Belgische GT/E
Moderator: JvV
Belgische GT/E
Hallo, ik ben Timothy en afkomstig uit West-Vlaanderen België. M'n eerste auto ooit was een Kadett D toen ik 11 jaar was, veel plezier aan beleefd door op de oprit thuis te rijden en er wat aan te sleutelen.
Sinds een aantal jaren ben ik ook actief als rally co-piloot, eerst in Renault Clio's en de laatste jaren (Opel) achtertrekkers. Eerst met een relatief standaard Opel Manta 2.2, dan een prachtige Kadett 2.4 Euro Händler Team replica en nu ook een 'moderne' Manta met sequentiële bak en vette Spiess motor (die spijtiggenoeg de laatste wedstrijd gesneuveld is ).
Sinds een tijdje speelde ik met het idee om een Kadett C coupé te kopen omdat ik dit zo'n mooie en leuke auto vind. De bedoeling was om een 1200 te kopen met een goede basis en dan langzaam op te bouwen naar een GT/E replica. Maar na een tijdje zoeken en raad vragen aan kenners (en hier veel info te vinden op dit forum!!), kwam ik opeens op een echte GT/E niet zo ver hier vandaan.
Van het één kwam het ander en al snel was ik de gelukkige eigenaar van een GT/E C1, gemaakt in Antwerpen, eerste eigenaar ook West-Vlaming, eerste maal ingeschreven 11/1976, bouwjaar 77 volgens chassisnummer, met de letter A in koffer, 1900 op papier, maar wel met een C2 neus erop. De ruiten zijn blijkbaar wel afkomstig uit Nederland, want er staat volgens mij een kenteken op (LZ-13_RT).
De originele motor ligt er niet meer in, maar wel een 2.2 van in een Rekord en een 5-bak getrag. Ophanging is Bilstein rally.
De wagen is begin de jaren 2000 volledig gerestaureerd vanaf een slechte kas. Dus alles eraf en eruit en nieuwe stukken in gelast, nieuwe epoxylaag en nieuw kleurtje. Sindsdien is de wagen nooit meer ingeschreven, dus ik ben in feite de 2e officiële eigenaar .
Er moeten wel nog wat kleine werkjes en afwerking gebeuren, maar het is alvast plezant om ermee rond te toeren
Kheb er ook nog heel wat leuke onderdelen bij gekregen: 75% ZF sper, grote remmen met 4 pots klauwen uit een Volvo, een oliekoeler, 2* 48 webers en nog vele kleinere onderdelen.
Bij deze wil ik iedereen hier op het forum bedanken voor al die interessant info te posten, want ik heb hier heel wat uren/dagen doorgebracht om over m'n potentiële aankoop te beslissen.
Sinds een aantal jaren ben ik ook actief als rally co-piloot, eerst in Renault Clio's en de laatste jaren (Opel) achtertrekkers. Eerst met een relatief standaard Opel Manta 2.2, dan een prachtige Kadett 2.4 Euro Händler Team replica en nu ook een 'moderne' Manta met sequentiële bak en vette Spiess motor (die spijtiggenoeg de laatste wedstrijd gesneuveld is ).
Sinds een tijdje speelde ik met het idee om een Kadett C coupé te kopen omdat ik dit zo'n mooie en leuke auto vind. De bedoeling was om een 1200 te kopen met een goede basis en dan langzaam op te bouwen naar een GT/E replica. Maar na een tijdje zoeken en raad vragen aan kenners (en hier veel info te vinden op dit forum!!), kwam ik opeens op een echte GT/E niet zo ver hier vandaan.
Van het één kwam het ander en al snel was ik de gelukkige eigenaar van een GT/E C1, gemaakt in Antwerpen, eerste eigenaar ook West-Vlaming, eerste maal ingeschreven 11/1976, bouwjaar 77 volgens chassisnummer, met de letter A in koffer, 1900 op papier, maar wel met een C2 neus erop. De ruiten zijn blijkbaar wel afkomstig uit Nederland, want er staat volgens mij een kenteken op (LZ-13_RT).
De originele motor ligt er niet meer in, maar wel een 2.2 van in een Rekord en een 5-bak getrag. Ophanging is Bilstein rally.
De wagen is begin de jaren 2000 volledig gerestaureerd vanaf een slechte kas. Dus alles eraf en eruit en nieuwe stukken in gelast, nieuwe epoxylaag en nieuw kleurtje. Sindsdien is de wagen nooit meer ingeschreven, dus ik ben in feite de 2e officiële eigenaar .
Er moeten wel nog wat kleine werkjes en afwerking gebeuren, maar het is alvast plezant om ermee rond te toeren
Kheb er ook nog heel wat leuke onderdelen bij gekregen: 75% ZF sper, grote remmen met 4 pots klauwen uit een Volvo, een oliekoeler, 2* 48 webers en nog vele kleinere onderdelen.
Bij deze wil ik iedereen hier op het forum bedanken voor al die interessant info te posten, want ik heb hier heel wat uren/dagen doorgebracht om over m'n potentiële aankoop te beslissen.
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Belgische GT/E
Hi Timothy,
Dat is deze wagen dus:
gaaf om te zien dat hij weer opduikt. Alleen betwijfel ik of het een echte is. Volgens mij had de nederlandse
eigenaar toendertijd een ander verhaal maar dat moet ik dan even opzoeken voor je.
Dat is deze wagen dus:
gaaf om te zien dat hij weer opduikt. Alleen betwijfel ik of het een echte is. Volgens mij had de nederlandse
eigenaar toendertijd een ander verhaal maar dat moet ik dan even opzoeken voor je.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Re: Belgische GT/E
Leuk te zien dat er ineens weer ergens een Nederlandse wagen opduikt.
Veel succes en plezier ermee.
Veel succes en plezier ermee.
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
Re: Belgische GT/E
volgens da ik lees komen juist de ruiten uit nederland
staat in de tekst in antwerpen gemaakt en eerste eigenaar west Vlaming
ziet er trouwens leuke coupe uit
ben ook west Vlaming en t zitten er hier nog
grtz
staat in de tekst in antwerpen gemaakt en eerste eigenaar west Vlaming
ziet er trouwens leuke coupe uit
ben ook west Vlaming en t zitten er hier nog
grtz
OPEL FOREVER
Re: Belgische GT/E
Inderdaad.coupe78 schreef:volgens da ik lees komen juist de ruiten uit nederland
staat in de tekst in antwerpen gemaakt en eerste eigenaar west Vlaming
ziet er trouwens leuke coupe uit
ben ook west Vlaming en t zitten er hier nog
grtz
Is altijd Belgische wagen geweest, alleen de ruiten (en misschien nog enkele andere onderdelen?) komen uit Nederland
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: Belgische GT/E
Mooi ding! Heb alleen een vermoeden dat dit wel de lz-13-rt is, maar dan het Belgische chassisnr erin gekomen is, vanwege de invoer in belgie.
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: Belgische GT/E
_Timo_ schreef:
Van het één kwam het ander en al snel was ik de gelukkige eigenaar van een GT/E C1, gemaakt in Antwerpen, eerste eigenaar ook West-Vlaming, eerste maal ingeschreven 11/1976, bouwjaar 77 volgens chassisnummer, met de letter A in koffer, 1900 op papier, maar wel met een C2 neus erop. De ruiten zijn blijkbaar wel afkomstig uit Nederland, want er staat volgens mij een kenteken op (LZ-13_RT).
.
-
- C verslaafd
- Berichten: 578
- Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
- Locatie: heuvelland (belgie)
Re: Belgische GT/E
van waar ben je toevallig afkomstig dan als ik dat mag vragen?
het komt van een mede west Vlaming en ik denk niet zodanig ver van je uit de buurt?...
het komt van een mede west Vlaming en ik denk niet zodanig ver van je uit de buurt?...
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir
--
Wir leben und wir sterben hier
--
Wir leben und wir sterben hier
Re: Belgische GT/E
Kheb je een PM gestuurd.wallaysdieter schreef:van waar ben je toevallig afkomstig dan als ik dat mag vragen?
het komt van een mede west Vlaming en ik denk niet zodanig ver van je uit de buurt?...
Re: Belgische GT/E
Vandaag enkele uren bezig geweest met het rechterachterlicht dat niet werkte.
Lange tijd (en vele zekeringen) later uiteindelijk gevonden dat de aansluitingen van de nummerplaatverlichting verwisseld waren. Het metalen lipje maakte nu en dan contact met de bumper (wat normaal de bedoeling is) met een kortsluiting tot gevolg.
Je kan lang zitten zoeken op iets dat maar nu en dan voorkomt...
Lange tijd (en vele zekeringen) later uiteindelijk gevonden dat de aansluitingen van de nummerplaatverlichting verwisseld waren. Het metalen lipje maakte nu en dan contact met de bumper (wat normaal de bedoeling is) met een kortsluiting tot gevolg.
Je kan lang zitten zoeken op iets dat maar nu en dan voorkomt...
-
- C liefhebber
- Berichten: 183
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
- Locatie: meeuwen
Re: Belgische GT/E
welkom hier op het forum,
proficiat met je aankoop van je GTE...
heb deze ook zien staan en was inderdaad rap weg!
grtz
proficiat met je aankoop van je GTE...
heb deze ook zien staan en was inderdaad rap weg!
grtz
Re: Belgische GT/E
Dag 4 was ie al verkochtkadettcfreak schreef:welkom hier op het forum,
proficiat met je aankoop van je GTE...
heb deze ook zien staan en was inderdaad rap weg!
grtz
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: Belgische GT/E
Hallo Timothy,
WELKOM!!!
Mooie Kadett heb je gekocht zeg!
Hopelijk kunnen we hem aanschouwen tijdens de Kadett c meeting in Sevenum in het eerste weekend van juni
Groet Dennis
WELKOM!!!
Mooie Kadett heb je gekocht zeg!
Hopelijk kunnen we hem aanschouwen tijdens de Kadett c meeting in Sevenum in het eerste weekend van juni
Groet Dennis
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten