Ernst Bloemendaal is de naam aka erny70 woonachtig in apeldoorn en dit is m'n huidige "projekt"
![Afbeelding](http://94.100.114.68/1022700001-1022750000/1022716601-1022716700/1022716637_5_ANRT.jpeg)
De ATS jes zijn nog een erfenis van m'n vorige (geheel gerestaureerde) projekt (RIP)
![Afbeelding](http://94.100.122.164/68500001-68550000/68538601-68538700/68538650_5_wHom.jpeg)
De velgjes zijn tijdelijk omdat ik iemand heb gematst door m'n originele velgjes met slechte banden te ruilen met E-Kadett velgen met iets meer profiel banden, alleen bleken die velgen nogal strak op de voornaven te klemmen, zodat ik ze er weer met een poulietrekker af heb moeten halen. Weer wat geleerd
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Dit alles omdat deze velgen er tzt onder komen, als ik tenminste op een redelijke manier aan de geschikte wielmoeren kan komen
![Afbeelding](http://94.100.120.171/96300001-96350000/96338201-96338300/96338245_5_zotv.jpeg)
Ik heb veel onderdelen van de gele over gezet omdat ik geel blauw wel een leuke combi vind, en ben toen ik de gele nog reed begonnen met het laten reviseren en opvoeren van een 1.2S blokje bij Bert Hijnekamp in wageningen.
Toen dit blokje klaar was had ik een ongeluk gehad met de gele en heb ik hem (achteraf niet nodig) gestript en afgevoerd.
En ben toen op zoek gegaan naar een harde vervanger, het moest weer een 1200 Sedan worden, en na een tijdje zoeken vond ik er één op marktplaats, dat is dus m'n huidige dettje.
Het blokje heb ik na een grondige schoonmaak van de motorruimte er in gebouwd en heb er in het begin nogal wat problemen mee gehad, wat uiteindelijk kwam door verkeerde kleppen.
Deze kleppen waren afkomstig uit een vauxhall motor en omdat ze 6 mm langer zijn dan de opel 1200 kleppen was er bijna geen veerspanning en zijn de kleppen gaan zweven waardoor de uitlaatklep van de eerste cilinder z'n wigjes bijna verloor en iets hoger op de klep weer vast zijn gaan klemmen.
Na contact met Bert kon ik er mee langs komen en heeft hij het probleem verholpen, en konden we vaststellen dat het blokje noch de kop schade hadden op gelopen.
Alhoewel .... door het bokkige lopen had de koppeling nogal op z'n donder gehad, en die vloog er dus in budel uit tijdens de sprint, maar dat hebben we (met vakkundige hulp) daar op een geweldige manier opgelost, door er een bijna versleten exemplaar in te zetten die ik trouwens ook nog kostenloos kreeg van één van de handelaren daar.
Nu liep het blokje goed en kon er worden gekeken naar verdere mogelijkheden.
Ik had al een tijdje een setje solexen liggen met een spruitstuk, en heb dat maar eens helemaal netjes gemaakt en er op gezet.
![Afbeelding](http://94.100.122.168/772250001-772300000/772262201-772262300/772262212_5_JJkq.jpeg)
Dat loopt super, en dat zal het verbruik ook wel doen, maar dat wist ik van te voren.
Tsja zo staat mijn kadett er dus bij momenteel, en plannen zijn er genoeg, alleen ontbreekt het momenteel aan geld en tijd ivm de opgroeiende (lees duurder wordende) kinderen.
Maar mocht ik de loterij winnen, dan lijkt het me super om (eigenwijs als ik ben) er eens een 1200 16V blokje in te zetten onder het motto zo licht mogelijk en toch nog wat pk's
![Afbeelding](http://94.100.121.17/796500001-796550000/796515901-796516000/796515952_5_G12V.jpeg)
Eerst dit blokje maar eens tot het uiterste kietelen, de poorten ga ik nog flowen en blueprinten en uiteindelijk moet er een weber op komen, dan is ie volgens mij op alle punten redelijk optimaal qua vermogen.
btw: als iemand interesse heeft in de dubbele solex set, hij is te koop, dus stuur maar ff een pb-tje hier over als je interesse hebt.
Volgend seizoen hoop ik weer veel meetings en ritten bij te wonen dus zien we elkaar dan wel weer, en tot die tijd spreken we elkaar hier op het forum nog genoeg denk ik