Tankklepscharnieren monteren

Plaats hier je tips en vragen over las, lak, stucwerk en plaatwerk.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Tankklepscharnieren monteren

Bericht door RensR »

Hallo,

Weer een simpel vraagje, waar ik niet precies weet hoe ik het moet maken.
Ik heb nieuwe tankklepscharnieren gekocht bij opel classic parts, maar de montage is me niet geheel duidelijk.
Het langste deel moet in het tankklepje, maar ik verbaas me een beetje over de rest van het scharnier. Kan iemand me even duidelijk maken hoe dat precies zit, ik zie het nut niet van het geheel op het moment.

Groetjes,

Rens
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Tankklepscharnieren monteren

Bericht door erny70 »

Lijkt lastiger dan het is.
Goed kijken hoe de voorgangers zitten, die vervolgens met bijvoorbeeld een slijptol met lamellenschijf los slijpen (de gesmolten "dopjes" er af tot je het pinnetje weer ziet)
Dan de stalen lip iets los buigen van de klep en dan kun je de oude er uit schuiven en de nieuwe er weer in.
Lip terug duwen en de pinnetjes met een platte soldeerbout punt of iets anders wat heet is plat duwen ter verzegeling.

succes
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: Tankklepscharnieren monteren

Bericht door RensR »

Het is inmiddels gelukt. Het probleem was dat er een doe het zelf stukje plastic tussen zat, wat de vorige eigenaar er denk ik op heeft gezet. Vandaar dat het nogal raar leek dat er 2 'flapjes' aan het carrosserie gemaakt moesten worden, maar het zit nu en eindelijk ook mooi dicht.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten