Even voorstellen

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
Ynze
C gevonden
Berichten: 13
Lid geworden op: di jun 09, 2015 5:28 pm

Even voorstellen

Bericht door Ynze »

Hey hey!

Ik ben nieuw hier, dus eventjes voorstellen.

Ik ben Ynze, 18 jaar, en sinds twee weekjes terug is er een nieuwe kadett in de achterhoek :) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is dus ook mijn eerste auto, en voorlopig staat hij nog op de oprit te wachten. Dus ik kan niet wachten tot ik opga voor mijn praktijk examen in midden augustus :D
ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: Even voorstellen

Bericht door ArieBaars. »

Welkom Ynze,

En je heb daar een hele mooie coupe staan, ziet er strak uit.

Grtz arie.
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door JvV »

Hi Ynze, Welkom hier! inderdaad een plaatje van een auto. Had hem al vaker te koop gespot op Speurders!.
Leuke eerste auto! wees er zuinig op!
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Ynze
C gevonden
Berichten: 13
Lid geworden op: di jun 09, 2015 5:28 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ynze »

Hey Arie en JvV,

Dank jullie wel voor de complimenten. Ik zal er zeker zuinig op zijn! Ik wil hem graag zo orgineel mogelijk houden, maar er moeten wel wat kleine zaken gebeuren:

Er heeft nooit een radio in gezeten, maar ik wil wel graag luisteren naar wat passende muziek wanneer ik rij :)
Dus we (mijn vader en ik) hebben een passende radio met een dimplug gekocht, hiermee kunnen we dus een aux aansluiting inbouwen.
Wat we nog moeten uitvinden is of er wel of geen speakers in het dashboard zitten. De speaker grill is natuurlijk te nauw om een speaker te zien zitten, en tussen de radio en de speakers zitten de verwarmingsbuizen.
Heeft iemand hier een goede tip voor?

Ook is het gaspedaal nogal gevoelig. Vooral bij het wegrijden, als je iets te veel gas geeft slaat hij af.

Verder hebben de bandjes wat weinig profiel en willen we misschien een betere ontsteking erop zetten, zodat we na wat kilometers niet voor verassingen staan.

De radio kan wellicht vandaag al bezorgd worden, fingers crossed.crossed! :)

Ik hoop dat ik hier enorm veel kennis kan opdoen, zodat ik nog vele eerste kilometers kan maken. :D

Groeten,

Ynze
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door JvV »

Ynze schreef:Wat we nog moeten uitvinden is of er wel of geen speakers in het dashboard zitten. De speaker grill is natuurlijk te nauw om een speaker te zien zitten, en tussen de radio en de speakers zitten de verwarmingsbuizen.
Heeft iemand hier een goede tip voor?
Hi Ynze, Je kan evt vierkante dozen maken voor onder je stoel. Ik ben zelf ook tegen gaten in hoedenplank of deurpanelen.
Wat je ook kan doen is de schotjes bij de zijkant van je voeten te customizen met een speaker erin.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
autocat
C liefhebber
Berichten: 201
Lid geworden op: za nov 02, 2013 6:47 pm
Locatie: Renkum

Re: Even voorstellen

Bericht door autocat »

om een speaker te plaatsen onder het dashboard moet je deze demonteren is redelijk makkelijk er zitten twee moertjes een inde buurt van de km teler en de andere bij het dashboard kastje.
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Even voorstellen

Bericht door kadett coupe »

Hey welkom op het forum! Waar in de achterhoek kom je vandaan dan?
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Ynze
C gevonden
Berichten: 13
Lid geworden op: di jun 09, 2015 5:28 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ynze »

JvV schreef:Wat je ook kan doen is de schotjes bij de zijkant van je voeten te customizen met een speaker erin.
Dit vind ik een leuk idee, misschien kunnen we kleine speakers plaatsen in het dashboard voor de hoge tonen, en speakers onder de stoelen voor lagere tonen.
autocat schreef:om een speaker te plaatsen onder het dashboard moet je deze demonteren is redelijk makkelijk er zitten twee moertjes een inde buurt van de km teler en de andere bij het dashboard kastje.
Ik heb ze gevonden, denk ik. Maar eerst moeten we onze radio constructie met de dimplug afmaken. We hebben de radio binnen overigens! het is een oude blaupunkt radio uit '79. Past er goed bij vind ik. :wink:
kadett coupe schreef:Hey welkom op het forum! Waar in de achterhoek kom je vandaan dan?
Ik kom uit Dinxperlo onder gemeente Aalten. Zowat het achterste puntjevan de achterhoek dus :D

Gisteren hebben we nog een rondje gereden naar Doetinchem en terug. Toen we net terug waren heb ik nog een foto kunnen maken.

Afbeelding

Hopenlijk kan ik na augustus eens een keer naar een meetup rijden, als het allemaal goed gaat met mijn praktijk examen :D
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Even voorstellen

Bericht door kadett coupe »

Misschien een keer een achterhoek meeting houden. Rijden er best al wat rond hier.
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door rellie kel »

Hallo Ynze,
WELKOM!!!
Inderdaad een hele gave coupé welke je hebt gekocht!
Zeker zuinig op zijn, dan beleef je er laterna nog steeds veel plezier mee!
Groet Dennis
Ynze
C gevonden
Berichten: 13
Lid geworden op: di jun 09, 2015 5:28 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ynze »

Hallo mensen,

Sorry voor de late reactie!
Ik ben namelijk de afgelopen weken erg druk geweest met de volgende zaken:

Vakantie werk afgerond, aardig wat centjes bijverdiend.
Mijn spullen zijn verplaatst naar mijn broers oude kamer, die is inmiddels het huis uit.
Ik heb een nieuwe pc gekocht en in elkaar gezet.

En... ik heb mijn rijbewijs gehaald. Praktijk in een keer! :D
Over een weekje of twee kan ik eindelijk in mijn coupe-tje rijden.
kadett coupe schreef:Misschien een keer een achterhoek meeting houden. Rijden er best al wat rond hier.
Lijkt me zeker leuk. Er zijn wel wat evenementen in de buurt, Maar de meeste zijn recent al geweest.
rellie kel schreef:Hallo Ynze,
WELKOM!!!
Inderdaad een hele gave coupé welke je hebt gekocht!
Zeker zuinig op zijn, dan beleef je er laterna nog steeds veel plezier mee!
Groet Dennis
Hallo Rellie Kel! Dankuwel, en ik zal er zeker zuinig op zijn! Recent hebben we wat onderdelen besteld o.a: nieuwe radiator slangen, een trekhaak, een startmotor (de huidige klemt van tijd tot tijd) en misschien ga ik over een aantal maandjes een elektronische ontsteking op de kop tikken. Niet helemaal orgineel natuurlijk, maar dat scheelt wel het afstellen. Mijn vader heeft er ook een in zijn Mercedes zitten en raad het aan.

Nu nog eventjes wachten tot dat het roze pasje klaar ligt op het gemeentehuis. :)

Groeten Ynze
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Even voorstellen

Bericht door HarryBarry »

Dat is een hele strakke Coupé Ynze, daar heb je een hele mooie op de kop getikt. Geniet er van en wie weet zien we elkaar volgend jaar wel als ik de mijne klaar heb.
Greetz,

Harold

Afbeelding
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Even voorstellen

Bericht door kadett coupe »

Gefeliciteerd met je rijbewijs!
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door werkhovense »

Hoe werkt zo'n Din-plug dan? Je kan er ook een fm-modulator inbouwen. Dan kan je gewoon naar radio zenders blijven luisteren.
welkom trouwens!
Gr Werk
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Even voorstellen

Bericht door erny70 »

Prachtig mooie en zeer goed geconserveerde Coupé heb je in handen kerel !
En idd, een electronische ontsteking is echt een belangrijke verbetering, ik rijdt sinds 1989 in C kadett, en heb er inmiddels zeker 15 jaar opzitten met zo'n ontsteking.
Als ik een andere 1200 kocht, zette ik hem altijd over, nog nooit een klap mis gegeven en start altijd.

Ik ben ook een echte achterhoeker :D (Vorden)
Zekt ze in Dingsper, nog steeds : " bi-j ons in Dingsper is alles andes " ?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten