Rutger --> 2.4 C Kadett coupé

Stel jezelf hier even voor.

Moderator: JvV

Gesloten
Kimi NL
C liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 12:42 am
Locatie: Langeveen / Arnhem

Rutger --> 2.4 C Kadett coupé

Bericht door Kimi NL »

Hallo,

in de zomervakantie van dit jaar kocht mijn broer z'n eerste C Kadett(is ook geregistreerd op dit forum: alexanderplegt, heeft een 2700 Manzel GT/E in het wit)

na hem vaak geholpen te hebben begon het toch ook wel te kriebelen. ik begon al een beetje te zoeken. we hebben ooit gekeken naar een restauratie object maar deze prijs was te hoog en daar was weinig eer aan te behalen.

toen heeft de zoektoch zo'n 3 maand stilgestaan. mijn intresse in brommers laaide weer op. zit veel op Brommerfora en ben er erg actief mee.

maar nu breekt toch het belangrijke tijdperk aan. (10 december word ik 18) en dus moet ik de brommertijd vaarwel zeggen.

vorige week zaterdag hadden mijn broer en ik het erover wat ik dan een leuke auto vond en we zochten zo'n beetje heel marktplaats af. ik stuitte op een leuke Golf 1 GTI maar vind het beetje jammer dat deze geen achterwielaandrijving hebben. dus toen zei mijn broer.. Ha, dan kom je toch weer op kadett uit:D.

direct na die woorden gaan zoeken, op verschillende sites en kwam ik op het eerste oog een leuke kadett tegen.

een Knal Oranje Kadett. met een 2.4 blok met dubbele Dell'orto's en een 2.0 liter kop. verbreed en met J
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Hopelijk heel veel plezier met de kadett. Als ik die filmpjes zo zie had ik mij, om eerlijk te zijn, wel 10x bedacht voordat ik die kocht. Lijkt erop dat er flink mee geragt is geworden.... :oops:
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

welkom hier Rutger, ach en tegen een beetje "mishandeling" kan een kadettje wel tegen :wink:
DWARS DE HOEK OM
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Hallo Rutger,
WELKOM!!!
Die Kadett zag ik ook op Marktplaats staan ja, vond m al nie te duur gezien de accessoires.
Ennuh, een Matter kooi maakt het interieur alleen maar mooier :wink:
Groet Dennis
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door schrump »

hoi Rutger,

mooie kadett heb je gekocht!

veel plezier er mee
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
jetje
C ervaren
Berichten: 256
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 2:11 am

Bericht door jetje »

veel plezier ermee ben benieuwd naar de foto,s grt jetje 8)
rsvanderaa
C gevonden
Berichten: 41
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:04 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door rsvanderaa »

Lol als je toch een volkswagen wilt, en een oldtimer... en achterwiel aadrijving... dan kan ik je de kever aanbevelen... techniek is simpel... onderdelen zijn er zat [zijn 21 miljoen van die dingen gemaakt]

En je kan een 1300 motor uitbouwen tot 2 liter... en een 1600 motor tot 2.7 liter
De echte oldtimerrijder kan niet zonder vette bankrekening of gereedschapskar!
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Bericht door REDP. »

Ja ik had hem ook al zien staan en was ook wel erg geintereseert,
maar je was me al voor :wink:
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

ik vind die wielkast randen we stoer met die site skirts erbij.

mooie kleur trouwens is mijn kadett orgineel ook,
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Kimi NL
C liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 12:42 am
Locatie: Langeveen / Arnhem

Bericht door Kimi NL »

Ha, dank je allemaal.

mijn broer had voor zijn GT/E een kever. maar vond dat wel leuk. maar niet lang niet zo gaaf als een kadett.

voor het geld wat hij mij gekost heeft is het zeker een goede auto. heb vandaag onder de auto gekeken etc en kwam erachter dat er een gereviceerde G-trag versnellingsbak onder zit(Knalblauw:P).

verder heeft de linker voorvelg een klap gehad en is scheef. hierdoor gaat de lucht langs de band en resulteerd dus in een platte band na 4 uurtjes:S.

verder is hij best mooi. hij is wel door die man zelf gespoten(3 zakkers) en zitten er 2 scheurtjes in de voorbumper en in de zijskirts. maar dat is allemaal bijzaak.

ik zal even een topic aanmaken in het restauratieverslagen topic..

P.s

allemaal bedankt voor het welkom...
alexanderplegt
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: di jan 13, 2009 11:22 am
Locatie: Langeveen en Arnhem

broertje

Bericht door alexanderplegt »

hee man leuk dat je ook op t forum komt!

je zal vast wat actiever zijn dan ik, ik lees veel maar typ weinig :(
Vind dat je een vette bak hebt gekocht en zeker voor het geld een super ding!

lekker samen knallen!

Gr
Alex
Kimi NL
C liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 12:42 am
Locatie: Langeveen / Arnhem

Bericht door Kimi NL »

beetje verkeerd om nu indd..

Jij kan alleen nog maar in mijn kadett rijden;P.. maar hopelijk gaan we na december wel samen knallen:P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten