RapToR's Kadetttt

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

Gesloten
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

RapToR's Kadetttt

Bericht door RapToR »

Vond het wel s tijd worden om te laten zien wat ik met mn Kadett uitgespookt heb sinds ik m heb gekocht in mei 2009... dus hier even een samenvatting in vogelvlucht met vooral foto's :) Niet bepaald indrukwekkende restauraties, maar misschien toch wel leuk ;)

Hier allereerst hoe ie eruitzag toen ik m één dag had:

Afbeelding

Na een flinke schrobbeurt ben ik flink in de weer geweest met schuurpapier en een blikje matzwarte verf; sleutelgaten, klepjes, rooster bij de motorkap, de omlijstingen naast de raamrubbers en de "teerband" onder allemaal strak zwart...

Afbeelding

en uiteindelijk zag dat er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding
BrroemBrroem
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

RapToR's Kadetttt

Bericht door RapToR »

Toen in rustig tempo alle interieurdelen die mistten weer ergens vandaan weten te scharrelen :) Alle hardboarden platen, maar ook een originele C-radio, de klepjes naast de radio die er zitten als je geen mistlamp-knop hebt, de radiator-platen, de deurgrepen in het hemeltje, hehe, zelfs weer een krik met nog het originele opberghoesding erbij. Na bijna 2 jaar mis ik nu alleen nog de afdekplaat voor de benzinetank in de achterklep :) Wel leuk werk, onderdelen sneupen :)

Afbeelding

Dit is niet origineel... mp3-speakertjes die precies in de ventilatiegaten bleken te passen :D

Afbeelding

Na een half jaar rijden raakte mn radiateur lek... spoot alle kanten uit, ben op t nippertje nog thuis gekomen met (oopz..) slootwater. Vond ergens goedkoop een gloedjenieuwe radiateur, en besloot toen meteen alles onder de motorkap maar s schoon te maken, en wat echt niet schoon wou maakte ik wit :p :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BrroemBrroem
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

RapToR's Kadetttt

Bericht door RapToR »

En toen... nieuwe raamsticker: :D

Afbeelding

Op de Oldtimermeeting in Tzum:

Afbeelding

Hoodpins erop:

Afbeelding

Besloot toen toch maar om een voorbumper aan te schaffen, vond in Limburg een bullbar. Hehe, heb m met de trein opgehaald, heb nog nooit mensen zo verbaasd zien kijken dan toen ik op Utrecht CS met een glimmend chromen bullbar door de stationshal kachelde :)

Afbeelding
Afbeelding
BrroemBrroem
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

RapToR's Kadetttt

Bericht door RapToR »

Vorige maand raakte het ijzeren draadje van de deurvergrendeling los. Toen ik de boel loshaalde zag ik wel wat moois... de hele historie van DK-32-PL in één oogopslag:

Afbeelding

Btje slechte foto... maar onderop zit nog de originele Opelgroene lak, dan babyblauw, op de zijkant zaten nog wat druppen donkerbruin, en daaroverheen de huidige gele verflaag :) Heb inmiddels foto's gekregen van toen ie nog blauw en bruin was; heb alleen geen foto's nog kunnen vinden van eerder toen ie nog groen was. Mocht iemand die hebben van meetings o.i.d., ik hou me aanbevolen :)

Deze foto is van 2 weken terug:

Afbeelding

Er was een gat aan t onstaan in de wielkast, kon er al met best wat vingers in peuren :p Schoongemaakt, nieuw plaatje erop, en ingeteerd. Kan er nu weer even tegenaan :)

En vorige week heb ik de naafkap kunnen vinden die al ontbrak toen ik mn Kadett kocht :D Via marktplaats, een man had nog een losse liggen :) De velgen blijken origineel van een Opel Corsa A GSI af te komen...

Afbeelding

Erg blij mee, stond toch wel raar, zo'n kap-loze velg :roll:
Afbeelding
BrroemBrroem
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

RapToR's Kadetttt

Bericht door RapToR »

... en tot slot van deze serie foto's :p

Afbeelding

Afgelopen weekend startmotor vervangen :) Ik moest steeds vaker mn Kadett heen en weer duwen in zn 1 voor ie wou starten dus dat begon een beetje irritant te worden. Had via marktplaats een vervangende startmotor gevonden... maar was te lui om m vantevoren ff te testen... dus motorstang eraf, oude motor eruit, nieuwe erin, alles weer vast (shiiiit wat is dat ene moertje van de motorstang een klotemoertje om vast te krijgen!) en toen deed ie helemaal niks :p De garage vlak bij me in de buurt bleek toen nog een hele stapel startmotoren te hebben liggen... letterlijk stuk of 8... dus is nu helemaal goed gekomen :)

Wil ooit wel s de hele auto weer opnieuw in de verf zetten, maar voorlopig nog niet. Het stukje plaatwerk onder de achterbumper ziet er wel slechtttt uit dus komende zomer daar misschien wel wat aan doen :)

Heb ook paar mooie youtubefilmpjes... als ik weer s tijd heb zal ik die s uploaden... dit was mn foto-post voor nu :p Grtz!

Johan.
Afbeelding
BrroemBrroem
pascalm
C liefhebber
Berichten: 177
Lid geworden op: za jul 18, 2009 10:29 am
Locatie: Nederland

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door pascalm »

Dag Johan,

Die voorbumper ken ik.

Je hebt echt een leuke Kadett zo, ik zeg houden zo.
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door RapToR »

Heej Pascal, hehe jah bekende bumper hea :lol: Ben er erg blij mee, er rijdt bij mij in de buurt nog een gele Kadett rond en nu zijn we tenminste uitmekaar te houden :)
Afbeelding
BrroemBrroem
pascalm
C liefhebber
Berichten: 177
Lid geworden op: za jul 18, 2009 10:29 am
Locatie: Nederland

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door pascalm »

Inderdaad, echt leuk!
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door DD »

goh wat is die wagen veranderd sinds ik hem verkocht heb.

Dat ik de wagen kocht was die baby blauw, ik heb ooit nog een foto gevonden waar die mint groen was.

Afbeelding

Ik zie dat je ondertussen, de extreme verlaging, het witte lederen stuur, het sr metersetje, de raceland gordels en vooral het foute interieur mist. Ik heb toen in het sr metersetje een nieuw voedings blokje gehobbied zodat de tank meter klopte. De uitlaat bestond bij mij uiteindelijk alleen maar uit het vlam dovertje omdat de rest zo lek was dat het nooit door de keuring kwam.
Het valt me trouwens erg mee dat je nu pas de startmotor moest wisselen dat ik eigenaar was van de kadett (vanaf 2006) wilde die al minder starten als die warm was.

Dit is echt een geweldig wagentje, al mijn vrienden hebben erin gereden en gelachen en zelfs mijn schoonmoeder vond het geweldig om in te rijden.
all show no go!
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door daruler »

RapToR schreef:Vorige maand raakte het ijzeren draadje van de deurvergrendeling los. Toen ik de boel loshaalde zag ik wel wat moois... de hele historie van DK-32-PL in één oogopslag:

Afbeelding

Btje slechte foto... maar onderop zit nog de originele Opelgroene lak, dan babyblauw, op de zijkant zaten nog wat druppen donkerbruin, en daaroverheen de huidige gele verflaag :) Heb inmiddels foto's gekregen van toen ie nog blauw en bruin was; heb alleen geen foto's nog kunnen vinden van eerder toen ie nog groen was. Mocht iemand die hebben van meetings o.i.d., ik hou me aanbevolen :)



baby bluaw met die velgen is die niet van DD geweest?
Afbeelding... And for those who didn't know... Fast cars are built, not bought!
Www.gasmetdiezooi.tk
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door daruler »

oh zie nu dat hij ook gereageerfd had sorry


was ooit plan voor een 1.2 turbo in deze auto
Afbeelding... And for those who didn't know... Fast cars are built, not bought!
Www.gasmetdiezooi.tk
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door sjonnie... »

Donkerbruin issie van Tijs geweest! toch?!
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door Automatic-freak »

sjonnie... schreef:Donkerbruin issie van Tijs geweest! toch?!
Yep, donkerbruin met een kreukeltje ... :cry: :roll:

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
RapToR
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma aug 23, 2010 5:13 pm
Locatie: Ergens boven Leeuwarden

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door RapToR »

DD schreef: Dat ik de wagen kocht was die baby blauw, ik heb ooit nog een foto gevonden waar die mint groen was.

Afbeelding
Hee bedankt voor de foto :D En idd, geweldig wagentje, zodra je instapt geeft ie je een uitgelaten zorgeloos gevoel, haha een feelgoodauto is t :p Hoeveel vrienden en buren ik idd ook al heb meegenomen voor "even een rondje langs de dijk."
Het foute interieur is spoorloos verdwenen, toen ik m kocht zat er amper interieur in. Volgens mij heb ik wel s foto's ervan gezien, was t niet met blauwe stof en een finishvlag als zijpanelen? :p
Automatic-freak schreef:
sjonnie... schreef:Donkerbruin issie van Tijs geweest! toch?!
Yep, donkerbruin met een kreukeltje ... :cry: :roll:

mvg Erik
De erfenis van dat kreukeltje *kuch* is nog zichtbaar als je t weet, oneffen plaatwerk links onder de motorkap :p

Vorige maand issie trouwens weer door de APK gekomen :D Had vantevoren wel wat werk eraan, maar was allemaal goed te doen. Remmen gereviseerd, 4 nieuwe banden, nieuwe versnellingsbaksteun want van de oude was t rubber totaal weg, kachelventilator gefixt... en alle wielkasten en de hele onderkant geschuurd, in de ML, en tectyl erop. Beter te vroeg zoiets doen dan te laat :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grtz!
Afbeelding
BrroemBrroem
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: RapToR's Kadetttt

Bericht door Tijs »

ziet er goed uit!

tja die kreukel.... ik had je er al eens de foto's van doorgestuurd als het goed is.

wel blij dat er nog altijd iemand vrolijk mee door gaat. qua roest was het helemaal geen slechte auto, dus zoals je het nu bij houd is allemaal maar goed, dan blijft het ook allemaal hard.

heb de auto maar kort gereden (en kort gereden ;) ) maar met deze auto is bij mij toen wel het c kadett virus meteen aangeslagen, in die 3 weekjes.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten