C1 1976 4-deurs!

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

swift
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: do dec 17, 2009 12:22 pm

C1 1976 4-deurs!

Bericht door swift »

ff voorstellen
Na enkele ascona's nu een kadett.
Ik hou er namelijk van om een auto te rijden die niet iedereen heeft.
Dus mijn zoek opdracht was:
Niet verprutst, geen coupe, het liefts een vierdeurs want iedereen vind de 2 deurs mooier, en hij moet er goed gebruikt uit zien liefst een beetje rotterij en menie maar motorich top.
En dus gevonden!
Een Kadett uit 1976 oranje en vierdeurs.rv beetje schade.
Hier heb ik een paar vragen over, kunnen jullie me helpen ik ben dit hele forum door geweest maar er komt geen einde aan.
Het is dus een C1 met ronde koplampen, korte pook, remschijven voor, een pook die ik moet optillen om hem in z'n achteruit te krijgen, achterraam verw, motorkap ontgrendeling vanbinnen uit, hoofdsteunen.
Mijn vraag is. Had je vroeger niet verschillende uitvoeringen, ik bedoel luxus, berlina, berlineta, sr.
Ik weet nml niet wat ik nu heb het is een c1 met schijven, volgens het boekje zou het een 1.2 zijn, maar is het nu een s of een n en is het misschien niet een 1.0.
Hoe kan ik dit zien??
Ik hoor het graag, nee helaas geen foto, maar die komt nbinnen kort.
volvo V70 D5 2002
audi 80 cs 1985
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door Daan D »

Vroege 4drs, goede keuze! Op het motorblok staat een nr ingeslagen, dat begint met 1.2 (of 1.0 bij een 1ltr). Als je voor de wagen staat aan de rechterzijde bij de oliepeilstok. Als daar een * achter staat heb je een 1.2S, staat er geen * dan heb je een 1.2N, geloof ik. Lang geleden dat ik met 1.2 heb gereden!
Smoking...
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door Automatic-freak »

Zo aan de omschrijving te horen klinkt dit als een 4-drs die jaren terug van mij is geweest ... zal eens een foto plaatsen en dan hoor ik wel !? :roll:

Afbeelding

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
swift
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: do dec 17, 2009 12:22 pm

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door swift »

Erik.

Kun je nagaan met zó n kortaan info pak je zo je oude auto d'r uit.
Inderdaad dus... het is um.
Je moet wel een echte kenner zijn.
Aangezien het op dit moment mijn derde auto is, staat hij alweer een week stil, te koud en te donker.
Een auto is een auto en die moet rijden ik spaar hem dus ook niet zeker met dit weer.
Graag hoor ik jou verhaal over deze C1, desnoods met een pm
volvo V70 D5 2002
audi 80 cs 1985
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door Automatic-freak »

Ik had 'toevallig' gezien dat hij te koop stond op marktplaats ...

Het zal zo'n 4 a 5 jaar terug zijn geweest dat mij deze Kadett werd aangeboden toen ik met mijn toenmalige Coupe (ook op de foto) op een oldtimerdag hier in de buurt was. Mijn Coupe was toen één van de twee C-Kadett-en die daar aanwezig waren. Op een gegeven moment komt er een oudere man bij ons vragen van wie die Coupe was; hij vroeg zich nl. af of ik er niet nog een C-Kadett bij wou hebben !?
Hij vertelde dat hij een 4-drs Kadett C had in het oranje in een goede staat, maar hij lag wel uit elkaar, was er al een jaar of 5 mee bezig, maar hij zag het niet meer zitten !! Een prijs wou hij niet noemen; moest maar eerst komen kijken als ik interesse had ... het volgende trof in aan ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kortom super-hard, en aan de rechterzijde was de wielophanging al gerestaureerd en motorisch waren ook de dynamo en dergelijke verwijderd; deze dynamo was volgens hem ook de schuld aan het feit dat hij niet verder kwam met de auto ... hij was eigenlijk een bromfiets-hobbyist en kwam er niet meer uit hoe de dynamo er weer op moest :cry: :? Toen ik hem liet zien hoe dit moest; werd de verkoop een heel stuk makkelijker ... :mrgreen:

Ik heb de Kadett toen opgehaald en eerst zoals hij erbij stond in elkaar gezet, een lv.scherm vervangen en met de spuitbus gespoten (werkte toen ff niet in de autoschade-herstel-wereld) en er een APK op gedaan. Toen meldde zich een 'liefhebber' die deze 4-drs GRAAG wou hebben om te restaureren en als hij klaar was, dan zou hij langs komen om hem te laten zien .... dat is dus nooit gebeurd .... en voor een week of wat terug zag ik hem dus terug op marktplaats, blijkbaar alleen waar bijgewerkt en verder niet ... :cry:

Hoop dat hij toch nog in goede handen zal zijn en ook al ga je er misschien alleen maar mee rijden; ik wens je er nog lang plezier van !!

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
swift
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: do dec 17, 2009 12:22 pm

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door swift »

Dankjewel Erik voor je info.
Vind het gewoon interresant om te weten, dus als je nog meer foto's hebt.
Morgen ff wat dashboard lampjes vervangen, en een stadslichtje, dan dus maar l+r.
Wil misschien ook wel ronde mistlamoen onder de bumper, even zoeken, misschien ook wel in geel.
volvo V70 D5 2002
audi 80 cs 1985
swift
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: do dec 17, 2009 12:22 pm

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door swift »

Het is dus over duidelijk een 1200, rechts ophet blok staat in koeien letters 1.2l het ingeslagen nummer begint met 12*, beteke3nt dit sterretje N of S?
Hoop trouwens dat ik het dashboardje los krijg voor de vervanging v/d lampjes, heb al het eea gelezen op dit forum.
volvo V70 D5 2002
audi 80 cs 1985
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door Daan D »

swift schreef:Het is dus over duidelijk een 1200, rechts ophet blok staat in koeien letters 1.2l het ingeslagen nummer begint met 12*, beteke3nt dit sterretje N of S?
Daan D schreef:...Als daar een * achter staat heb je een 1.2S...
:wink:
Smoking...
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door Automatic-freak »

swift schreef:Dankjewel Erik voor je info.
Vind het gewoon interresant om te weten, dus als je nog meer foto's hebt.
Morgen ff wat dashboard lampjes vervangen, en een stadslichtje, dan dus maar l+r.
Wil misschien ook wel ronde mistlamoen onder de bumper, even zoeken, misschien ook wel in geel.

Ok, ff gezocht en op photobucket gezet ... komen ze ...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door Automatic-freak »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mvg Erik :wink:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
swift
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: do dec 17, 2009 12:22 pm

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door swift »

Zo hee wat mooi, dat is wat idereen wel wil denk ik, de vorige vorige eigenaar tegen komen, al lijkt dat in de klassiekerwereld wel vaker voor te komen. Ik heb het ooit eens meegemaakt met een audi, kwam ik de auto tegen met een oude l.. erin wilde hij er niets mee te maken hebben (?)
Enniway Erik bedankt voor je mooi foto's.
Update wat de kadett betrefd: Inmiddels twee nieuwe stadslichtjes geplaatst en nieuwe gele duplo's.
De chromen ringen liggen inmiddels in de kofferbak, en het dashboardlicht is nog niet gemaakt.
Even gouw gaat natuurlijk niet, om er met mijn grote hand achter te komen om de tellerkabel los te halen heb ik wat meer tijd en energie nodig.
Wat me trouwens opvalt is dat ik naar mijn idee langszamer rij dan de teller aangeeft.
volvo V70 D5 2002
audi 80 cs 1985
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door Automatic-freak »

Daan D schreef:
swift schreef:Het is dus over duidelijk een 1200, rechts ophet blok staat in koeien letters 1.2l het ingeslagen nummer begint met 12*, beteke3nt dit sterretje N of S?
Daan D schreef:...Als daar een * achter staat heb je een 1.2S...
:wink:

Het sterretje betekent trouwens niet dat het een 1.2S is hoor !!

Het sterretje betekent dat de motor aan de 'nieuwe' milieu-eisen voldoet; dus een 1.2 is een 1200N & een 1.2* is dus ook een 1200N ...
(er moet dus ECHT een 'S' bij achter staan !!)

Mvg Erik

P.s. vind het ook leuk dat ik hem hier weer tegenkom, moet zeggen dat de kans bij mij ook wel redelijk groot is ... aangezien ik er wel een paar heb gehad :mrgreen:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door Daan D »

Je hebt gelijk :oops: , maar dat wist je al :mrgreen:
Smoking...
swift
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: do dec 17, 2009 12:22 pm

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door swift »

Van de oude foto kan ik zien dat het interieur zwart geweest is, het is nu lichtbruin inclusief de deurpanelen.Afbeelding[/img]
Er moet nog even een potje verf bij. (hoe kom ik eigenlijk aan het kleurnr?)
Achterraamverwarming isl ekker met dit weer, er zit ook een op, maar hoe zet je hem aan?
volvo V70 D5 2002
audi 80 cs 1985
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: C1 1976 4-deurs!

Bericht door corsa-erik »

swift schreef:Van de oude foto kan ik zien dat het interieur zwart geweest is, het is nu lichtbruin inclusief de deurpanelen.Afbeelding[/img]
Er moet nog even een potje verf bij. (hoe kom ik eigenlijk aan het kleurnr?)
Achterraamverwarming isl ekker met dit weer, er zit ook een op, maar hoe zet je hem aan?
De knop van de kachel ventilator uit trekken.

Als het goed is gaat dan het lampje in de knop branden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten