel stuk minder is.
Er blijft wel een heel vervelend windgeruis over in de auto wat blijkbaar bij de rechter achterruit weg komt. de ruit sluit hier niet goed aan op de geleider. (iemand tips hoe dit te maken?)
Het ruitmechanisme van deze ruit is overigens ook kapot. de metalen U die de ruit vast klemt is kapot. voor nu dus met een houtje er onder. (iemand een idee hoe dit te maken?)

Daarnaast heb ik de Kadett wat hoger op de pootjes gezet, ik werd er knetter gek van dat ik geen drempel normaal kon nemen.

Afbeelding
Hier zie je ook meteen de dofheid van de auto en een paar beschadigde plekken.

Inmiddels mezelf kapot irriterend aan het uiterlijk van de Kadett heb ik besloten een stoom opknap tourtje te doen.
Enkelen bussen afbijt en meters schuurpapier verder staat hij er zo bij:

Afbeelding

Komende tijd maar eens even goed proberen door te pakken.
Motorkap, keienvanger, en achterkant moeten nog.

Ik ben nog niet goed geïnformeerd over lakken etc. ik wilde de Kadett strak maken en in de primer zetten. ik wilde de primer van de action proberen. maar ben bang dat dit in combinatie met autolak niet goed zal gaan. (iemand ideeën of tips?)