Vitamine C...
Moderator: JvV
-
- C gestoord
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Vitamine C...
Hallo!
Ik ben redelijk nieuw hier, maar voel me al wel echt thuis! Rellie Kel en Kruut hebben me aardig op weg geholpen; thanks!
Hoe zal ik beginnen... heel simpel: C is denk ik gewoon een levensbehoefte!
Bij mij begon het op 11 jarige leeftijd tijdens een vakantie in Duitsland. Met pa & broer -met de C-sedan- een dagje er tussenuit naar F1 op de Hockenheimring. Er werd ook een GT/E race gehouden waar 'onze' Jan Lammers voor onze ogen spinde. Dit was in 1977.... In mijn herinnering zag dat er ongeveer zo uit:
Meer info/plaatjes over AVD-Opel-Pokal: http://www.kadettc.de/motorsport/avdopelpokal1977.html
Eenzelfde geel/zwarte GT/E kon ik later op 16/17 jarige leeftijd wekelijks bewonderen na het stappen. De gebroeders Tinkhof werkten op vrijdagavond in de Harteveld snackbar (haven Vlaardingen). Altijd veel lol en 1 van de broers heeft me een keer 's nachts 'getrakteerd' op een rondje door Vlaardingen. Dat bleef wel hangen. Als je vervolgens op 18 jarige leeftijd zelf aan een auto toe bent, is er maar 1 keus: een Kadett Coupé! Voor de GT/E van Ton Tinkhof had ik het geld niet... ik had maar 2000 gulden en zat dus met een gat van zo'n 4000. Later hoorde ik dat hij voor een flink stuk minder was verkocht & weer een week later ondersteboven in de krant stond.
Kreeg redelijk recent dit kranteknipsel van 5 juni 1986 van Ton! [en het originele artikel online kunnen vinden! 04-2015...]
1985: Het werd dus een 1.2 van 1976, met linnendak, sierranden, maar wel SR wielen. Nieuwe spatborden moesten er toen al op en het idee was om 'm in 2 kleuren te laten spuiten. De bumper van een Volvo heeft destijds verandering in de plannen gebracht... Na de -redelijk heftige- aanrijding, dacht ik bij het uitstappen dat het nog wel mee viel, maar het bleek dat ik naar de verkeerde (linker)kant zat te kijken. Hij was rechts geraakt & de surfdragers in de kofferbak waren naar de andere zijde doorgedrukt...
Hier een fotootje van de 'Volvo kant'....
Eigenlijk was'tie totalloss, maar goed, geen geld voor reparatie of andere auto, dus dan maar zelf uitdeuken... Om 'm vervolgens maar 1 kleur te geven, hadden m'n surfmaatje & ik het plan opgevat om 'm matzwart, jawel gewoon buiten met een kwast, te maken. Na de motorkap zijn we maar gestopt; het zag er niet uit & het waaide sowieso te hard... Nadat alle verfstrepen en zandkorrels weer weggeschuurd waren, hebben we 'm vervolgens in de garage van z'n ouders redelijk stofvrij met een rollertje (...) in de lak gezet.
Zo heb ik 'm uiteindelijk tot aan het eind van m'n studie kunnen rijden. Voor het begin van m'n studie ook nog zelf gas er in gebouwd; m'n pa wilde de wegenbelasting wel 'sponsoren'... Veel vakantieplezier ook; Frankrijk, Spanje, altijd met surfplank & rechterstoel er uit zodat daar een plank naar de achterbank + luchtbed in kon. Een paar keer een ander 1.2 blok er in voor honderd gulden en dan reed'ie weer als een zonnetje!
Het witte dashboard spiegelde toch teveel & het stuur ook maar gelijk ander kleurtje gegeven...
Surfmaatje Frank & Xandra zagen m'n QP 's ochtends vroeg in Sète (Z-Frankrijk) staan & 'vonden' mij op het toch best schone strand-toilet.
Dit was nog tijdens een stage in Lyon... hoef ik tegenwoordig niet meer mee thuis te komen!
Direct na m'n studie in 1991 vond ik een '77-er en die was echt heel hard. Wel de destijds nieuwe spatbordjes van eerste C1 over gezet, alsook zijruitjes, sportstuurtje & ASS-stoel. En natuurlijk de gas-installatie... Ook weer veel (vakantie)kilometers mee gereden.
Na vakantie in Elba/Italie via de Kleine St. Bernardpas nog even 2 dagen zomersnowboarden in Tignes:
En alle vakanties beginnen & eindigen altijd bij Winzo ijssalon in Vlaardingen...
Via Opeldealer Van der Kooij in Vlaardingen nog de originele GT/E-geel kleur kunnen achterhalen (nog geen C-forum toen...) en de auto over laten spuiten.
Toen ik een auto van de zaak kreeg, heeft een vriend er nog een aantal jaar aardig wat woon-werk kilometers mee gereden.
Een rode 3e Coupé heb ik later nog van m'n 1e vriendinnetje gekocht, ook maar kort gehad, die QP. Net 't vrijwaringsbewijs gevonden: dat was dus de DF-66-GJ.
En ook een foto van de nieuwe eigenaresse toen ze 'm van mij kocht; dat was 11 juni 1999, 1 week nadat ze haar rijbewijs had gehaald:
Tjah... en dan gaat het een flink aantal jaar later toch ineens weer kriebelen... Maar dit keer eindelijk wel op zoek naar een echte C1 GT/E natuurlijk.
Rellie Kel heeft me super geholpen met veel informatie. Ik heb er 2 in Nederland gezien & 1 zelfs in Zweden wezen bekijken. https://picasaweb.google.com/1016173800 ... pingZweden Die Zweedse had aantoonbaar 25 jaar stil gestaan, maar helaas klopte de beschrijving vooraf niet met de staat van de auto ter plaatse. Had al transport geregeld met een lege bloemenwagen naar Nederland, maar dit was 'm duidelijk dus niet.
De Zwitserse GT/E die ineens op autoscout.ch stond (= aparte site voor Zwitserland), was veelbelovend. Lang gesproken met de eigenaar (toch handig die stage in Frankrijk...) en hij wilde 'm ook alleen aan een echte liefhebber verkopen. De handelaar die als 1e kwam kijken heeft hij dan ook weggestuurd & toen was ik aan de beurt. Van te voren wel 140MB aan gedetailleerde foto's ontvangen (dat leer je wel...) en vervolgens een ticket geboekt naar Geneve. Een collega kwam de bewuste donderdag (15.4.'10) melden dat Schiphol dichtging. Dacht eerst dat 't een late aprilgrap was, maar het bleek dus door de aswolk vanuit IJsland te komen... Gelukkig een slaaptrein kunnen boeken & werd dus om 9u 's ochtends door een ronkend Kadettje bij lokaal treinstation opgehaald. De rit van het meer naar het dorpje 'boven' bleek een oude berg-rallye route te zijn die de (ex-)eigenaar duidelijk vaker had gereden (Le Landeron - Lignieres classique: http://www.youtube.com/watch?v=Mtceq8aWr78). Ik heb er de hele tijd met een flinke glimlach naast gezeten.
Het verhaal van de rit naar Rotterdam & de import van deze Zwitserse GT/E zal ik binnenkort nog uitwerken.
Het Nederlandse kenteken zit er ondertussen wel op!
Ik kom 'm graag een keer laten zien op 1 van de Kadett-meetings!
Groeten van Martin, bloedgroep C.
En jawel; vanaf vandaag ook 'officieus' met blauw platen! Toch wel veel mooier...
Ik ben redelijk nieuw hier, maar voel me al wel echt thuis! Rellie Kel en Kruut hebben me aardig op weg geholpen; thanks!
Hoe zal ik beginnen... heel simpel: C is denk ik gewoon een levensbehoefte!
Bij mij begon het op 11 jarige leeftijd tijdens een vakantie in Duitsland. Met pa & broer -met de C-sedan- een dagje er tussenuit naar F1 op de Hockenheimring. Er werd ook een GT/E race gehouden waar 'onze' Jan Lammers voor onze ogen spinde. Dit was in 1977.... In mijn herinnering zag dat er ongeveer zo uit:
Meer info/plaatjes over AVD-Opel-Pokal: http://www.kadettc.de/motorsport/avdopelpokal1977.html
Eenzelfde geel/zwarte GT/E kon ik later op 16/17 jarige leeftijd wekelijks bewonderen na het stappen. De gebroeders Tinkhof werkten op vrijdagavond in de Harteveld snackbar (haven Vlaardingen). Altijd veel lol en 1 van de broers heeft me een keer 's nachts 'getrakteerd' op een rondje door Vlaardingen. Dat bleef wel hangen. Als je vervolgens op 18 jarige leeftijd zelf aan een auto toe bent, is er maar 1 keus: een Kadett Coupé! Voor de GT/E van Ton Tinkhof had ik het geld niet... ik had maar 2000 gulden en zat dus met een gat van zo'n 4000. Later hoorde ik dat hij voor een flink stuk minder was verkocht & weer een week later ondersteboven in de krant stond.
Kreeg redelijk recent dit kranteknipsel van 5 juni 1986 van Ton! [en het originele artikel online kunnen vinden! 04-2015...]
1985: Het werd dus een 1.2 van 1976, met linnendak, sierranden, maar wel SR wielen. Nieuwe spatborden moesten er toen al op en het idee was om 'm in 2 kleuren te laten spuiten. De bumper van een Volvo heeft destijds verandering in de plannen gebracht... Na de -redelijk heftige- aanrijding, dacht ik bij het uitstappen dat het nog wel mee viel, maar het bleek dat ik naar de verkeerde (linker)kant zat te kijken. Hij was rechts geraakt & de surfdragers in de kofferbak waren naar de andere zijde doorgedrukt...
Hier een fotootje van de 'Volvo kant'....
Eigenlijk was'tie totalloss, maar goed, geen geld voor reparatie of andere auto, dus dan maar zelf uitdeuken... Om 'm vervolgens maar 1 kleur te geven, hadden m'n surfmaatje & ik het plan opgevat om 'm matzwart, jawel gewoon buiten met een kwast, te maken. Na de motorkap zijn we maar gestopt; het zag er niet uit & het waaide sowieso te hard... Nadat alle verfstrepen en zandkorrels weer weggeschuurd waren, hebben we 'm vervolgens in de garage van z'n ouders redelijk stofvrij met een rollertje (...) in de lak gezet.
Zo heb ik 'm uiteindelijk tot aan het eind van m'n studie kunnen rijden. Voor het begin van m'n studie ook nog zelf gas er in gebouwd; m'n pa wilde de wegenbelasting wel 'sponsoren'... Veel vakantieplezier ook; Frankrijk, Spanje, altijd met surfplank & rechterstoel er uit zodat daar een plank naar de achterbank + luchtbed in kon. Een paar keer een ander 1.2 blok er in voor honderd gulden en dan reed'ie weer als een zonnetje!
Het witte dashboard spiegelde toch teveel & het stuur ook maar gelijk ander kleurtje gegeven...
Surfmaatje Frank & Xandra zagen m'n QP 's ochtends vroeg in Sète (Z-Frankrijk) staan & 'vonden' mij op het toch best schone strand-toilet.
Dit was nog tijdens een stage in Lyon... hoef ik tegenwoordig niet meer mee thuis te komen!
Direct na m'n studie in 1991 vond ik een '77-er en die was echt heel hard. Wel de destijds nieuwe spatbordjes van eerste C1 over gezet, alsook zijruitjes, sportstuurtje & ASS-stoel. En natuurlijk de gas-installatie... Ook weer veel (vakantie)kilometers mee gereden.
Na vakantie in Elba/Italie via de Kleine St. Bernardpas nog even 2 dagen zomersnowboarden in Tignes:
En alle vakanties beginnen & eindigen altijd bij Winzo ijssalon in Vlaardingen...
Via Opeldealer Van der Kooij in Vlaardingen nog de originele GT/E-geel kleur kunnen achterhalen (nog geen C-forum toen...) en de auto over laten spuiten.
Toen ik een auto van de zaak kreeg, heeft een vriend er nog een aantal jaar aardig wat woon-werk kilometers mee gereden.
Een rode 3e Coupé heb ik later nog van m'n 1e vriendinnetje gekocht, ook maar kort gehad, die QP. Net 't vrijwaringsbewijs gevonden: dat was dus de DF-66-GJ.
En ook een foto van de nieuwe eigenaresse toen ze 'm van mij kocht; dat was 11 juni 1999, 1 week nadat ze haar rijbewijs had gehaald:
Tjah... en dan gaat het een flink aantal jaar later toch ineens weer kriebelen... Maar dit keer eindelijk wel op zoek naar een echte C1 GT/E natuurlijk.
Rellie Kel heeft me super geholpen met veel informatie. Ik heb er 2 in Nederland gezien & 1 zelfs in Zweden wezen bekijken. https://picasaweb.google.com/1016173800 ... pingZweden Die Zweedse had aantoonbaar 25 jaar stil gestaan, maar helaas klopte de beschrijving vooraf niet met de staat van de auto ter plaatse. Had al transport geregeld met een lege bloemenwagen naar Nederland, maar dit was 'm duidelijk dus niet.
De Zwitserse GT/E die ineens op autoscout.ch stond (= aparte site voor Zwitserland), was veelbelovend. Lang gesproken met de eigenaar (toch handig die stage in Frankrijk...) en hij wilde 'm ook alleen aan een echte liefhebber verkopen. De handelaar die als 1e kwam kijken heeft hij dan ook weggestuurd & toen was ik aan de beurt. Van te voren wel 140MB aan gedetailleerde foto's ontvangen (dat leer je wel...) en vervolgens een ticket geboekt naar Geneve. Een collega kwam de bewuste donderdag (15.4.'10) melden dat Schiphol dichtging. Dacht eerst dat 't een late aprilgrap was, maar het bleek dus door de aswolk vanuit IJsland te komen... Gelukkig een slaaptrein kunnen boeken & werd dus om 9u 's ochtends door een ronkend Kadettje bij lokaal treinstation opgehaald. De rit van het meer naar het dorpje 'boven' bleek een oude berg-rallye route te zijn die de (ex-)eigenaar duidelijk vaker had gereden (Le Landeron - Lignieres classique: http://www.youtube.com/watch?v=Mtceq8aWr78). Ik heb er de hele tijd met een flinke glimlach naast gezeten.
Het verhaal van de rit naar Rotterdam & de import van deze Zwitserse GT/E zal ik binnenkort nog uitwerken.
Het Nederlandse kenteken zit er ondertussen wel op!
Ik kom 'm graag een keer laten zien op 1 van de Kadett-meetings!
Groeten van Martin, bloedgroep C.
En jawel; vanaf vandaag ook 'officieus' met blauw platen! Toch wel veel mooier...
Laatst gewijzigd door MartinGTE op za apr 04, 2015 4:28 pm, 40 keer totaal gewijzigd.
-
- C gestoord
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
- Locatie: Posterholt (L)
- Contacteer:
Re: Vitamine C...
Welcome Martin... en kom maar naar Sevenum!!!
Greetz,
Bear
ps leuke foto's!!
Greetz,
Bear
ps leuke foto's!!
Tex:
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
-
- C verslaafd
- Berichten: 913
- Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
- Locatie: Middelbeers
Re: Vitamine C...
welkom op t forum, mooi verhaal...
tot op meetings...
gr. sjonnie...
tot op meetings...
gr. sjonnie...
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Vitamine C...
Hele mooie voorstel-ronde, waren ze allemaal maar zo uitgebreid !!
Ziet er zeker uit als een hele mooie GT/E met een apart verhaal er achter; SUPER !!
Mvg Erik
Ziet er zeker uit als een hele mooie GT/E met een apart verhaal er achter; SUPER !!
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Re: Vitamine C...
Hoi Martin!
Welkom op het forum!!!
Wat een super leuk verhaal om te lezen! (lijkt me een mooi verhaal voor in het clubblad Dennis!)
Ik ben benieuwd naar het verhaal over de terugrit naar Nederland en natuurlijk zouden wij het allemaal super vinden om de GTE live te mogen bewonderen op Sevenum bijv!
Weet je meer van de geschiedenis van de Kadett? Is hij gerestaureerd?
Groetjes Mieke!
Welkom op het forum!!!
Wat een super leuk verhaal om te lezen! (lijkt me een mooi verhaal voor in het clubblad Dennis!)
Ik ben benieuwd naar het verhaal over de terugrit naar Nederland en natuurlijk zouden wij het allemaal super vinden om de GTE live te mogen bewonderen op Sevenum bijv!
Weet je meer van de geschiedenis van de Kadett? Is hij gerestaureerd?
Groetjes Mieke!
-
- C gestoord
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Vitamine C...
Hi!
Bedankt voor alle leuke reakties.
Kadettje heeft in Zwitserland 4 eigenaren gehad waarvan 2 binnen dezelfde familie & de laatste eigenaar had 'm vanaf 1992 & laten overspuiten. Het idee was er om lokaal mee op een circuit te rijden, dus vering/schokbrekers/semi-slicks en 2L motor zijn er op/in gekomen. Toen ging echter 't circuit daar dicht & is er af en toe op een circuit in Frankrijk mee gereden. De originele 1.9 staat overigens al op een pallet klaar om deze kant op te komen; moet er wel weer in! Ik heb 2 plekjes gezien (binnenkant spatbord/motorruimte) waar een plaatje in is gelast; dat is door een lokaal autobedrijf gebeurd. Zwitsers wetgeving schijnt daar nogal erg precies in te zijn... Dat overspuiten is overigens 12 jaar geleden al gedaan!
De vorige eigenaar is nog bezig om de historie compleet te maken & heeft ook contact gehad met de 1e eigenaar. Ook leuk om die emailwisseling te lezen, maar da's dus in het Frans... Eerste eigenaar is er zelfs een x -met 2 kleine kinderen- mee naar Calibrie geweest (Zuid Italie). Dat is 1500km enkele reis & van die 4000 toeren bij zo'n 110 km/u die de korte eindoverbrenging met zich meebrengt, was ik na 900km Zwitersland->NL al 2 dagen doof...
Heb trouwens wat meer foto's en alle pagina's uit het ingevulde onderhoudsboekje (105.000km in 1989 is de laatste pagina!) op Picasa https://goo.gl/photos/rndVSHaS2cqCT2kR7 gezet. Voor de liefhebbers!
Binnenzijde moet wel nog 'mooi' gemaakt worden, de geel/zwart geblokte stof van de achterbank is nogal verkleurd! Ga ik Mieke nog even pm over sturen.
Groeten en tot later!
Martin
Bedankt voor alle leuke reakties.
Kadettje heeft in Zwitserland 4 eigenaren gehad waarvan 2 binnen dezelfde familie & de laatste eigenaar had 'm vanaf 1992 & laten overspuiten. Het idee was er om lokaal mee op een circuit te rijden, dus vering/schokbrekers/semi-slicks en 2L motor zijn er op/in gekomen. Toen ging echter 't circuit daar dicht & is er af en toe op een circuit in Frankrijk mee gereden. De originele 1.9 staat overigens al op een pallet klaar om deze kant op te komen; moet er wel weer in! Ik heb 2 plekjes gezien (binnenkant spatbord/motorruimte) waar een plaatje in is gelast; dat is door een lokaal autobedrijf gebeurd. Zwitsers wetgeving schijnt daar nogal erg precies in te zijn... Dat overspuiten is overigens 12 jaar geleden al gedaan!
De vorige eigenaar is nog bezig om de historie compleet te maken & heeft ook contact gehad met de 1e eigenaar. Ook leuk om die emailwisseling te lezen, maar da's dus in het Frans... Eerste eigenaar is er zelfs een x -met 2 kleine kinderen- mee naar Calibrie geweest (Zuid Italie). Dat is 1500km enkele reis & van die 4000 toeren bij zo'n 110 km/u die de korte eindoverbrenging met zich meebrengt, was ik na 900km Zwitersland->NL al 2 dagen doof...
Heb trouwens wat meer foto's en alle pagina's uit het ingevulde onderhoudsboekje (105.000km in 1989 is de laatste pagina!) op Picasa https://goo.gl/photos/rndVSHaS2cqCT2kR7 gezet. Voor de liefhebbers!
Binnenzijde moet wel nog 'mooi' gemaakt worden, de geel/zwart geblokte stof van de achterbank is nogal verkleurd! Ga ik Mieke nog even pm over sturen.
Groeten en tot later!
Martin
Laatst gewijzigd door MartinGTE op ma aug 13, 2018 3:35 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: Vitamine C...
Hallo Martin,
WELKOM!!!
Dat is inderdaad een leuke en complete voorstelling. Maarja dan ben je ook al eeen tijdje bekend met de C Kadett, dan is er ook al meer te vertellen.
En graag gedaan om je met de GT/E info te kunnen helpen. Als je nou een ander type Kadett gezocht had (Coach, Special o.i.d.) was het wat lastiger geweest om je van info te voorzien. Ben namelijk zelf ook mee Rallye en GT/E gericht...
Groetjes en tot op Sevenum zou ik zeggen.
Dennis
WELKOM!!!
Dat is inderdaad een leuke en complete voorstelling. Maarja dan ben je ook al eeen tijdje bekend met de C Kadett, dan is er ook al meer te vertellen.
En graag gedaan om je met de GT/E info te kunnen helpen. Als je nou een ander type Kadett gezocht had (Coach, Special o.i.d.) was het wat lastiger geweest om je van info te voorzien. Ben namelijk zelf ook mee Rallye en GT/E gericht...
Groetjes en tot op Sevenum zou ik zeggen.
Dennis
Re: Vitamine C...
Wauw, Knap werk!
Mijn complimenten
Mijn complimenten
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Re: Vitamine C...
Mooi verhaal man!! In Zwitserland zijn de mensen volgens mij véél zuiniger op hun auto's, de Caravan die ik gehad heb (uit Zwitserland) was ook nog in goede staat, wordt op dit moment (door een vriend van mij, die hem heeft overgenomen) gerestaureerd, en zal waarschijnlijk deze zomer ook weer in Sevenum te zien zijn...
Nog Kadett c loos...huidig projekt
Re: Vitamine C...
Mooi verhaal,
veel succes ermee en we gaan je zien
veel succes ermee en we gaan je zien
Re: Vitamine C...
Hoi hoi welkom hier en echt een leuke post ziet er echt allemaal gezellig uit had echt zoon reclame filmpje kunnen zijn van koop een c kadett en het leven wordt een stuk zonniger
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Vitamine C...
Welkom! Hoop dat je wat aan alle informatie hebt wat ik je heb toegezonden!.
Gr, Jasper
Gr, Jasper
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
-
- C gestoord
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Vitamine C...
Hallo Mannen & Mieke(!),
Moet ik hier nog wel even kwijt hoor; 'onze' Kadett Club is helemaal top, was na het online lidmaatschap ook echt lid geworden & dus ook al wat clubbladen met leuk leesvoer thuis gehad. Het forum & de online contacten zijn echter een ervaring apart; van 'hoe herken ik een echte GT/E', via Adrema ontsleuteling (thanks Jasper!) tot de super tip van Mieke om de geblokte stof binnenste buiten te keren: ALLEMAAL HELEMAAL GOED!
Groeten & bedankt! Martin
Moet ik hier nog wel even kwijt hoor; 'onze' Kadett Club is helemaal top, was na het online lidmaatschap ook echt lid geworden & dus ook al wat clubbladen met leuk leesvoer thuis gehad. Het forum & de online contacten zijn echter een ervaring apart; van 'hoe herken ik een echte GT/E', via Adrema ontsleuteling (thanks Jasper!) tot de super tip van Mieke om de geblokte stof binnenste buiten te keren: ALLEMAAL HELEMAAL GOED!
Groeten & bedankt! Martin
Laatst gewijzigd door MartinGTE op vr apr 30, 2010 12:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: Vitamine C...
Welkom op het forum, en inderdaad een mooi verhaal.
Persoonlijk had ik een oldtimer kenteken aangevraagd in plaats van het moderne kenteken, maar de auto wordt er niet minder mooi van.
Persoonlijk had ik een oldtimer kenteken aangevraagd in plaats van het moderne kenteken, maar de auto wordt er niet minder mooi van.
-
- C gestoord
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Vitamine C...
Hi Erik! Onderstaand bericht had ik al eerder bij 'aktieve NL kentekens' geplaatst:
groeten, MartinMartin66 schreef:had ik ook ECHT wel gewild... maar deze C1 is volgens Opel in okt '77 van de band gelopen & net te laat in maart '78 op kenteken gezet in Zwitserland. Zelfs met de bevestiging van Opel/GM dat het echte bouwjaar '77 is heeft de RDW niets te maken. alleen de 1e toelating is van belang. na 1-1-78 gelden de nieuwe gele platen & mag je dus geen historisch kenteken aanvragen. heb nog wel met FEHAC gesproken en die zijn dus aan het lobbyen om het jaartal voor oldtimer kentekens wat naar boven bij te stellen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten