Deur hangt scheef

Plaats hier je tips en vragen over las, lak, stucwerk en plaatwerk.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
bmesman
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 10:49 pm

Deur hangt scheef

Bericht door bmesman »

Weet iemand hoe ik mijn deur recht kan krijgen? Zoals je op de foto ziet staat die onderaan iets open.

Groetne, Bart

Afbeelding
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Deur hangt scheef

Bericht door Schedelwerk »

Op zich niks vreemds, dat hebben wel meer kadetten. Gevalletje van snelle massaproductie denk ik :mrgreen:
Wat je zou kunnen proberen is om een beetje te spelen met de schanierafstelling. Deur eruit, en dan de ophanging iets verbuigen zodat 'ie onderaan beter afsluit. Niet teveel, want dan krijg je boven weer een kier.Of je zou eens kunnen proberen of een andere deur wel beter aansluit, dan weet je in ieder geval dat het probleem in de deur zelf zit.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Deur hangt scheef

Bericht door Automatic-freak »

Indien je zeker weet dat er geen plamuur in die deur zit, dan zou je hem kunnen 'doorzetten' ... dus deur open, aan de binnenzijde gaan zitten, deur aan de onderzijde met flinke kracht naar binnen trekken, terwijl je hem ter hoogte van de 'slot-pin' tegenhoudt ... en dat totdat hij een beetje 'kraakt' ...

Dit is een moderne vorm van het klassieke origami; creatief met opel-blik ... :shock: :mrgreen:

Dit is helaas ook vaak nodig met modernere auto waar je een nieuwe deur in moet monteren na bv. schade (sommige auto worden nl. nog steeds met vaste scharnieren geleverd; de meest zijn verstelbaar) .. met name Zafira is hierbij een "probleem-geval" !!

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
wokkel
C gevonden
Berichten: 28
Lid geworden op: do mar 05, 2009 12:38 am
Locatie: Etten-Leur

Re: Deur hangt scheef

Bericht door wokkel »

is je deur wel hard?
want het komt ook nogal eens voor dat dit gebeurd doordat de binnenkant los rot van de buitenkant van de deur, aan de onderste rand.
Afbeelding
Caligra
C liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: za okt 23, 2010 8:47 pm
Locatie: Rillaar (BE)

Re: Deur hangt scheef

Bericht door Caligra »

Gewoon eens hier en daar in vorm trekken, daar doe je geen kwaad mee :)
Zo werd/word het in fabrieken ook gedaan...

Ligt het aan mij of is je kleur appelsien (slecht gespoten) ?... :(
bmesman
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 10:49 pm

Re: Deur hangt scheef

Bericht door bmesman »

Caligra schreef:Gewoon eens hier en daar in vorm trekken, daar doe je geen kwaad mee :)
Zo werd/word het in fabrieken ook gedaan...

Ligt het aan mij of is je kleur appelsien (slecht gespoten) ?... :(
Komt denk ik door de foto, lak ziet er goed uit op een paar hele kleine lakbeschadigingen na.

Ik ga de deur binnenkort eens proberen te buigen :)
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Deur hangt scheef

Bericht door gabbermaikel »

Heb je ook speling op je deur? Want als ik mijn deur open doe kan ik hem een stukje op en neer doen en toen was ik bang dat het wat ergs was, maar na onderzoek bleek dat er speling in het scharnier zelf zit en dat die pennen dus versleten zijn
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 3 gasten