Even voorstellen

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Even voorstellen

Bericht door erny70 »

De laatste tijd ben ik steeds vaker op dit forum aan het neuzen en zie steeds mensen die zich voorstellen, dus kan ik natuurlijk niet achterblijven hé.

Ernst Bloemendaal is de naam aka erny70 woonachtig in apeldoorn en dit is m'n huidige "projekt"

Afbeelding

De ATS jes zijn nog een erfenis van m'n vorige (geheel gerestaureerde) projekt (RIP)

Afbeelding

De velgjes zijn tijdelijk omdat ik iemand heb gematst door m'n originele velgjes met slechte banden te ruilen met E-Kadett velgen met iets meer profiel banden, alleen bleken die velgen nogal strak op de voornaven te klemmen, zodat ik ze er weer met een poulietrekker af heb moeten halen. Weer wat geleerd :-(

Dit alles omdat deze velgen er tzt onder komen, als ik tenminste op een redelijke manier aan de geschikte wielmoeren kan komen

Afbeelding

Ik heb veel onderdelen van de gele over gezet omdat ik geel blauw wel een leuke combi vind, en ben toen ik de gele nog reed begonnen met het laten reviseren en opvoeren van een 1.2S blokje bij Bert Hijnekamp in wageningen.
Toen dit blokje klaar was had ik een ongeluk gehad met de gele en heb ik hem (achteraf niet nodig) gestript en afgevoerd.
En ben toen op zoek gegaan naar een harde vervanger, het moest weer een 1200 Sedan worden, en na een tijdje zoeken vond ik er één op marktplaats, dat is dus m'n huidige dettje.

Het blokje heb ik na een grondige schoonmaak van de motorruimte er in gebouwd en heb er in het begin nogal wat problemen mee gehad, wat uiteindelijk kwam door verkeerde kleppen.
Deze kleppen waren afkomstig uit een vauxhall motor en omdat ze 6 mm langer zijn dan de opel 1200 kleppen was er bijna geen veerspanning en zijn de kleppen gaan zweven waardoor de uitlaatklep van de eerste cilinder z'n wigjes bijna verloor en iets hoger op de klep weer vast zijn gaan klemmen.
Na contact met Bert kon ik er mee langs komen en heeft hij het probleem verholpen, en konden we vaststellen dat het blokje noch de kop schade hadden op gelopen.
Alhoewel .... door het bokkige lopen had de koppeling nogal op z'n donder gehad, en die vloog er dus in budel uit tijdens de sprint, maar dat hebben we (met vakkundige hulp) daar op een geweldige manier opgelost, door er een bijna versleten exemplaar in te zetten die ik trouwens ook nog kostenloos kreeg van één van de handelaren daar.

Nu liep het blokje goed en kon er worden gekeken naar verdere mogelijkheden.
Ik had al een tijdje een setje solexen liggen met een spruitstuk, en heb dat maar eens helemaal netjes gemaakt en er op gezet.

Afbeelding

Dat loopt super, en dat zal het verbruik ook wel doen, maar dat wist ik van te voren.

Tsja zo staat mijn kadett er dus bij momenteel, en plannen zijn er genoeg, alleen ontbreekt het momenteel aan geld en tijd ivm de opgroeiende (lees duurder wordende) kinderen.
Maar mocht ik de loterij winnen, dan lijkt het me super om (eigenwijs als ik ben) er eens een 1200 16V blokje in te zetten onder het motto zo licht mogelijk en toch nog wat pk's

Afbeelding

Eerst dit blokje maar eens tot het uiterste kietelen, de poorten ga ik nog flowen en blueprinten en uiteindelijk moet er een weber op komen, dan is ie volgens mij op alle punten redelijk optimaal qua vermogen.
btw: als iemand interesse heeft in de dubbele solex set, hij is te koop, dus stuur maar ff een pb-tje hier over als je interesse hebt.

Volgend seizoen hoop ik weer veel meetings en ritten bij te wonen dus zien we elkaar dan wel weer, en tot die tijd spreken we elkaar hier op het forum nog genoeg denk ik
Laatst gewijzigd door erny70 op di mei 24, 2011 9:51 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: Even voorstellen

Bericht door Joepp »

Goh Ernst, dacht dat jij je toch al laaang had voorgesteld!
Welkom!

Tot volgend seizoen en we'll keep in touch @ hyves,

Groeten Joep
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
nilly
C liefhebber
Berichten: 180
Lid geworden op: vr nov 13, 2009 9:20 am

Re: Even voorstellen

Bericht door nilly »

hoi hoi welkom :!: :!:
mooie velgen welke zij het :?:
ene leuke auto groeten roy
Afbeelding
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Even voorstellen

Bericht door erny70 »

nilly schreef:hoi hoi welkom :!: :!:
mooie velgen welke zij het :?:
ene leuke auto groeten roy
Die gele velgen zijn ats-jes 13"x 6 J, en komen over een tijdje te koop.
De andere zijn Ronal velgen in de zelfde maten, en komen van een BMW 2002 af.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Even voorstellen

Bericht door erny70 »

Joepp schreef:Goh Ernst, dacht dat jij je toch al laaang had voorgesteld!
Welkom!

Tot volgend seizoen en we'll keep in touch @ hyves,

Groeten Joep
Ik loop al wel heel lang mee in de c-kadett wereld, maar op dit forum ben ik nog niet zo lang, en omdat ik er de laatste tijd veel zit te lezen (lees leren) leek het me normaal dat ik me ff voor zou stellen.
Hyves is een beetje (te) rustig, er komen nog wel steeds nieuwe leden bij, maar verder gebeurt er niet zo veel, en hier dus wel, vandaar dat ik hier aan beland ben :-)
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door rellie kel »

Hoi Ernst,
WELKOM!!!
Zo blijven we allemaal lekker bezig met c Kadett.
Of achter de pc, of met de c zelf.
Groet Dennis
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Amstel »

welkom hier
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten