Iemand dit al eens aangedurfd?

Plaats hier je tips en vragen over las, lak, stucwerk en plaatwerk.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door maxvanninhuys »

Hey allemaal,

Afgelopen donderdag is het helaas vreselijk mis gegaan: mijn Kadettje vol tegen een andere auto aangereden die plotseling de voorrangsweg overstak. Kon nog wel remmen en beetje uitwijken naar links, maar het was onmogelijk om de botsing te voorkomen. Gelukkig kan ik het navertellen en heb alleen maar een scheurtje in het borstbeen. De auto is er erger aan toe:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de bijrijderskant is de vloerplaat krom en het schutbord is iets naar voren gekomen en de bestuurdersdeur sluit niet meer netjes aan maar weet niet of dit aan de deur zelf ligt of aan het dak.
Heb verder nog niet gekeken of de chassisbalken krom zijn. Motorblok lijkt nog in orde te zijn. Heb nog een hele hoop reserveonderdelen liggen voor de auto zoals 2 motorblokken, bijrijdersdeur, motorkap, paar achterassen.

De auto heeft voor mij een zeer hoge emotionele waarde omdat hij het enige is wat ik van de erfenis van mijn vader heb overgehouden, wil hem dus eigenlijk niet wegdoen. Heeft iemand al eerder een Kadett die er zo aan toe was opgeknapt? Weet zelf nog niet wat ik er mee moet doen, als het repareren wordt dan is het pas over een paar jaar als ik er voor heb gespaard.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door wegrenner »

niets is onmogelijk, maar dit is onbegonnen werk

maar het is extreem veel werk
en kost er veel geld en tijd zal kosten

als je dit weer goed wil krijgen, moet je de auto zo'n beetje door de helft halen en een compleet andere voorkant aan zetten
inclusief heft dak

wat ik allemaal zo snel zie wat krom is
motorklep, spatborden, front
deur. a-style met de complete bodem bij de deur
beide raam-stylen zijn krom, waardoor het dak ook scheef is gaan zitten, daardoor ook de deuk in het dak
svhutbord is mee naar binnen gedrukt dus ook krom
je hebt kans dat je tunnel waar de bak in hangt ook een tik heeft gekregen
omdat het front er iets scheeft voorstaat aan de linker kant
kan deze daar ook iets uit het fatsoen zijn
en je subframe kan dus ook je linker kant om gebogen hebben

ik snap dat het heel lastig om afscheid van de auto te doen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Jolleke
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:11 am
Locatie: Noord-Limburg

Re: Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door Jolleke »

Wat een vreselijk drama Max. Geert vertelde het gisteren, maar nu ik de foto's zie :cry: Heeeeeel erg zonde!
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door joel »

Hej max, ik snap dat je deze kadett graag wilt houden omdat je hem van je vader georven hebt. Maar dit opknappen is echt geen doen meer. Dan spreek je over enkele duizenden euros om enkel het plaatwerk op te knappen ( dus nog zonder kleur of iets erop ) dat is gewoon niet reeel voor een kadett, ook al is de emotionele waarde nog zo hoog. Wat je zou kunnen doen ( mits het kenteken niet is ingenomen door het rdw ) is een andere carosserie nemen en het chassisnummer en dus ook kenteken van deze gebruiken. Dan blijft het idee van je vaders kadett toch nog bestaan.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door Automatic-freak »

----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Re: Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door maxvanninhuys »

Moet nog maar ff goed nadenken wat ik er mee wil. Voorlopig gewoon maar ff laten staan en wie weet misschien over een paar jaar.
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door Christian-tsx »

een nieuwe voorkant ervoor lassen is een goede optie, en al meerdere keren gedaan. het dak is wel recht te trekken.
maar zoals gezegd, het is heel veel werk en dus ook heel duur.


zie: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=108272

ook een auto met emotionele waarde wat economisch gezien niet meer te redden was.

misschien kun je via de eigenaar in contact komen met die plaatwerker?
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Re: Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door maxvanninhuys »

Is niet veel meer van de auto te maken denk ik. Is meer een banaan nu na goed kijken. Heeft achter ook een flinke klap gekregen omdat ik zijwaarts op een 40 cm hoge middenberm ben getold. Kan beter goede onderdelen eraf halen en die gebruiken in een eventuele andere Kadett, ooit.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door JvV »

maxvanninhuys schreef:Kan beter goede onderdelen eraf halen en die gebruiken in een eventuele andere Kadett, ooit.
Dat zou inderdaad een goed plan zijn dan hou je toch het idee dat je nog wat van je vader hebt in leve!. Succes met de afhandeling.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Iemand dit al eens aangedurfd?

Bericht door kadett coupe »

hmmm das echt heel lullig.... zoals eerder gezegt is het beter om een andere carosserie te kopen en de boel over te bouwen inclusief kenteken. misschien e-bay een keer in de gaten houden?

of misschien is dit wel iets? http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten