Verwijderen cilinder deurslot?

Plaats hier je tips en vragen over las, lak, stucwerk en plaatwerk.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
JAbrahams
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: za jun 22, 2013 8:18 pm

Verwijderen cilinder deurslot?

Bericht door JAbrahams »

Beste allen,
De vorige eigenaar heeft in mijn Kadett een alarm met Centrale vergrendeling ingebouwd (met afstandbediening). Omdat hij laatst een beetje vreemd deed (wilde niet 1, 2, 3 open) ben ik aan het bekijken hoe ik dit systeem eventueel er weer uit zou kunnen halen. Het alarm e.d. moet allemaal wel lukken, evenals de actuatoren die de deuren ver-/ontgrendelen. Maar, bij de inbouw hebben ze het slot op zo'n manier onklaar gemaakt dat het niet reageert op de sleutel. M.a.w. als ik de sleutel in het slot steek en draai, gebeurt er niets. Er is wel nog een verbinding van het cilindertje naar het slotmechanisme, en dit werkt (met de hand uitgeprobeerd), evenals het knopje waarmee je vanbinnen kunt vergrendelen.
Hoe krijg ik de slotcilinder eruit? Wat zouden ze hieraan kunnen hebben verandert dat het niet meer regeageert op het ronddraaien van de sleutel? Is het slot naar de maan, en zit er dan niets anders op dan de cilinders te vervangen?
Alvast bedankt.
J. Abrahams.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Verwijderen cilinder deurslot?

Bericht door Automatic-freak »

Aan de achterzijde van de cilinder zit een veertje en een 'meenemer' (een vorkje zeg maar); vaak breken die af en kun je de cilinder wel ronddraaien, maar doet die niets meer.

Als je er goede sloten bij koopt, dan kun je dit deel wel overzetten als je je eigen sloten wilt behouden en anders zijn er wel mensen op het forum die sloten aan kunnen passen aan je sleutel ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Verwijderen cilinder deurslot?

Bericht door Automatic-freak »

Slotcilinder kan eruit als je de schuif achter het slot verwijdert ... zit een platte schuif op die je naar voren toe eraf moet schuiven/trekken met een tang of grote platte schroevendraaier.
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast