Even voorstellen

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
kadettilac
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: za jun 11, 2011 11:57 am

Even voorstellen

Bericht door kadettilac »

Hallo,

Ik ben Caspar, woon in Amsterdam en heb sinds 2002 deze City. Hij heeft wat jaren gestald gestaan en is in 2013 weer netjes gemaakt van buiten zodat we er in konden trouwen:

Afbeelding

Afbeelding

Hij was voor ik m kocht al zoals op de foto (na mini restauratie in 2013), met de volgende aanpassingen (klaargemaakt voor sprints destijds):

Origineel 1.2, maar de documentatie in onduidelijk. Kan ook 1.6 geweest zijn.
2.4 CIH blok met 2.2 kop en snellere nokkenassen (320 graden uit m'n hoofd)
45mm Webers met K&N filters
Oliekoeler
Getrag 5 bak (standaard achteras)
Rolkooi deels gelast
2 kuipstoelen en achterbank eruit/traanplaat erin
Gele koni's rondom
Rekord schijven voor
Groep N uitlaat (qua diameter iig)
13" Wolfrace velgen
Sparco stuurtje
Oliedruk, olietemp watertemp metertjes

Hij komt vooral de garage uit voor een blokje om. Altijd starten/lopen, super. Ik kan zelf niet veel meer dan olie verversen, dus t is prettig dat ie met weinig technische aandacht er altijd voor me is. Vanaf oktober staat ie in een verwarmde en geïsoleerde garage zodat ie hopelijk nog langer goed blijft. Het is nu weer tijd voor de APK en wat kleine klusjes waarvoor ik op zoek ben naar een nieuwe garage/hobbyist (en hoop dat iemand hier zou willen helpen), maar daar zal ik een apart topic voor maken. Verder hoop ik nog meer op te steken over Ctjes en wie weet is hier ook nog een vorige eigenaar te vinden.

Meer foto's maak ik binnenkort even, heb er geen van de andere kanten bij de hand.

Groeten,

Caspar
Laatst gewijzigd door kadettilac op di aug 04, 2015 12:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door JvV »

Carpar leuk ding om te zien! Hoeveel pk/nm heeft het blok met al jou aanpassingen ?
Nog meer foto's van andere zijdes van de City ?
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
kadettilac
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: za jun 11, 2011 11:57 am

Re: Even voorstellen

Bericht door kadettilac »

Dank! Goeie vraag. Er is me ooit 170pk verteld, maar ik heb m niet op de rollenbank gehad. Met de jaren zal er wat fijnafstemming van de carburateurs verloren zijn gegaan dus ik denk eerder rond de 150. Ik heb m rond 6 sec op de 100 geklokt, snel zat vind ik.

Hij is overigens ook uit '78, net als jouw project. Edit; ik kijk net bij je project en je pakt t grondig aan, mooi om te lezen!

Ik zal binnenkort even wat foto's maken van de andere kanten (heb een foto van ons huwelijk toegevoegd met een deel zijkant erop), heb ze bijna alleen maar van de voorkant blijkbaar.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door JvV »

kadettilac schreef:Hij is overigens ook uit '78, net als jouw project. Edit; ik kijk net bij je project en je pakt t grondig aan, mooi om te lezen!
Dankje!, mag wat tijd en geld kosten maar komt weer als nieuw op de weg. Succes ook met jou auto, ik bouw
mijn auto ook voor mijn trouwerij :).
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door rellie kel »

Hallo Caspar,
WELKOM!!!
Leuke city!
Als ik het gewicht bekijk, lijkt het mij van origine een 1.6 geweest te zijn. Qua gewicht komt hij het dicht daarbij
1.6s 876
1.2s automaat 816
de jouwe 862
Groet Dennis
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten