opelcorsa steld zich voor.

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
opelcorsa
C gevonden
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 06, 2013 8:21 pm
Locatie: Dirksland

opelcorsa steld zich voor.

Bericht door opelcorsa »

Ha kadett liefhebbers,

ik ben Bastiaan(23), kom uit Dirksland (Zuid-Holland)op Goeree Overflakkee.
vanaf vroeger, en nog steeds ben ik opgegroeid met opel en opels, mijn vader is autospuiter geweest bij de plaatstelijke opel dealer.
sinds een paar jaar spuit hij niet meer maar doet de schade expertises maken nog wel bij dezelfde garage. zodoende rijd de hele familie in opels.
zelf heb ik een corsa c gehad (1.7cdti) en nu een corsa d ecoflex.
nu hoorde ik van een collega dat een kennis van hem zijn c coupe wil wegdoen, ik heb foto's gevraagd en gekregen, en ik moet zeggen dat de coupe er best goed uitzag.
het gaat om een c coupe van 17-03-1977 met een 1200S automatic.1981 is de coupe op de naam van de huidige eigenaar gekomen. hemeltje mooi stoelen nog best netjes alle papieren aanwezig werkplaatsboekjes, reservewiel, krikje e.d. gewoon voor zover ik weet en kan zien origineel. volgens mij is het ook een c1 omdat de knipperlichten onder de bumper zitten. heeft 141000km gelopen.
auto heeft vanaf 95 niet meer gereden en altijd in de schuur gestaan. hij is geel met een zwarte bies op de zijkant en een zwart dak. de coupe vertoont de normale plekjes na zolang geen onderhoud (roest en dof). ik heb zin om de coupe te halen en op te knappen.
ik heb ook weleens gehoord dat een automaat carrosserie makkelijker om te bouwen is naar een zwaardere motor met 5bak is dat ook zo?
nu heb ik met dit soort auto's niet veel verstand (nog) van de waarde.
mijn vraag is dan ook wat denken jullie wat de waarde ong. is? het is denk ik wat moeilijk in te schatten zonder foto's(lukt niet) maar een indicatie is goed.
alvast bedankt voor de hulp, en wie weet hebben we er binnenkort een opeltje bij en dan ga ik zeker lid worden van de club!

wie weet tot over een paar jaar op de meetings(ik hoop het)
groetjes bastiaan
coupe c1 1.2S automatic in project (kanarie)
daily driver opel corsa D 1.3 ecoflex chipped
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door JvV »

Hi bastiaan, welkom hier. Je kunt ook de foto's naar mij mailen dan plaats ik ze wel voor je. 1.2 automaat heeft idd net als de 1.6 automaat een bredere tunnel.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
opelcorsa
C gevonden
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 06, 2013 8:21 pm
Locatie: Dirksland

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door opelcorsa »

JvV schreef:Hi bastiaan, welkom hier. Je kunt ook de foto's naar mij mailen dan plaats ik ze wel voor je. 1.2 automaat heeft idd net als de 1.6 automaat een bredere tunnel.
dankjewel, ja vind ik ook goed. alleen op je profiel kan ik je mail adres niet vinden?
coupe c1 1.2S automatic in project (kanarie)
daily driver opel corsa D 1.3 ecoflex chipped
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door Automatic-freak »

opelcorsa schreef:
JvV schreef:Hi bastiaan, welkom hier. Je kunt ook de foto's naar mij mailen dan plaats ik ze wel voor je. 1.2 automaat heeft idd net als de 1.6 automaat een bredere tunnel.
dankjewel, ja vind ik ook goed. alleen op je profiel kan ik je mail adres niet vinden?

Even op zijn naam klikken en je ziet een email-link staan; daar ook weer op klikken en je opent een emailbericht ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door JvV »

Hierbij de foto's van Sebastiaan. Best een net karretje.. zie wat werk aan de keienvanger en onderkant deur bestuurderszijde
weet ook niet hoe de kofferbak is of de dorpels aan de onderkant. Verder wel een pluspunt zo een mooi skai dakje. Die zou
ik zeker behouden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
opelcorsa
C gevonden
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 06, 2013 8:21 pm
Locatie: Dirksland

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door opelcorsa »

Bedankt om de foto's obline te zetten!
Ik ga de 22 zelf kijken met pa.
Maar weet iemand hoeveel de waarde is ongeveer, in deze staat?
Alvast badankt
coupe c1 1.2S automatic in project (kanarie)
daily driver opel corsa D 1.3 ecoflex chipped
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door JvV »

Tussen de 1500-2500 denk ik. Ligt aan staat van de dorpels/onderkant deuren het voorfront (keienvanger) en hoe erg het in de
kofferbak gesteld is. Het is een mooie bak wat ik je al zei. Mooi het skai leren dak. Dat zou ik echt behouden als ik jou was als je hem
koopt. Denk dat de eigenaar en misschien ook iets meer voor wilt hebben vanwege de emotionele band als je de wagen al zolang
in zijn bezit heeft.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door rellie kel »

Hallo Bastiaan,
WELKOM!!!
Leuke coupé heb je aangeschaft!
Zeker de moeite waard om er wat moois van te maken!!!
Groet Dennis
opelcorsa
C gevonden
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 06, 2013 8:21 pm
Locatie: Dirksland

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door opelcorsa »

rellie kel schreef:Hallo Bastiaan,
WELKOM!!!
Leuke coupé heb je aangeschaft!
Zeker de moeite waard om er wat moois van te maken!!!
Groet Dennis
He dennis dankjewel.
Ik heb hem nog niet aangeschaft ik ga 22juni kijken ik heb ook alleen de fotos nog maar gezien.
Maar ik heb er zeker wel zin in om er weer een kelf bakkie van te maken!
Omdat ik niet weet wat zo een coupe waard is in deze staat heb ik voor jullie via jasper de fotos geupload.
Heb jij mischien een indicatie voor mij?
hoe het met het chassis en draagarmen gesteld is weet ik pas de 22ste.
Voor de rest ziet hij er best goed uit vond ik.
coupe c1 1.2S automatic in project (kanarie)
daily driver opel corsa D 1.3 ecoflex chipped
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door Automatic-freak »

JvV schreef:Tussen de 1500-2500 denk ik. Ligt aan staat van de dorpels/onderkant deuren het voorfront (keienvanger) en hoe erg het in de
kofferbak gesteld is. Het is een mooie bak wat ik je al zei. Mooi het skai leren dak. Dat zou ik echt behouden als ik jou was als je hem
koopt. Denk dat de eigenaar en misschien ook iets meer voor wilt hebben vanwege de emotionele band als je de wagen al zolang
in zijn bezit heeft.
Denk dat je inderdaad te maken krijgt met een hogere emotionele waarde dan de werkelijke waarde.

Ik zie zowieso werk aan de bovenzijde voorschermen (bij paravan/onder voorruit).
Ga er maar vanuit dat de dorpels ook vervangen moeten worden gezien de staat van het front & vanwege het feit dat de portieren ook werk hebben.
Waarschijnlijk ook werk aan de a-stijlen(-bakjes).

Daarvan uitgaande (uiteraard ter plekke pas exact te bepalen) zit ik meer op een prijsidee van 1250 tot 1750 te denken afhankelijk van de werkelijk staat, maar je kunt het natuurlijk niet op de laatste euro's bekijken ...

Kijk anders eens bij mijn laatste restauratie van de gele coupé automatic ... en je zult veel overeenkomsten vinden :wink:

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
opelcorsa
C gevonden
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 06, 2013 8:21 pm
Locatie: Dirksland

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door opelcorsa »

Dankje erik voor de info!
Ja die lijken wel een beetje op elkaar he:) kan ik afentoe een beetje 'afkijken'!
Mooie coupe trouwens!! Khoop dat ik er ook zo iets moois van kan en gaat maken!
Als ik de dett heb dan maak ik een restauratie topic aan.
coupe c1 1.2S automatic in project (kanarie)
daily driver opel corsa D 1.3 ecoflex chipped
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door JvV »

Bastiaan heeft de wagen opgehaald en is meer en deel keihard.. alleen aan de onderzijdes is aardig
wat vliegroest te zien maar is meerendeel oppervlakkig..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door Automatic-freak »

Dat ziet er inderdaad toch wel aardig goed uit !!

Beetje veel olie en vettigheid, maar dat is ook wel makkelijk met alles losdraaien ... dan zit het tenminste niet vast !!

Mooie Coupé met veel potentie ... :wink:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
opelcorsa
C gevonden
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 06, 2013 8:21 pm
Locatie: Dirksland

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door opelcorsa »

Ja het viel gelukkig alles mee met rottige plekken, waarschijnlijk omdat de garagebox waar de coupe instond onder een flet was. Je hebt dan de verwarmingsbuizen e.d. boven het plafond lopen van de garagebox. Dus totaal niet vochtig! Ja het motorruim is egt heel erg vettig niet normaal!
Zaterdagmiddag een startaccu eraan gehad en alles werkte! Verlichting en radio e.d. en een goeie tik op de startmotor hielp die ook weer op gang;. Alleen het benzineslangetje naar de carb vervangen want die begin te lekken. Daarna gestart en na een paar keer hikken sloeg de motor aan. Even gewacht en de waterpomp sloeg ook aan. Perfect begin voor een goedde start!
Nu eerst mn sleutel hok in orde maken, verlichting en werkbank e.d. dan kunnen we eens wat plaatwerk eraf gaan halen om te kijken of ie egt overal nog zo hard is.
coupe c1 1.2S automatic in project (kanarie)
daily driver opel corsa D 1.3 ecoflex chipped
ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: opelcorsa steld zich voor.

Bericht door ArieBaars. »

Ziet er goed uit, keer iets anders zoals die automaatbak, skai dak!
Succes ermee!
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten