Nieuwe rijder erbij.
Moderator: JvV
Hoi hoi,
Mijn advies is schema erbij pakken of zekeringkapje uit de auto en dan op zoek naar de zekering welke bedoeld was voor de 'optie' radio.
Een geschakelde plus was vor de optie 'radio' standaard niet aanwezig. Ik meen dat dit pas later is bedacht.
Met de multimeter is echter snel een schakeldraad te bepalen.
Succes.
Mijn advies is schema erbij pakken of zekeringkapje uit de auto en dan op zoek naar de zekering welke bedoeld was voor de 'optie' radio.
Een geschakelde plus was vor de optie 'radio' standaard niet aanwezig. Ik meen dat dit pas later is bedacht.
Met de multimeter is echter snel een schakeldraad te bepalen.
Succes.
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do okt 08, 2009 12:33 am
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
-
- C gevonden
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:04 pm
- Locatie: dordrecht
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do okt 08, 2009 12:33 am
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Uhm gepuzzel??
Valt wel mee dacht ik zo..
Als er nergens spanning opstaat zou ik eerst even mijn zekeringen checken. Als dat niets helpt zal dat in het verleden wel een keer zijn kortgesloten of doorgeknipt. Als je je motorkap opent kan je heel makkelijk een ietwat dikkere draad (1,5 mm is zat als het alleen een radio betreft) door je schutbord steken en walla je hebt een constante + toch ?
Is bij de wat modernere auto's wel wat lastiger maar steld bij een coupé
Valt wel mee dacht ik zo..
Als er nergens spanning opstaat zou ik eerst even mijn zekeringen checken. Als dat niets helpt zal dat in het verleden wel een keer zijn kortgesloten of doorgeknipt. Als je je motorkap opent kan je heel makkelijk een ietwat dikkere draad (1,5 mm is zat als het alleen een radio betreft) door je schutbord steken en walla je hebt een constante + toch ?
Is bij de wat modernere auto's wel wat lastiger maar steld bij een coupé
GOD CREATED TURBO LAG, TO GIVE V-8s A CHANCE !!!
-
- C gevonden
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:04 pm
- Locatie: dordrecht
-
- C gevonden
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:04 pm
- Locatie: dordrecht
-
- C verslaafd
- Berichten: 913
- Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
- Locatie: Middelbeers
-
- C gevonden
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:04 pm
- Locatie: dordrecht
lol als je van benzinestation naar benzinestation rijd en je krijgt er dan nog steeds niet 3 liter bij... dan mag ik toch wel spreken dat die vol zit?Daan D schreef:Dat wil niet per definitie zeggen dat hij volzit, hoor. Ligt gewoon aan de kromming van de vulhals, waardoor het tankpistool afslaat. Kan ook bij een lege tank makkelijk voorkomen.rsvanderaa schreef:...Hij slaat namelijk af bij het tanken.
De echte oldtimerrijder kan niet zonder vette bankrekening of gereedschapskar!
wat ze denk ik bedoelen is dat je bij een c kadettje de slang er eigenlijk nooit helemaal in moet dan, de vulhals van een kadett past niet zo mooi bij de slang, ik merk zelf altijd als ik de slang 5cm terug trek dat hij de tank dan veel beter vol gooit dan wanneer ik de slang helemaal erin doe, dan slaat hij heel vaak af terwijl die net half vol zit.
maar je kunt ook gewoon een jerrycan in de auto gooien, en de tank een keertje leeg rijde (wel zeker zorgen voor een goed filter in je benzine lijn)
dan weet je ook meteen tot hoever je kunt gaan met je metertje.
een 1200 kan verder geen kwaad om leeg te rijden, alleen met elektrische benzine pompen is het niet aan te raden.
maar je kunt ook gewoon een jerrycan in de auto gooien, en de tank een keertje leeg rijde (wel zeker zorgen voor een goed filter in je benzine lijn)
dan weet je ook meteen tot hoever je kunt gaan met je metertje.
een 1200 kan verder geen kwaad om leeg te rijden, alleen met elektrische benzine pompen is het niet aan te raden.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Ach dat is wel vaker met oudere auto's: ontluchting en vorm van de hals zijn niet ideaal. Gevolg is dat je, als je de tuit te ver in de hals duwt dat de lucht er niet uit kan en je dus eigenlijk je benzine pompt op de bel lucht.
Gevolg is dat de pomp afslaat omdat hij benzine raakt. en bij sommige auto's (gelukkig NIET bij kadett) krijg je dan ook een klots benzine terug omdat de bel lucht (met daarop dus de benzine) terug komt via de hals...
Heb ervaring jaren pompbediende geweest
Gevolg is dat de pomp afslaat omdat hij benzine raakt. en bij sommige auto's (gelukkig NIET bij kadett) krijg je dan ook een klots benzine terug omdat de bel lucht (met daarop dus de benzine) terug komt via de hals...
Heb ervaring jaren pompbediende geweest
-
- C gevonden
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:04 pm
- Locatie: dordrecht
Re: Nieuwe rijder erbij.
Lol... ik heb door deze auto alleen nog maar ruzie gehad....
De echte oldtimerrijder kan niet zonder vette bankrekening of gereedschapskar!
Re: Nieuwe rijder erbij.
en toch hou je der van ? et zijn net kinderen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten