Belgische GT/E

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
_Timo_
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 26, 2013 9:14 pm

Belgische GT/E

Bericht door _Timo_ »

Hallo, ik ben Timothy en afkomstig uit West-Vlaanderen België. M'n eerste auto ooit was een Kadett D toen ik 11 jaar was, veel plezier aan beleefd door op de oprit thuis te rijden en er wat aan te sleutelen.
Sinds een aantal jaren ben ik ook actief als rally co-piloot, eerst in Renault Clio's en de laatste jaren (Opel) achtertrekkers. Eerst met een relatief standaard Opel Manta 2.2, dan een prachtige Kadett 2.4 Euro Händler Team replica en nu ook een 'moderne' Manta met sequentiële bak en vette Spiess motor (die spijtiggenoeg de laatste wedstrijd gesneuveld is :cry: ).

Sinds een tijdje speelde ik met het idee om een Kadett C coupé te kopen omdat ik dit zo'n mooie en leuke auto vind. De bedoeling was om een 1200 te kopen met een goede basis en dan langzaam op te bouwen naar een GT/E replica. Maar na een tijdje zoeken en raad vragen aan kenners (en hier veel info te vinden op dit forum!!), kwam ik opeens op een echte GT/E niet zo ver hier vandaan.

Van het één kwam het ander en al snel was ik de gelukkige eigenaar van een GT/E C1, gemaakt in Antwerpen, eerste eigenaar ook West-Vlaming, eerste maal ingeschreven 11/1976, bouwjaar 77 volgens chassisnummer, met de letter A in koffer, 1900 op papier, maar wel met een C2 neus erop. De ruiten zijn blijkbaar wel afkomstig uit Nederland, want er staat volgens mij een kenteken op (LZ-13_RT).
De originele motor ligt er niet meer in, maar wel een 2.2 van in een Rekord en een 5-bak getrag. Ophanging is Bilstein rally.
De wagen is begin de jaren 2000 volledig gerestaureerd vanaf een slechte kas. Dus alles eraf en eruit en nieuwe stukken in gelast, nieuwe epoxylaag en nieuw kleurtje. Sindsdien is de wagen nooit meer ingeschreven, dus ik ben in feite de 2e officiële eigenaar :D .
Er moeten wel nog wat kleine werkjes en afwerking gebeuren, maar het is alvast plezant om ermee rond te toeren :D

Kheb er ook nog heel wat leuke onderdelen bij gekregen: 75% ZF sper, grote remmen met 4 pots klauwen uit een Volvo, een oliekoeler, 2* 48 webers en nog vele kleinere onderdelen.

Afbeelding
Afbeelding

Bij deze wil ik iedereen hier op het forum bedanken voor al die interessant info te posten, want ik heb hier heel wat uren/dagen doorgebracht om over m'n potentiële aankoop te beslissen.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Belgische GT/E

Bericht door JvV »

Hi Timothy,

Dat is deze wagen dus:

Afbeelding

gaaf om te zien dat hij weer opduikt. Alleen betwijfel ik of het een echte is. Volgens mij had de nederlandse
eigenaar toendertijd een ander verhaal maar dat moet ik dan even opzoeken voor je.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
kruut
C liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: za jul 07, 2007 4:21 pm

Re: Belgische GT/E

Bericht door kruut »

Leuk te zien dat er ineens weer ergens een Nederlandse wagen opduikt.

Veel succes en plezier ermee.
coupe78
C ervaren
Berichten: 336
Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
Locatie: sijsele -damme in belgie

Re: Belgische GT/E

Bericht door coupe78 »

volgens da ik lees komen juist de ruiten uit nederland
staat in de tekst in antwerpen gemaakt en eerste eigenaar west Vlaming

ziet er trouwens leuke coupe uit
ben ook west Vlaming en t zitten er hier nog
grtz
OPEL FOREVER
_Timo_
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 26, 2013 9:14 pm

Re: Belgische GT/E

Bericht door _Timo_ »

coupe78 schreef:volgens da ik lees komen juist de ruiten uit nederland
staat in de tekst in antwerpen gemaakt en eerste eigenaar west Vlaming

ziet er trouwens leuke coupe uit
ben ook west Vlaming en t zitten er hier nog
grtz
Inderdaad.

Is altijd Belgische wagen geweest, alleen de ruiten (en misschien nog enkele andere onderdelen?) komen uit Nederland
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Belgische GT/E

Bericht door kadett coupe »

Mooi ding! Heb alleen een vermoeden dat dit wel de lz-13-rt is, maar dan het Belgische chassisnr erin gekomen is, vanwege de invoer in belgie. :mrgreen:
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Belgische GT/E

Bericht door patrick de boer »

_Timo_ schreef:
Van het één kwam het ander en al snel was ik de gelukkige eigenaar van een GT/E C1, gemaakt in Antwerpen, eerste eigenaar ook West-Vlaming, eerste maal ingeschreven 11/1976, bouwjaar 77 volgens chassisnummer, met de letter A in koffer, 1900 op papier, maar wel met een C2 neus erop. De ruiten zijn blijkbaar wel afkomstig uit Nederland, want er staat volgens mij een kenteken op (LZ-13_RT).
.
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: Belgische GT/E

Bericht door wallaysdieter »

van waar ben je toevallig afkomstig dan als ik dat mag vragen?
het komt van een mede west Vlaming en ik denk niet zodanig ver van je uit de buurt?...
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
_Timo_
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 26, 2013 9:14 pm

Re: Belgische GT/E

Bericht door _Timo_ »

wallaysdieter schreef:van waar ben je toevallig afkomstig dan als ik dat mag vragen?
het komt van een mede west Vlaming en ik denk niet zodanig ver van je uit de buurt?...
Kheb je een PM gestuurd.
_Timo_
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 26, 2013 9:14 pm

Re: Belgische GT/E

Bericht door _Timo_ »

Vandaag enkele uren bezig geweest met het rechterachterlicht dat niet werkte.

Lange tijd (en vele zekeringen) later uiteindelijk gevonden dat de aansluitingen van de nummerplaatverlichting verwisseld waren. Het metalen lipje maakte nu en dan contact met de bumper (wat normaal de bedoeling is) met een kortsluiting tot gevolg.

Je kan lang zitten zoeken op iets dat maar nu en dan voorkomt...
kadettcfreak
C liefhebber
Berichten: 183
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
Locatie: meeuwen

Re: Belgische GT/E

Bericht door kadettcfreak »

welkom hier op het forum,

proficiat met je aankoop van je GTE...

heb deze ook zien staan en was inderdaad rap weg!

grtz
_Timo_
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 26, 2013 9:14 pm

Re: Belgische GT/E

Bericht door _Timo_ »

kadettcfreak schreef:welkom hier op het forum,

proficiat met je aankoop van je GTE...

heb deze ook zien staan en was inderdaad rap weg!

grtz
Dag 4 was ie al verkocht :D
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Belgische GT/E

Bericht door rellie kel »

Hallo Timothy,
WELKOM!!!
Mooie Kadett heb je gekocht zeg!
Hopelijk kunnen we hem aanschouwen tijdens de Kadett c meeting in Sevenum in het eerste weekend van juni ;)
Groet Dennis
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten