Hallo hoe moet ik mijn vocht probleem oplossen??
Dankzij deze warme natte winter heeft mijn city een probleem met binnendringend vocht.
Het water kan niet weglopen aan beide kanten van de voorruit,
en komt langzaam via de voorruitrubber bij A-stijlen naar binnen.
( er staan ook bijna altijd twee kleine plasjes regenwater bij de hoeken van de voorruit )
Hoop dat bovenstaande beschrijving duidelijk is.
( zal later een foto toevoegen )
Heb een auto afdekzeil overwogen, maar dit lijkt me ook niet echt slim ( toch condens vorming / broeden )
Enige ideeën voor een oplossing?
Gegroet Roy
Vocht probleem city
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Vocht probleem city
Hallo Roy,
Dit is een bekend probleem van de Kadett-C.
Beste is een nieuw voorruitrubber en anders afkitten tussen het rubber en de voorruit (dus niet tussen rubber en carrosserie).
Doordat het in die hoekjes blijft staan, dringt het door naar de binnenkant.
Makkelijkst is een kitspuit met een heel smal 'tuitje' zodat je 'het 'tuitje' achter het rubber kunt drukken om af te kitten.
Dit is een bekend probleem van de Kadett-C.
Beste is een nieuw voorruitrubber en anders afkitten tussen het rubber en de voorruit (dus niet tussen rubber en carrosserie).
Doordat het in die hoekjes blijft staan, dringt het door naar de binnenkant.
Makkelijkst is een kitspuit met een heel smal 'tuitje' zodat je 'het 'tuitje' achter het rubber kunt drukken om af te kitten.
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Re: Vocht probleem city
Zeker bekend probleem, dan zal het metaal onder het rubber wel doorgeroest zijn.
Heb dit ook al bij 3 van de 5 Kadetten gehad.
Is het waar het buiten en binnen plaatwerk gedeelte tegen elkaar gepuntlast zijn.
Tijdelijk vol dichtkitten kan wel effe helpen maar best is natuurlijk ruit er uit en de boel repareren/lassen. Eventueel nieuw ruit rubber erin.
Zijn ook vaak uitgedroogd en dan gaan ze ook lekken.
Heb dit ook al bij 3 van de 5 Kadetten gehad.
Is het waar het buiten en binnen plaatwerk gedeelte tegen elkaar gepuntlast zijn.
Tijdelijk vol dichtkitten kan wel effe helpen maar best is natuurlijk ruit er uit en de boel repareren/lassen. Eventueel nieuw ruit rubber erin.
Zijn ook vaak uitgedroogd en dan gaan ze ook lekken.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast