Rody's Ratty Kadetty tekoop!!

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Rody's Ratty Kadetty tekoop!!

Bericht door RodyVWkever »

ik zal me even voor stellen ben rody 19 jaar en dacht laat ik nou ook maar eens een topic starten. ik heb een kadett c1 uit 1976 en dat is me daily. heb de auto nu meer dan 3 jaar en rijd nog steeds prima.

ben eigenlijk VW gek :oops: al vind ik opel ook geweldig hoor :P als het maar een achterwiel aangedreven is :mrgreen: heb dus ook nog een kever uit 1965 wat echt me hobby wagen is met 180pk onder de kap :twisted:
Afbeelding

maargenoeg topic vervuiling!

terug naar de kadett.
dus dan word een 1.2 nog al snel saai :mrgreen: dus ben langsaam bezig met zoeken naar onderdelen want er komt een bmw 4 cilinder in met turbo. :twisted: ben sinds kort begonnen met het las werk en ik moet zeggen het valt me nog reuze mee.
heb helaas geen fotos van de werksaam heden.

ik heb wel fotos van hoe hij was en hoe hij er nu bij staat

dit was hem toen ik hem kocht:
Afbeelding

en dit is hoe hij er nu bij staat
Afbeelding
Afbeelding

dikke ratlooker alleen moet hij acher nog 2 cm ongeveer zakken.

dus ben nu druk bezig met zoeken naar een bmw getrag bak met kmteller sensor in de bak ipv op het dif. dan hoop ik na de winter de motor in te kunnen bouwen:
Afbeelding

helaas heb ik afgelopen vrijdag een ongeluk gehad met de kadett :evil: ik reed over de rotonde en ineens verloor ik grip aan de voorkant (het was opzich best nat op de weg) dus ik nam de bocht en gleed zo door tegen een lantarenpaal. eemaal tot stilstand gekomen en ik wilde uitstapen pak en beet 15 sec later hoor de ik inees een doffe klap en zag mijn voorraam in eens op me schoot liggen wat bleek: de amatuur van de paal was nog even naar beneden komenzetten zo door me voor raam heen.

gelukkig had ik niets en met de auto viel het opzich ook wel mee.
nieuw voor raam zit er al weer in en het zij scherm heb ik weer uit gehamerd. aan gezien ik er een ratlooker van heb gemaakt heb ik de orgineele goede schermen er afgehaal en de schermen die er nu dus opzitten mogen wel wat schade hebben. maar dit was naartuurlijk niet de bedoeling :roll: dus bumper ook maar weer recht getrokken en front is helaas door de klap wel afgescheurd dus dat word alsnog lassen. het enige waar ik nog van baal is dat de amatuur op me a styl is gekomen waardoor er een buts in zit en me spiegel is stuk en daar heb ik nog geen anderen voor gevonden (dus als iemand wat heeft liggen laat het me maar weten)

dus vande week maar weer verder
ik hou jullie op de hoogte

hier nog wat fotos van de schade:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door RodyVWkever op vr apr 12, 2013 4:06 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Rody's ratty kadetty

Bericht door wegrenner »

welkom hier en dit soort topic vervuiling vind ik wel toe gestaan

wat is er allemaal met die käffer gebeurt dan dat er 180 pk in zit ?
ik ben wel benieuwed

en het project met de de bmw motor lijkt me ook wel leuk om te volgen
wat voor assen ga je gebruiken ?

welkom hier en groet gertjan
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's ratty kadetty

Bericht door RodyVWkever »

in de käffer hangt een 2L busblok met: 48mm webers,spagetti spruitstuk, verder langere slag gesneede krukas, verlicht vliegwiel, scherpere nokkenas, lichtere gesmeden flattop zuigers, en lichte drijfstangen met dunnere pistonpen dan orgineel, andere ratio tuimelaars, en speciaale formule Vee nokvolgers en grotere koppen met grotere kleppen, porshe koelling en externe fullflow oliesysteem met externe groote oliekoeler. dat was het wel zon beetje :mrgreen:

de kadett die ga ik van de zomer onderhanden nemen met andere motor ivm dat het me daily is en die kever komt de schuur niet uit in de winter.
ben nu wel bezig met al het las werk aan de opel ziten nog een paar plekkjes hier en daar en nu natuurlijk de schaden repareeren van het ongeluk.

ik ga denk een 1600 of 2L achteras gebruiken en ik wil er ook een sper dif in ivm dat ik nog wel eens met wat maten ga driften.
verder ga ik een bmw bak gebruiken van een bmw 2002 of e21 of e30 ligt er aan zo lang er maar een teller sensor in de bak zit ipv op het dif.
de motor zelf is een 1.8L met 120pk uit een e36 uit 1996. hoe ik dat ga doen met turbo ga ik nog even kijken. heb een VW KKK turbo van een 1.6 die zijn makkelijk op te voeren naar meer turbodruk. ik wil ook niet extreem gaat meer voor het geluid. den dat 150 pk wel haalbaar is. ik denk dat ik Golf vr6 injectoren ga gebruiken maar daar ben ik nog niet helemaal over uit eerst het blok maar draaien maken in de auto. :mrgreen:

greetz
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door wegrenner »

kwa spoor breedte kan je ook weg komen met een E21 achter as zie ik net (spoor breedte scheeld 7 mm) en bijde 4 steek 100
ik weet niet of die goedkoper zijn dan een c-kadett as, en hoe die met sper te verkrijgen zijn
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door wegrenner »

het scheeld 77 mm ik moet het wel juist zeggen natuurlijk, mischien is een as van een 2002 wel een optie
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
kadettster
C geïnteresseerd
Berichten: 59
Lid geworden op: wo okt 14, 2009 8:53 am
Locatie: werkhoven

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door kadettster »

ik heb veel aan die 02 series gewerkt

denk dat je idd wel aardig uit komt met een 2002 as

een as van een 2002tii is origineel 40 % sper

maar koste ook flink
drive it like u stole it
petrolhead
C liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: wo nov 03, 2010 6:04 pm
Locatie: Zuid-limburg

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door petrolhead »

die velgen die onder je kadett zitten hoe heten die ook alweer ? vind ze wel gaaf.
Afbeelding
Opel kadett c sedan 1.2N OHV 52pk
Aprilia rs50 single 2 stroke 10pk --> verkocht
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door wallaysdieter »

petrolhead schreef:die velgen die onder je kadett zitten hoe heten die ook alweer ? vind ze wel gaaf.

mangels? heb ook zulke namelijk
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

denk dat een opel achteras goedkoper is denk ik. aandrijf as word toch pas gemaakt.

de velgen zijn inderdaad mangels vind ze wel gaaf staan
ik moet alleen even kijken hoe ik me achter kant nog wat kan laten zakken zonder dat de veren los komen te liggen. ik zat te denken aan korte EMPI dempers van een kever bevestiging is het zelfde maar een stuk korter dan orgineel.

en heeft toevallig iemand nog een rechter buiten spiegel liggen die ik ook heb weet namelijk niet welk type ik heb en op welken autos ze hebben gezeten. ik las ergens dat ze op een gte hebben gezeten
alvast bedank

greetz
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

zo vandaag nieuwe spiegels gevonden en 2 nieuwe koplamp ringen dus nu maar wachten tot die binnen komen en dan maar weer aan de slag.

fotos volgen nog

greetz
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door Tijs »

leuk bakkie! en leuke plannen ermee zo te zien..
en die schade, hij rijd er niet minder om? een rat mag best wat aanzitten toch ;)

voor achter dempers kun je ook bij een corsa a/b kijken.
die zijn ook een stuk korter.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

Hey tijs

ik heb al zo veelmogelijk uitgedeukt maar het maar je blijft het zien. Inderdaad het is een ratje dus die schermen boeien me ook niet zo veel. de orgineelen schermen liggen netjes in de stelling.

Wat je zegt van die dempers is geen gekidee wist niet dat die korter zijn. Bedankt voor de tip ik ga er eens naar op zoek. :mrgreen:
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door fredje »

En als je echt laag gaat, dan kun je de voorste dempers van een manta/ascona B gebruiken :mrgreen: :mrgreen:
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
RodyVWkever
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 23, 2010 4:59 pm

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door RodyVWkever »

zo weer even een klein updatje:
opeltje heeft even een beurtje gehad en is weer winterklaar gemaakt
nieuwe buiten spiegel zit er weer op, winterbandjes er onder, en nu maar wachten tot het weer gaat sneeuwen :twisted:

volgende maand ga ik een versnellingsbak ophalen en achteras dus in de voorjaars vakantie ga ik het blokje er in lepelen.
ik ga in de kerstvakantie even kijken hoe het zit met die kabelboom en dan denk ik dat ik het blok in een steun al kan laten draaien.

greetz
dark-divx
C liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:06 pm
Locatie: Gent - België

Re: Rody's Ratty Kadetty

Bericht door dark-divx »

ik heb denk ik uw kadett zien staan in rosmalen op de keverbeurs.

grtz
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast