Rody's Ratty Kadetty tekoop!!

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door Tijs »

een turbo diesel is gewoon leuk in zoon licht bakkie, zodra zoon turbo druk begint te leveren geeft dat meteen een grote glimlach.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

hehe de versnellingsbak steun is zo goed als klaar. ik ga nu ff kijken wat ik ga doen qua ophanging aan gezien ik laag wil gaan rijden. ik rij nu op afgeslepen veren en dat vind ik toch niet echt veilig. dus ik ga denk van een golf1 of jetta 1 een schoef set kopen en dan alleen de achterste gebruiken. het probleem is dan wel dat je bovenste punten wel erg veel belast worden dus ik denk dat ik die afgeslepen veren laat zitten zo dat die het gewicht van de auto kunnen dragen en dat moet die schroefset er voor zorg dat hij strak blijft zitten op ze plek.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door Tijs »

gewoon een juiste lengte demper erbij zoeken, dan gaat die afgeslepen veer nergens heen!
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

van welke auto kan ik ze pakken die lekker kort zijn??
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door fredje »

Voor of achter??
Achter kun je (als je genoeg verlaagd hebt :wink: ) de voorschokbrekers van een manta/ascona b gebruiken.
Corsa achterdempertjes zijn ook best wel kort.

Voor kun je ze pakken van een lada niva, die zijn ook lekker kort.

Ik rij met mijn sedan achter met koni rood van een manta b voor, en aan de voorkant met koni van n lada niva, werkt perfect.
Die is wel n aardig eindje verlaagd :roll: :mrgreen:
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door Tijs »

uhm, achterdempers van een corsa (a/b maakt niet veel uit)
of voor schokdempers van een manta.

die hebben allemaal wel zoon beetje de zelfde bevestigingen, en zijn een stuk korter dan die originele...
een heeeeel stuk...

ik zou een met een losse demper waar ze wat losse dempers hebben liggen in schappen, en eens gaan kijken wat er allemaal past.

er past enorm veel! als je maar even zoekt.

volgens mij heeft fredje8v op zijn sedan achter koni's van een manta b.
en we hebben ook wel eens een sedan verlaagt (achteraf te laag, lang verhaal, maar haha..... :mrgreen: ) en daar zijn volgens mij toen de standaard achter dempers van een corsa b onder gegaan.

een schroefpoot doet in elk geval helemaal niets! want die veer zit dan egwoon in de weg, maar zonder de veer, werkt het ook weer niet....

wat voor veer was het? een originele of wel een verlagingsveer? ik zou zelf niet mer een originele verslepen veer blijven rijden, maar met een verlagings veer die korter gemaakt heeft, zou ik zo doen.
(was ik vergeten te vragen bij vorige reactie)

als je geen verlagingsveren hebt, kun je ook van een mercedes (ik dacht w123, maar kan ook w124 zijn) veren kijken.. dan heb je aan 1 veer genoeg om er 2 te maken ;) maar die zijn wel heeeeeeeel sterk... dus verwacht geen comfort :p
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

ik rij nu met een verlagings set 60 50 maar von hem voor te hoog dus heb er een ring van af geslepen. die schokbrekers die ik bij die set kreeg zijn te lang en met compleet uitveren hangen die veren los en dat is apk afkeur uiteraard dus ik zoek voor voor en achter schokdempers die lekker kort zijn in iedergeval bedankt voor de tip ik ga eens kijken. als iemand nog meer tips heeft. waar zou ik die rode konis kunnen halen en wat kosten die?? volgens mij zijn die super duur of valt dat wel mee
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door joel »

gewoon 2e hands korte koni's van een manta b/kadett zoeken. ik heb zelf laatst een setje gekocht voor 75euro
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door Tijs »

voor kun je wellicht ook uit de voeten met een setje A lada niva schokdempers, koni etc...
staat regelmatig te koop voor niet te veel, en dat is ook echt heeel kort ;)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

zon lada niva is toch zon 4x4 dan moeten die dempers toch langer zijn :O en moet ik dan de voorkant hebben van zon wagen of de achterste?? :mrgreen:
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door wegrenner »

ik heb voor gele koni's die te lang zijn
maar ik heb nieuwe draag armen voor , en na het verlagen de bouten van de draag armen pas vast gezet
de rubbers zorgen er voor dat hij niet te ver kan uit veren (ook zonder schokdempers) maar het in veren is niet alles door de te korte en te stuge schokdempers, ik wil nu ook van die lada niva schokdempers voor gaan plaatsen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door Tijs »

je moet de voorste hebben van zoon ding, het is inderdaad zoon vierkante 4x4 doos uit rusland ofzo.. :D
vind ze geniaal, zou er best een wille hebben :D
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

en die russiese rommel kost geen drol hehe :mrgreen: ik ga morgen even vragen wat ze nieuw kosten bij de groothandel van zon ding ik zag dat hun monroe dempers hadden dus das ook wel goed spul :mrgreen:
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

ik heb het helaas wat druk maar moest dit toch even laten zien mooi voor op budel Afbeelding
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

Weer even een update want is al zo lang geleden.

Ik kan al vermelden dat hij rdw goed gekeurd is maar door omstandig heden heb ik het best druk en weinig tijd.
Motor liep prima alleen door dat de motor iets recht is gemonteerd en ik het oliepijl niet echt inde gaten heb gehouden. Is er een drijfstang lager uitgelopen. Dus motor ligt op de werkbank en word gereviseerd en turbo ready gemaakt. Updates volgen binnenkort
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten