merken inlas delen

Plaats hier je tips en vragen over las, lak, stucwerk en plaatwerk.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

merken inlas delen

Bericht door rellie kel »

welke zijn aan te bevelen en welke is bagger en waarom wel/niet?

klokkerholm?
v wezel?
werau?

andere...

bvd
fiberform
Berichten: 1
Lid geworden op: di mei 16, 2006 6:28 pm

Bericht door fiberform »

Zelf heb ik goede ervaring met klokkerholm.
Van wezel minder.......pasvorm/model/plaat zelf
C1 Coupé
C geïnteresseerd
Berichten: 97
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 7:05 pm
Locatie: Hoogeveen

Bericht door C1 Coupé »

Klokkerholm heeft naar mijn mening de beste pasvorm.
Ik heb afgelopen zomer bij euro-autoparts dorpels en achterschermpanelen uit voorzorg online besteld.
link => http://www.euro-autoparts.com/menu.php? ... tikelen_kk

Bij ontvangst meteen even gecontroleerd of buiten- en binnenkant van de achterschermdelen goed op elkaar passen en dat is nagenoeg perfect.
jp
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: zo nov 26, 2006 9:17 pm
Locatie: hapert

Re: merken inlas delen

Bericht door jp »

rellie kel schreef:welke zijn aan te bevelen en welke is bagger en waarom wel/niet?

klokkerholm?
v wezel?
werau?

andere...

bvd
en met "artaparts"..?
iemand daar ervaring mee?

Mvgr
JP
goei werk kost tijd.!!

Kadett 2.0E Rallye 1978
kadett 1.2 (sedan)1978
Volkswagen Passat station 2.0TDI 140PK-2006
ruud
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:25 pm

Bericht door ruud »

Hallo allemaal,

Ik heb ervaring met Artaparts. Ik heb daar de koplampoortjes , bakjes op de A-stijlen ,wielranden achter en de voorschermen voor mijn c2 coupe besteld. Ik moet zeggen: het valt me niet tegen. Als je een spatbord koopt (egaal van wat voor merk) ben je er altijd een poos meebezig om het netjes passend te krijgen. Bovendien is niet iedere auto ( uit het kadett tijdperk) precies het zelfde. Bij de eene kadett ben je misschien lang bezig om het netjes passend te krijgen terwijl het bij de andere zeer snel past.

mvg Ruud
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Hoi,

Artaparts is slechts leverancier, geen plaatwerkmerk.
Ik bestel eigenlijk alles daar... Echter soms lange levertijden!

- wielranden: oude NOR of klokkerholm passen perfect (de nieuwe serie past ook goed maar niet zoals de oudere (met de rechte hoeken). De van Wezel past erg slecht. Sterker nog ik kan aan een auto zien wanneer er een vanwezel rand in is gelast..

- Dorpels: voor een tweedeur ook de NOR of Klokkerholm. Alleen het achterste deel bij spatbordrand lopt iets te kort door de bocht maar is zelf goed aan te passen. Helaas vergeten velen dat en dan zie je bij gerestaureerde autos dat de dorpel achter iets wegdraait. De vanwezels passen ook redelijk maar niet zo mooi als NOR en Klokkerholm.
Daarentegen, voor een 4 deurs gaat de voorkeur uit naar van wezl dorpels doordat de NOR en Klokkerholm voor 4 deurs limos een platte zijkant heeft en vanwezel rond zoals origineel

- spatbordbevestigingsranden: de NOR en Klokkerholms passen simpelweg niet. De van Wezel exemplaren redelijk tot goed

- Accubak: De voorkeur gaat uit naar van Wezel. Deze zijn groter en lopen tot en met de puntlasnaad op binnenscherm waardoor je zee kunt lassen op een plaats waar later een kitnaad komt. Tevens hebben deze platen het bolletje rechts van de accubak eraan zitten wat veelal ook slecht is.
De NOR en klokkerholm bakken zijn vaak te klein maar passen ook goed. Helaas zitten daar al de bevestigingspunten voor de accu op gepuntlast en deze zijn verre van een originele look

- A-stijl verstevigingsbakjes: Weinig voorkeur. Iedere serie qua persing is anders, echter zijn alleen eenvoudig passend te maken

- koplamporen: passen van ieder merk goed!

- bodemplaatdelen: merkvoorkeur heb ik niet maar neem oude versies aangezien deze de bultjes en alle originele vormel hebben. De later geproduceerde versies passen redelijk maar qua vorm matig wat betreft originaliteit

- noem nog eens wat? er is zoveel verkrijgbaar... en heb het allemaal wel eens verwerkrt gehad

Mvg,

Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast