Mijn nieuwe "schoonheid"

Alles over de 2- en 4-deurs Sedan.

Moderator: JvV

Gesloten
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Mijn nieuwe "schoonheid"

Bericht door Opvolger »

Het is alweer even geleden, maar ik heb er een C-tje bij.

Vorig jaar zag ik al eens een rood C-tje staan in Huissen (net onder Arnhem). Deze was niet al te best en stond al enige tijd stil aan de schimmel te zien...

Nadat mijn vriendin (Helen) de blauwe sedan iets wat korter gemaakt had, en daarbij de kont scheef aan de auto heeft gemaakt, was ik stiekem op zoek naar een andere sedan...

Dit wist Helen dit en liep toevallig tegen een sedan voor erg weinig aan (de zelfde als hier boven)... Alleen deze liep niet meer.

Ik met de neef van de eigenaar (van Surinaamse afkomst) er na toe gegaan. Zijn neef was namelijk terug naar Suriname en ging hem niet ophalen.

Nou ik heb het er maar op gegokt en hem gekocht... hij had nog 14 maanden APK dus even verzekeren en hopen dat ik hem aan de praat zou krijgen. Ik kocht hem de zaterdag voor de rondrit van C-Nederland. Ik had al gezegd tegen iedereen dat ik met de rode zou komen, en het leuke was dat deze sedan ook rood was... dus is kijken of dat mij ging lukken. Lagen al allemaal nieuwe contract punten in roter enz enz. alleen oude bougie en bougie kabels de rest was allemaal vervangen. Accu helemaal plat natuurlijk.

Nou met goed geluk er na toe gereden, en alleen maar backfires, ik de ontsteking maar 180 graden gedraaid en heel erg beroerd ging hij lopen. Nu zaten er allemaal verschillende bougie kabels en bougies er in, dus had een het idee dat het daar aan zou liggen....

Maar helaas, na nieuwe bougies en even wat andere goede kabels uit een andere auto getrokken, nog steeds backfires en schudden als een gek... kleppen ratelen aan alle kanten... dit wordt niet morgen dacht ik.

Ik met dat ding maar naar Apeldoorn, helaas is de verrassing voor mij Pa en broertje dan er al vanaf... Ach ja.
Na de snelweg toe haalde ik met moeite 75 km/h, dus dacht, ik kan de snelweg wel op... dit was een grote vergissing. je moet namelijk vanaf Arnhem naar Apeldoorn ook 2x klimmen... en dat deed hij niet... terug zakken naar de 55 km/h op de teller.... Oeps!
Een voordeel had ik wel, ik had deze muziek om naar te luisteren, er zat geen attentte op de auto dus kon alleen de bandjes gebruiken die er in zaten!
http://www.youtube.com/watch?v=Hk3g0UHFJcs

In Apeldoorn aangekomen, alles maar is los getrokken en alles afgesteld met mijn broer, aangezien hij nog steeds niet goed wilde lopen kwam mijn pa (schrump) maar is om de hoek kijken. dat ding mist gewoon compressie op 1 a 2 cylinders.. hij loopt zo slecht. Dat leek ons vreemd want die hadden we al gemeten (waren een beetje hoog tussen de 10.5 en 11 bar).

Tot dat mijn pa een bougie kabel los trok, he? hij liep nog even slecht, je gaat me toch niet vertellen dat de ontstekking uit z'n lager ligt! Dat had ik al is eerder gehad met een 1200cc.. Dus andere ontsteking er in, maar op de oude zat amper speling.. Nog is goed alles na kijken... Ah de ontstekking had ik dan wel 180 graden gedraaid, en steeds netjes kabel voor kabel vervangen zodat de volgorde goed bleef staan, maar had de vorige eigenaar dit wel goed gezet? Nee dus. 2 cilinders waren omgedraaid (deze stonden dus goed toen ik hem voor het eerst starten en toen had ik de andere 2 goed gezet en deze verkeerd). even goed zetten en lopen dat ding!

Toch knap op 2 cilinders nog helemaal naar Apeldoorn gereden...

Ik kwam met de terug reis er wel achter dat hij lang had stil gestaan (op platte banden)... hij leek wel of ik continu over een hoppel weg reed!

Lekker hoppelend naar de rondrit geweest op zondag, kwam er alleen achter dat de radiator niet 100% is. boven de 90 km/h wordt hij wat warmer. zal wel dicht geslikt zijn.
Afbeelding

Ondertussen al wat dingen gedaan aan de schoonheid, onderstuk van de dorpel in de kleur van de auto gebracht:
Afbeelding
Nee de dorpel loopt goed, de duer sluit niet aan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en vandaag bezig geweest met de kofferbak:
Afbeelding
de bandentjes waar ik het overhad (gratis af te halen :lol: )
Afbeelding
slot er weer in zetten, maar dit wilde zo niet, de klep er maar afgeschroefd (geen foto van)
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=eqsrJQ0ex2c
Kwam er ook achter (had ik al een beetje gezien) dat er een nieuwe kont opgekomen is in 1986 (het plaat werk komt uit dat jaar in ieder geval).
De eerste opgeruimde kofferbak van Bas Magr
By ikke geschryfd
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Bericht door Joepp »

Hahaha nice!
wat zijn de concrete plannen ermee?
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Opvolger »

koets langzaam opknappen en dan de 2.2 op gas van mijn blauwe er in zetten...

het is dus een donor-koets voor mijn dagelijkse huidige sedan met kont-schade.
By ikke geschryfd
petrolhead
C liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: wo nov 03, 2010 6:04 pm
Locatie: Zuid-limburg

Re: Mijn nieuwe "schoonheid"

Bericht door petrolhead »

heb je die man in je kofferbak erbij gekregen ? haha nee grapje, sjieke wagen.
succes met het opknappen
Afbeelding
Opel kadett c sedan 1.2N OHV 52pk
Aprilia rs50 single 2 stroke 10pk --> verkocht
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten